Singel met elastiek: werkt dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Singel met elastiek: werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 10:02

@just_kiki: bedankt voor de tip en de site. Mocht het nu een succes zijn bij mij (ik verwacht mijn bestelde singel vandaag) en ik ga voor een 'echte' dan is dat een goede om te bestellen denk ik. Ook bepaald niet overdreven duur zie ik.
Maar ik ga het eerst maar eens proberen.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:06

Haha Graag Gedaan Clown
Hij is trouwens ook Super snel schoon.
Ik vind hem gewoon Geweldig Duivel toen ik hem kocht was tie ook wel wat duurder Nagelbijten / Gniffelen

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:38

Ik heb het ook, een singel met elastiek. Ik vind 't heerlijk rijden Lachen Nou ja, met rijden merk ik er vrij weinig van natuurlijk, maar met aansingelen vind ik die singel zeer prettig Lachen

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:09

Maanling schreef:
Singel uit elastisch materiaal heb ik inderdaad net gezien! (ben op allerlei internetshops aan het 'winkelen')

Er is wel veel keus zeg... gelsingels, neopreensingels, sharkskin...
Die van sharkskin is wel heel mooi anatomisch gevormd, misschien dat dat iets is..

Ik denk dat ik een goedkope uitzoek om het eens te proberen. Misschien bevalt het wel helemaal niet, dat kan ook altijd gebeuren natuurlijk.

Ik heb de Sharkskin van HH, en ik vond hem erg stug. Daisy vond hem al helemaal niet prettig zitten. deze was overigens wel zonder elasticiteit.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:00

bij mijn paard werkt ie wel goed (hoge schoft, dus dat zadel schuift helemaal niet) maar bij een ronder paard, fjord ofzo, daar schuift hij wel kei erg.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:04

Ik ben ook helemaal voor elastiek aan de singel, alleen heb ik nou al 2 keer gehad dat met 't aansingelen (waren wel wat oudere singels, maar zagen er verder goed uit...) de singel knapte! Ook heeft een meisje bij mij op stal meegemaakt dat onder het rijden de singel knapte.... Hou 't elastiek dus wel goed in de gaten en vervang de singel tijdig!! Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 10:15

nou, ik heb hem gisteren ontvangen en ga vanavond proberen! Maar de singel is volgens mij wel aan de lange kant, dus ik moet eerst eens even proberen of ie uberhaubt wel past. De elastiek is wel erg degelijk en vooralsnog erg stug. ben benieuwd!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:20

kaatjemuts schreef:
Ik ben ook helemaal voor elastiek aan de singel, alleen heb ik nou al 2 keer gehad dat met 't aansingelen (waren wel wat oudere singels, maar zagen er verder goed uit...) de singel knapte! Ook heeft een meisje bij mij op stal meegemaakt dat onder het rijden de singel knapte.... Hou 't elastiek dus wel goed in de gaten en vervang de singel tijdig!! Knipoog

ik heb aan 1 kant elastiek (wil 1 met 2 kanten lijkt me fijner voor het dier Lachen Lachen ) en elke keer als in aansingel zie je natuurlijk wel dat het broos is of niet.. Lachen
gewoon een kwestie dat je er op moet letten net als je beugels goed moeten zitten enz.
wel belangrijk Lachen Lachen

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:33

Die van mij heeft ook singeldwang, ik heb een Thorowgood Airoform Dressuursingel, en dat werkt echt OK dan! !

Voor m'n springzadel heb ik er ook een van Thorowgood, die heeft alleen maar aan 1 kant elastiek..

Voorheen stond m'n paard soms echt te piafferen of hij ging bijna op z'n kont zitten en dat terwijl ik hem dan nog niet eens aansingelde, ik probeerde hem alleen maar in het 1e gaatje te doen.
En de singel was echt lang genoeg want zodra hij weer ontspande hing die helemaal los onder z'n buik..
Alleen al als ik de singel pakte om vast te maken zette hij zich schrap om te gaan "ontploffen"

Ik kan je de singels van Thorowgood dus echt aanbevelen Ja