thiedemann of martingaal

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: thiedemann of martingaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:42

miibr3nda schreef:
juist. maar ik heb al een tiedeman gebruikt en een stiek

Wat wil je daarmee zeggen dan?

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:50

nou dat ik weet hoe ik hem gebruikt en geen ''moordwapen''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:55

En dat heb je allemaal geleerd van een keer in de week een manegeritje?

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 14:54

suleilitha schreef:
Ik had niet begrepen dat ze geen les had, dat heb ik nergens gelezen maar het kan goed dat ik dat over het hoofd heb gezien.
Voor iemand zonder ervaring is zelfs een simpele trens een moordwapen.

ik heb les 1x per week met me haflinger

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:02

suleilitha schreef:

hahaha nee Clown

VERZORGPONY you can see,
my ondertekst. Pling

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 15:10

miibr3nda schreef:
suleilitha schreef:

hahaha nee Clown

VERZORGPONY you can see,
my ondertekst. Pling

niet bemoeiend bedoeld hoor maar zag in je profiel dat je die pas sinds eind 2007 hebt

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:17

ja klopt Knipoog maar ik reed eerst met elastiek aangezien ik niet groot en zwaar ben. En ze soms snel kan zijn.

daarna gingen we springen maar zon man zij dat elastiek niet goed was. Dus deden met Thiedemann maar dat was ook niet
goed.. dan kon zn rug beschadigen ofzo.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 15:20

miibr3nda schreef:
ja klopt Knipoog maar ik reed eerst met elastiek aangezien ik niet groot en zwaar ben. En ze soms snel kan zijn.

daarna gingen we springen maar zon man zij dat elastiek niet goed was. Dus deden met Thiedemann maar dat was ook niet

ik heb ook met stiek gereden nu niet meer want hij reageerde ergoed op ( bij het probleem van nu wat ie nu heeft werkt de stiek niet trekt ie zich gewoon doorheen) en nu sinds aan tal dagen de tiedemann en pakt ie redelijk goed op ik heb het idee dat zijn fase weer voorbij is ga vanavond zonder proberen doet het toch dan gaat ie weer om

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:24

idd.. gwn beetje streng zn.. Bloos Knipoog

Ik reed dus met elastiek omdat ie snel was maar nou kan ik hem onder controle houde Haha!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:26

Met springen mag je alleen een losse martingaal gebruiken en een enkele gebruikt een hoog vastgezette slof. Maar een thiedeman remt af en blokkeerd bij springen, omdat hij daar zijn nek voor moet strekken.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:29

ja daarom

dat zei die man dus

maar die eigenaar wist dat dus niet omdat ze de tiedemann maar ene paar keer had gebruikt bij dressuuren maar ze had de ruiterzaak gebeld..

maar ik weet dat ook nee alleen van matingalen en elastiek;)

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 15:29

als ik spring doe ik geen hulpmiddelen om omdat ik vindt dat een paard zicht met een sprong de vrijheid in het lichaam moet hebben
en bij me haflinger moet je wel streng zijn ben je dat niet neemt ie een loopje met hem maar als je dan goed boos wordt is het meteen afgelopen ik rij al 15 jaar en heb al maffe paarden gereden maar hij is me eerste eigen paard en dan merk je dat het heel anders is dan een paard van een andere die je maar een paar keer per week rijd maar een eigen paard is fijner die ken je naar je eigen hand rijden

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:31

nou ja ik kan wel zonder hulpmiddelen maar dan zit ik ng zon rondje in galop Tong uitsteken

idd ik ry dus op de manege dus van die manegeknolle Knipoog dus ik zocht ene vz en das egt anders Knipoog en soms ryd ze maar 2x in de week maarja,

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:45

misschien moet je dan maar eens les nemen miibr3nda, want terugrijden als je paard 'te snel' is doe je op je zit, niet op bit, teugels of hulpteugel.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:02

Merrieveulen ik heb les Knipoog

maar aangezien dat ik 35 kilo weeg en dus klein bent

en het een welshxarabier een D pony die dik is..

Maar dat was 1 maand nu niet meer
NU kan ik haar WEL houden

dus lees eerst de reacties please.

dat zei ik

jaa klopt maar ik reed eerst met elastiek aangezien ik niet groot en zwaar ben. En ze soms snel kan zijn.

Ik ryd dus op mn zit.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:08

Citaat:
de veearts heeft pas in zijn mond gekeken en was alles in orde.
maar hij heeft vaker streken ene keer een bok fase andere keer een schrik fase en een ik duw je been tegen bak aan face dan een niet stilstaan face etc.. en dit is weer een nieuwe face van hem sinds 2 weken dit duurt vaak totdat ik het juiste hulpmiddeltje of knopje gevonden heb en dan komt de volgende face eraan ben al veel bezich om dat te voorkomen maar als ie zijn hoofd omhoog gooit en op slot zet dan houd ie dat ook even...

