Sperriem, ja of nee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Nann_

Re: Sperriem, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:14

Mystica schreef:
Ehm... Nagelbijten / Gniffelen Ik denk niet dat een paard weet dat jij vanaf zijn rug de mond niet ziet. Clown Bovendien communiceerd een paard ook niet bewust met je op die manier. Hij heeft een onprettig gevoel in zijn mond, dus doet hij hem open in de hoop dat dat helpt. Niet om jou iets duidelijk te maken. Clown

jawel, het paard maakt ergens wel iets duidelijk, namelijk dat hij onder de druk probeer duit te komen Clown
en ooit van spiegels gehoord? Knipoog
dan zie je wel of je paard zijn mond open heeft, uiteraard zie je dat ook als je bijv stelling zou vragen, en je instructrice of iemand die er langs staat, zou dat ook kunnen zien...

_tulpje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:27

ik rijd in een buitenbak bij ons op stal( oom) en die heeft geen spiegels en er is daar ook nooit iemand die kijkt dus op spiegels was ik niet zo snel gekomen sry!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:33

_tulpje01_ schreef:
ik heb bitringen om mijn bit zitten dus erdoorheen kan zoiezo niet, ik denk dat die sperriem weldegelijk een taak heeft behalve het sperren v/d mond! en een communicatie middel?! je paard hoort met jou te communiceren als je aan t rijden bent en ik vind het knap als jij de mond kunt zien als je erop zit! (megan_)

Zien is niet altijd nodig, voelen doet al een hoop. Maar je voelt toch duidelijk als het paard zijn mond open doet uit protest, dat hoef je niet eens te zien. Veel al gaat protest ook gepaard met ''schudden'' van het hoofd ( druk ontwijken) en dan is de mond ook echt wel zichtbaar Lachen

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:17

ik heb hem er toch weer aan, wel losjes, ik heb een nieuw bit en aangezien ze soms errug wild aan het kauwen was heb ik hem er nu weer even aan. gaat beter, maar zonder vind ik ook prima!

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:42

Ik moet van mijn instructrice dus ook met sperriem rijden maar ben er niet zo tevreden over. De naam zegt het al een beetje, het zorgt er voor dat het paard zijn mond niet open kan doen en minder goed het bit kan vast pakken is mij vertelt. Mijn pony rijd ik ook altijd zonder want als hij kauwt op zijn bit laat hij los en is hij super fijn te rijden, bij mijn paard doe ik het nu ook Lachen

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:46

Het hoofdstel van Hera op de manege heeft wel een sperriem. Ze pakt soms het bit soms vast en dan heb je weinig te vertellen. In het weekend/vakantie gebruik ik mijn blauwe plastic hoofdstel. Daar zit geen sperriempje aan. Ik kan niet zeggen dat het nou zoveel verschil maakt. Bit vastpakken en gaan rennen kan ze met elk hoofdstel. Knipoog