Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

_Skess_ schreef:Sommige mensen verdoezelen ook hun zadelprobleem met al die bontonderleggers...echt een hekel heb ik aan die dingen.
9 van de 10 mensen gebruikt het voor de sier en weet gewoon niet dat het zadel daar alleen maar opgevuld en kleiner van wordt...hetzelfde geld voor die dikke ankypads...daar gaat je zadel ook niet beter van liggen!
Ik gebruik er alleen een bij mijn springzadel op advies van mijn zadelmaker(gebruik het zadel maar 1x in de maand) verder laat ik direct de zadelmaker komen als ik twijfel en is dat het aller belangrijkste in mijn ogen, dat je zadel goed ligt!
MISTRAL94 schreef:Tja meningen verschillen, elke rug is anders dus ook elke rug heeft een ander zadel nodig.

Mosh schreef:MISTRAL94 schreef:Tja meningen verschillen, elke rug is anders dus ook elke rug heeft een ander zadel nodig.
Als je gewoon een standaard maat zadel hebt, waarom zou het dan niet op verschillende paarden passen ? Ik zie veeel vaker mensen die steeds met maatzadels lopen te prutsen en er helemaal geen rekening mee houden dat een paard ook nog kan groeien
En om nog even te reageren op je bericht hierboven: Een dikker dekje kan wel degelijk schelen. Als er iets te veel ruimte bij de boom overgehouden wordt, kun je dat prima opvullen met een bontje mits het een niet te groot verschil is. Het wordt niet voor niets aangeraden door zadelmakers
Ik heb niets tegen dikkere dekjes en ook niet tegen bontjes (mits het niet gebruikt wordt om slecht passend tuigage te verdoezelen)
MISTRAL94 schreef:Tja meningen verschillen, elke rug is anders dus ook elke rug heeft een ander zadel nodig.
nargileh schreef:ben het wel met jullie eens,
maar ik ben ook van mening dat als je een aantal paarden hebt, het niet te doen is voor ieder paard afzonderlijk een zadel te kopen.
ik heb 1 zadel, en daar rijd ik 2 paarden mee.
zit bij allebei goed, maar voor de zekerheid lig er een bontje onder.

Keesje schreef:MISTRAL94 schreef:Tja meningen verschillen, elke rug is anders dus ook elke rug heeft een ander zadel nodig.
Ja dat is waar, maar jullie zijn toch niet in de illusie dat er op handelsstallen etc voor elk paard een eigen zadel is?
MISTRAL94 schreef:Nee hoor die illusie heb ik niet maar daarom mag ik daar wel een andere mening hebben over 1 zadel op meerdere paarden!
Triksie schreef:Ik zie dit idd ook heel vaak...jammergenoeg...
en dan nog overdreven veel dekjes e...
als je 20 a 30 dekjes kan kopen (echt al meegemaakt hoor)
waarom moet t dan een superoude niet passende zadel zijn
die amper iets kost...
arme paardjes...

cremellogek schreef:nargileh schreef:ben het wel met jullie eens,
maar ik ben ook van mening dat als je een aantal paarden hebt, het niet te doen is voor ieder paard afzonderlijk een zadel te kopen.
ik heb 1 zadel, en daar rijd ik 2 paarden mee.
zit bij allebei goed, maar voor de zekerheid lig er een bontje onder.
Ik heb 4 paarden, en ze hebben alle 4 een eigen zadel![]()
En die waren allemaal boven de 100 euro..

Nikkii_Lisa schreef:Triksie schreef:Ik zie dit idd ook heel vaak...jammergenoeg...
en dan nog overdreven veel dekjes e...
als je 20 a 30 dekjes kan kopen (echt al meegemaakt hoor)
waarom moet t dan een superoude niet passende zadel zijn
die amper iets kost...
arme paardjes...
Ik heb ook 30 dekjes
Maar dan wel twee goed passende zadels.
Keurig nagekeken door een ervaren zadelmaker.
cremellogek schreef:cremellogek schreef:
Ik heb 4 paarden, en ze hebben alle 4 een eigen zadel![]()
En die waren allemaal boven de 100 euro..
Oeps een nulletje vergeten zie ik, ik bedoelde 1000 euro..

cremellogek schreef:Gemiddelde mens kan dat wel betalen hoor, maar je moet keuzes maken. Ik heb geen auto, ik kan geen eigen huis kopen, ik ga nooit naar de kapper, etc.. Zou ik dat wel doen, dan kon ik dat ook niet betalen.

lotjj92 schreef:gemiddelde mens kan dat niet betalen, en heeft dat er neit voor over. als ik edward gal op een foto zie. zie ik ehm ATLIJD met hetzeflde zadel rijden. volgens mij legt anky ook op ieder paard haar anky zadel.
MISTRAL94 schreef:lotjj92 schreef:gemiddelde mens kan dat niet betalen, en heeft dat er neit voor over. als ik edward gal op een foto zie. zie ik ehm ATLIJD met hetzeflde zadel rijden. volgens mij legt anky ook op ieder paard haar anky zadel.
En jij wil jezelf met anky of Edward vergelijken? Die hebben zoveel paarden op stal staan en ook nog eens paarden van een ander dus is dat helemaal geen mogelijkheid. Maar hoe kun je dan wel 2 paarden kopen en onderhouden en maar 1 zadel kunnen kopen? Gaat er bij mij niet in, overigens hoeft het ook geen zadel van duizenden euro's te zijn
lotjj92 schreef:cremellogek schreef:Gemiddelde mens kan dat wel betalen hoor, maar je moet keuzes maken. Ik heb geen auto, ik kan geen eigen huis kopen, ik ga nooit naar de kapper, etc.. Zou ik dat wel doen, dan kon ik dat ook niet betalen.
als ik hier in mijn omgeving kijken kunnen veel dat niet betalen. 4 paarden en 4 zadels. dat kost maar liefst ruim 4000 euro. kun je een paard van kopen!