Is je veearts ook echt paardenTANDARTS?
Want dat is namelijk iets heel anders.
Tevens kunnen die fases die jij noemt, wel degelijk duiden op ongemak.
Voordat er met hulpteugels aan gaat lopen rommelen, sluit eerst alle medische ongemakken eens uit.
Een dierenarts is niet alles. Zoek ook eens verder en laat eens een osteopaat naar je paard kijken.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:10

discussie gesloten met my en die andere bokkers.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:02

Sorry?????

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 09:16

Silence schreef:
Citaat:
de veearts heeft pas in zijn mond gekeken en was alles in orde.
maar hij heeft vaker streken ene keer een bok fase andere keer een schrik fase en een ik duw je been tegen bak aan face dan een niet stilstaan face etc.. en dit is weer een nieuwe face van hem sinds 2 weken dit duurt vaak totdat ik het juiste hulpmiddeltje of knopje gevonden heb en dan komt de volgende face eraan ben al veel bezich om dat te voorkomen maar als ie zijn hoofd omhoog gooit en op slot zet dan houd ie dat ook even...

Is je veearts ook echt paardenTANDARTS?
Want dat is namelijk iets heel anders.
Tevens kunnen die fases die jij noemt, wel degelijk duiden op ongemak.
Voordat er met hulpteugels aan gaat lopen rommelen, sluit eerst alle medische ongemakken eens uit.
Een dierenarts is niet alles. Zoek ook eens verder en laat eens een osteopaat naar je paard kijken.

ja is een paardentandarts .
en het is wel faces want deze face is nuy weer voorbij hij zit sinds gisteren weer in een andere face.
ik dacht eerst ook dat het misschien medisch was en toen de veearts erwas heb ik hem laten kijken en zei tegen mij dat het idd niet medisch was maar gewoon streken ( faces dus)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:42

Het is fase, niet face. Wat doet hij nu dan?

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 09:57

Mizora schreef:
Het is fase, niet face. Wat doet hij nu dan?

ik heb regelmatig schrijffouten Clown ok komt ie dan he....
hij heeft een lange tijd moeite met zijn evenwicht gehad in de galop heb ik veel lange lijnen gegalopeert ( omdat ie anders plat door de bochten ging en alle kanten op galopeerde behalve de goede) en dat heb ik zoeen 2 maanden gedaan en tussendoor langzaam steeds 1 bocht erbij genomen lichte eraan hoe hij op dat moment galopeerde want hij moet gewoon normaal aangaloperen en een normale galop hebben en geen renpaard effect. en sinds 2/3 weken ken hij hellemaal rond galopen en op een normale tempo dus hellemaal blij dat het me eindelijk samen met hem gelukt is maar nu heeft hij de smaak te pakken en als ik in draf zit gaat het goed maar dan heeft hij het opeens in zijn hoofd om aan te galoperen en dan moet ik ophoudinkjes maken om hem tegen te houden en blijft is op 1 plek in galop platelijk zeg maar. en oke eerste keer moet je echt je lach inhouden want het ziet er erg grappig uit enzo maar dit heeft ie het laatste kwartier gedaan maar op het laatst had ik meer het idee dat ie op het punt stond om te steigeren ( deed hij niet maar zo begon het langzaam te voelen) toen ben ik op een volte gaan rijden in draf en heb hem steeds langzamer en sneller laten draven zodraq ik voelde komt ie weer leit ik hem sneller draven en zo werdt het minder..
een heel verhaal ik heb zo goed mogelijk geprobeert om dit even uit te leggen bij vragen zie ik het wel Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:15

Heeft je dierenarts je paard dan van binnenuit onderzocht?
Ik verwacht van niet en een osteopaat doet dat wel.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:17

Doe maar een martengaal,
met een thiedeman kun je genoeg verpesten zonder dat je het weet, of je moet er iemand bij hebben die er echt verstand van heeft

xxlinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:18

ik zou zeggen eeen martigaal omdat dat echt voor het springen is want hij moet wel een beetje met zn hoofd omhoog kunnen
voor het dressuur is tiedeman makkelijker vind ik zelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 18:39

Met een martingaal kun je ook veel verpesten en het komt vaak voor dat paarden juist door het gebruik van een martingaal een onderhals ontwikkelen, en rij dat er maar weer eens vanaf, dat gaat je niet meevallen.