Voorsingel in zadel KN Symphonie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Abrahams

Re: Voorsingel in zadel KN Symphonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:07

Ik heb nu een Prestige. Bij aankoop zat daar ook een ingebouwde voorsingel in. Dit zadel met voorsingel lag wel weer heel anders en iets beter dan mijn KN met voorsingel. Bij mijn KN knelde de boel echt. Verschilt blijkbaar dan ook qua type zadel. Heb het bij mijn nieuwe Prestige zadel er toch uit laten halen omdat mijn paard het ook gewoon niet nodig heeft. Zonder voorsingel ligt m'n zadel prima.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 12:09

Dat had ik ook met m'n Prestige. Ik hem hem maar weer verkocht kan er zelf niet op zitten

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:11

Ik heb een kieffer lusitano gehad met een ingebouwde voorsingel. Helaas lag hij niet goed en ik vond hem niet lekker zitten!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:12

Als iemand ergens een betaalbare banaansingel weet , dan houd ik mij aanbevolen Knipoog

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:16

Needje schreef:
In welk opzicht ligt de criteria hoger? Als ik een JM therapeut wil worden kan dat dus niet?

off topic:
Als je daar echt in geinteresseerd bent, alle info kun je vinden op http://www.happy-athlete.nl

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:18

Jeannine, ik heb er een van Kentaur. Niet extreem duur volgens mij en heel fijn.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:21

Te koop? Haha!

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 12:22

Jeannine schreef:
Als iemand ergens een betaalbare banaansingel weet , dan houd ik mij aanbevolen Knipoog

Zullen we graag ONTOPIC gaan ? Het gaat hier om VOORSINGEL IN EEN KN ZADEL Knipoog
Misschien kunnen dit via PB verder doen Knipoog

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:24

Ja je hebt gelijk. Het wordt wel erg off topic. Even niet aan gedacht. Bloos Haha!

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:30

Wanneer kan je spreken van een (ingebouwde) voorsingel? Mijn vorig zadel, de Schumacher uit mijn profiel, had een ingebouwde voorsingel. Nu heb ik een Daaleman. De voorste singelstoot is iets naar voren gelegd maar volgens Daaleman is dit geen ingebouwde voorsingel. Klopt dit?
Ik zie ook wel een verschil t.o.v de Schumacher. Daar kwam de voorste singelstoot echt uit de kniewrong. Dat is bij de Daaleman niet het geval.

Edit 2: Hier een foto van de Daaleman. Is dit nu een voorsingel of niet?

Afbeelding[/quote]

zal even proberen duidelijk te maken wat nu precies een ingebouwde voorsingel is.

singelstooten die vanaf de punt van de zadelboom komen ,maar direct zichtbaar zijn en een singelstoot van af het achterste punt van het zweetblad, noemen we V vormige singelsystemen.

als de singelsttoot vanaf de zadelpunt door het kussen en de kniewrong naar beneden loopt en pas zichtbaar wordt onderaan het kussen ,heet het een ingebouwde voorsingel

de singelstooten zoals op je Daaleman heet een central singel systeem

dan is er nog een systeem ,zaols op de WoW zadel en dat is een Double V Girthing .
voorste singelstoot (nylon band) komt van voor naar achter en de achterste loopt van achter naar het midden
een soort 3 punts aanspanning dus .
Duidelijk ?? Knipoog

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:40

Dankjewel zadelboer! Dat is een klaar en duidelijk antwoord! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:45

Zadelboer schreef:
als de singelsttoot vanaf de zadelpunt door het kussen en de kniewrong naar beneden loopt en pas zichtbaar wordt onderaan het kussen ,heet het een ingebouwde voorsingel

Zadelpunt is same as boomtak, neem ik aan?

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:36

Bitch schreef:
Zadelboer schreef:

Zadelpunt is same as boomtak, neem ik aan?

jazeker Ach gut

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:41

Ik hoef geen gelijk te hebben hoor. Het hoeft alleen helemaal niet in alle gevallen slecht te zijn.

Met de foto probeerde ik aan te geven dat je zoveel commentaar had op iedereen terwijl je eigen zadel ook niet echt lekker ligt, en oke, het is 5 jaar geleden, en je zegt een paard wat net onder het zadel is, maar ook dan hoort je zadel goed te liggen lijkt mij....