Merano zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Re: Merano zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 23:55

Snoevie schreef:
oh nee dat geloof ik niet,het zijn gewoon rotzadels,al merk je pas hoe slecht de zit is,als je meer goed 'vergelijkingsmateriaal' hebt.

nee als je dan zo weinig uit te geven hebt zou ik voor een goede 2de hands gaan

Ik denk dat een nieuwe Wintec ook gaat lukken Lachen

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 23:57

Armani88 schreef:
slechte zadels !!!
boom is zwa, hier heb ik geen goeie ervaring mee koop dan een 2de hands merk zadel

Het is niet zo dat ik het alleen om de prijs doe. ik was er gewoon een benieuwt naar Lachen
Een kennis van me wil een Merano en ik wilde haar even laten weten hoe er velen over dachten.
En ik wilde het zelf ook even allemaal op een rijtje zetten

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 00:00

Zirano schreef:
Hoi Wij hebben ook een Merano gekocht maar in de garantieperiode dit eerst even na laten kijken door een zadelmaker/ Zadel is gewoon een goed zadel. Wij hebben hem voor een jaar of 2 tot 3 nodig om daarna over te gaan op een op maar gemaakt zadel.
Paard wordt nu beleerd en daar is het een prima zadel voor.
De boom is prima gewoon een goed zadel werd mij verteld.
Zelf hen ik ook nog een Rossner maar daar blijkt een scheve boom in te zitten. Ik denk dus dat je altijd mazzel moet hebben met welk zadel je ook koopt.

Jah indd maar ik denk dat de kans op een goed zadel bij Merano zadels altijd extra groot is wat ik hieruit begrijp

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 00:07

Snoevie schreef:
oh nee dat geloof ik niet,het zijn gewoon rotzadels,al merk je pas hoe slecht de zit is,als je meer goed 'vergelijkingsmateriaal' hebt.

En toch zit mijn Merano 1000 maal beter als mijn wintec 500 sport met cair, ook op mijn paard Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb hiervoor ook nog 2 stubbenzadels gehad, 1 dressuur en 1 springen, en ik kan eerlijk waar niet zeggen dat de merano nu zo veel slechter zit. Ik heb het ook niet gedaan om de prijs btw. Ik wilde eigenlijk een Anatomica Orion of een Albion K2, maar die waren niet passend te krijgen, de Merano lag meteen goed Nagelbijten / Gniffelen

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:25

ik had een toronto. MAar de pasvorm is zo raar! De boom is breed maar voor een brede tinker zakte hij nog zo veel door!! Ik heb er met mijn paard nooit mee kunnen rijden ivm jong zijn. En hier heb ik helemaal geen spijt van! Verder zag het zadel er wel netjes uit, kussens waren recht maar Té zacht! Deze zouden met gebruik van rijden binnen enkele keren volledig plat zijn. Ook voelde je de bouten!!! van de boom zitten in de kamer. Ook niet zo als het hoort Scheve mond Ik krijg van de week mn thorowgood binnen welke wel past!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 16:44

Dat de kussen zacht zijn dat klopt die zijn bij ons ook meteen opgevuld. Verder is het gewoon een lekker zadel.
Maar nogmaals iedereen heeft toch wel ergens een tegen valler met een bepaald soort zadel.Als je een Kieffer koopt kost een hoop geld maar zitten knoepelhard.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:11

ik heb net een nieuwe kieffer en die zitten echt niet hard,zal ook wel van het model afhangen.......iig stuk betere kwaliteit dan Merano

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 18:39

MissDonna schreef:
ik had een toronto. MAar de pasvorm is zo raar! De boom is breed maar voor een brede tinker zakte hij nog zo veel door!! Ik heb er met mijn paard nooit mee kunnen rijden ivm jong zijn. En hier heb ik helemaal geen spijt van! Verder zag het zadel er wel netjes uit, kussens waren recht maar Té zacht! Deze zouden met gebruik van rijden binnen enkele keren volledig plat zijn. Ook voelde je de bouten!!! van de boom zitten in de kamer. Ook niet zo als het hoort Scheve mond Ik krijg van de week mn thorowgood binnen welke wel past!

