Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sodeletuut schreef:Okee, maar welke zijn beter:
3in1 of gewone
Odetje92 schreef:heej Carmen.
Karin heeft ook altijd peesjes om, de andere paarden van stal ook.
Ik heb nooit last gehad van warme pezen.
pezen worden net als je spieren sowieso wel warm met het rijden, of jij nou beschermers om hebt of niet.
Bij recreatie is het niet zo'n must als je paard niet strijkt, maar bij intensievere dressuur en springen is het wel handig, want je paard kan altijd tijdens zijgangen wat strijken
Sodeletuut schreef:en welke peesjes heb jij?
Waratje schreef:Odetje92 schreef:heej Carmen.
pezen worden net als je spieren sowieso wel warm met het rijden, of jij nou beschermers om hebt of niet.
Bij recreatie is het niet zo'n must als je paard niet strijkt, maar bij intensievere dressuur en springen is het wel handig, want je paard kan altijd tijdens zijgangen wat strijken
Als het bij recreatie niet zo'n punt is als je paard niet strijkt, waarom zou het dan wel een punt zijn bij de "sport"? Mijn paard loop recreatief ook alle zijgangen (vooruit, nog niet in de galop) en ik hoef er nog steeds geen rommel omheen te doen. Trouwens, op wedstrijd moeten de pootjes ook bloot worden getoond, dus als je paard zo onhandig is met z'n pootjes, zou je dus na een wedstrijd direct door kunnen rijden naar de kliniek. Volgens mij gebeurt dat niet echt op grote schaal![]()
Enne, als die pezen TE warm worden, is het einde sportpaard.....
Waratje schreef:Odetje92 schreef:heej Carmen.
Als het bij recreatie niet zo'n punt is als je paard niet strijkt, waarom zou het dan wel een punt zijn bij de "sport"? Mijn paard loop recreatief ook alle zijgangen (vooruit, nog niet in de galop) en ik hoef er nog steeds geen rommel omheen te doen. Trouwens, op wedstrijd moeten de pootjes ook bloot worden getoond, dus als je paard zo onhandig is met z'n pootjes, zou je dus na een wedstrijd direct door kunnen rijden naar de kliniek. Volgens mij gebeurt dat niet echt op grote schaal![]()
Enne, als die pezen TE warm worden, is het einde sportpaard.....
Odetje92 schreef:heej Carmen.
Louise95 schreef:Een paard dat geen fouten in de bouw heeft en goed zijn voorbereid op het werk wat ze moeten doen heeft (meestal) geen bescherming nodig. Maar ik raad het aan om bij de eerste ritten wel kniebeschermers te gebruiken, omdat ze nog geen evenwicht hebben en op die manier kan je weer wat gebroken knieen voorkomen. Als je wondjes op de benen van het paard vind en je gaat je paard beslaan dan zou ik wel peesbeschermers gebruiken. Het nadeel van bescherming is dat je paard er afhankelijk van wordt en dat het een broedplaats is voor bacterieen.