Nou da's ook wat Verward

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:26

Dat bedoel ik dus ieder heeft zijn eigen smaak betreft zadels.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:44

uhm tja ben een beetje klaar met dit merk!
en als je er iets over te klagen heb bij zadel markt.
die steken zo hun middelvinger voor je op!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:54

Maar dat doen ze bij wilderingzadels en crazyhorses dus niet Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb trouwens een LLGM 92 Lachen

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 06:01

mjah valt me op dat de meesten er toch "tegen" zijn qua Merano

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 06:45

de mensen die een merano beter vinden als een stubben..........volgens mij klopt er dan iets niet.
op de langere termijn iig komt qua kwaliteit toch een zadel als stubben beter uit de bus.

ik zou voor geen goud een merano op mijn pony leggen,laat ik zo zeggen,ik zou eerst heeeel goed zoeken naar een beter kwaliteitszadel(die je ook voor wat minder al hebt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 07:37

Snoevie schreef:
de mensen die een merano beter vinden als een stubben..........volgens mij klopt er dan iets niet.
op de langere termijn iig komt qua kwaliteit toch een zadel als stubben beter uit de bus.

ik zou voor geen goud een merano op mijn pony leggen,laat ik zo zeggen,ik zou eerst heeeel goed zoeken naar een beter kwaliteitszadel(die je ook voor wat minder al hebt).

ik vind mijn merano fijner zitten als mijn stubben ja Ja
maar als mijn merano op mijn paard is gepast door een zadelmaker paste goed pony is er blij mee ik ben er blij waarom zou ik dan opzoek gaan naar een ander zadel ? Lachen

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:07

voor jou misschien maar voor je paard? maak voor ons eens een foto van de voorkant, achterkant Recht van achter ende onderkant. als je wil. dan kunnen we vertellen wat er slecht is!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:21

Ik vind het vrij arrogant om te vragen om foto's en van te voren al te kunnen zeggen dat er iets slecht is. Sorry hoor, waarom denk je in hemelsnaam dat je er meer verstand hebt vanaf een foto als mijn zadelmaker irl?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:25

MissDonna schreef:
voor jou misschien maar voor je paard? maak voor ons eens een foto van de voorkant, achterkant Recht van achter ende onderkant. als je wil. dan kunnen we vertellen wat er slecht is!

en jij hebt er meer verstand van dan mijn zadelmaker *LOL* laat me niet lachen die weet echt wel wat goed en slecht is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:25

Mystica schreef:
Ik vind het vrij arrogant om te vragen om foto's en van te voren al te kunnen zeggen dat er iets slecht is. Sorry hoor, waarom denk je in hemelsnaam dat je er meer verstand hebt vanaf een foto als mijn zadelmaker irl?

dat vroeg ik mij dus ook al af Nagelbijten / Gniffelen

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:26

Nou er lopen ook veel klungelaars rond hoor, het is denk ik nog altijd een vrij beroep.
(Maar ook ik kan niet echt vanop een foto zien of een zadel past ja of neen...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:29

whisperramse schreef:
Nou er lopen ook veel klungelaars rond hoor, het is denk ik nog altijd een vrij beroep.
(Maar ook ik kan niet echt vanop een foto zien of een zadel past ja of neen...)

Nou die van mij is zeker geen klungelaar dat vind ik nogal cru omdat zomaar te zeggen Nagelbijten / Gniffelen Bijvoorbeed een wintec lag mijn pony niet goed en deze wel en die is recht nou klaar toch ? Lachen laat er regelmatig na kijken Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:32

Dat vind ik best lachwekkend Vork Iedereen roept maar dat Merano's alleen bij zadelmarkt verkocht worden, dat het altijd slechte zadels zijn etc etc. En waarom? Omdat bokt dat vind. iedereen die dat zegt heeft natuurlijk allang zo'n zadel gebruikt en uitgebreid bestudeerd en uitgeprobeerd. Zadel kan onmogelijk passen en als iemand die er verstand van heeft zo'n zadel het beste vind liggen is het een klungelaar. Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 06:51

nee volgens mij is het niet alleen een zadelmarkt merk.
maar de zadels die ik gezien hebben waren om te huilen zo slecht en scheef.
maar fijn mystica dat de jouwe wel goed is en jij er blij mee bent.

ik zou er alleen bij voorbaat al niet naar gaan kijken,maar dat is persoonlijk.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 20:29

hey mensen.

omdat we hier allemaal lopen te roepen maar vaak geen deskundige in zijn heb ik me zadel maker er naar laten kijken.
en plaats hier zijn mening:

merano zijn geen zadels van top-kwaliteit.
maar zijn niet slecht.
enige nadeel/gevaar is: dat de boom na een tijd breder word waardoor je zadel niet meer past!
hier zit geen vaste tijd aan bij de 1 is het zadel veel langer goed dan de ander.

verder mijn mening:

ik heb hier lopen klagen over merano en zadelmarkt!
maar nu ik weer kan rijden op me merano weet ik wat ik er zo goed aan vond.
hij zit lekker en sluit goed aan op me kleine billetjes(ahah)

dus ben er toch blij mee

al raad ik iedereen aan als je een merano koopt GA NIET NAAR ZADELMARKT

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 20:36

Snoevie schreef:

nou ik heb op veel zadels gezeten van loeiduur naar akelig goedkoop!
en me merano zit dus echt niet slechter dan mijn oude stubben zadel

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 20:41

het gaat ook om de kwaliteit van het zadel.