uitrijdeken, zin of onzin

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Re: uitrijdeken, zin of onzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 14:42

mijn geschoren pony heeft met de vorst onder 400 gr gestaan
maar met rijden doe ik niets op, ik rij altijd buiten en ze krijgt het vanzelf warm
tijdens het poetsen sta ik in de plantenkas waar geen wind is en waar ze al aan de temp kan wennen
dus gewoon zadelen[ rij western] en hup naar buiten.

nooit iets van gemerkt dat ze stijf zou zijn de volgende dag.
en ik merk ook niet aan haar dat ze het met rijden koud heeft.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:15

ik vind het zeker zin hebben om een deken om te doen tijdens het in en uit stappen. mijn paard staat op stal met een deken,(niet geschoren), ik poets en zadel binnen op. daarna dekentje er over heen (ik noem het altijd konte lapje Clown ) ik heb gewoon een fleece en een dikke winter. dan ga ik stappend naar de binnen bak en daar binnen doe ik hem af.. als ik er uit ga krijgt ze hem weer op.

ik vind het zo je gaat zelf toch ook niet met jas aan binnen zitten en als je naar buiten gaat trek je hem uit? zo denk ik er ook over bij me paard. en ik heb zo iets bij mij paard beter iets meer overbezorgd dan net te weinig.. (ik heb nog al een brokkepiloot)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:22

ifever schreef:
ik vind het zeker zin hebben om een deken om te doen tijdens het in en uit stappen. mijn paard staat op stal met een deken,(niet geschoren), ik poets en zadel binnen op. daarna dekentje er over heen (ik noem het altijd konte lapje Clown ) ik heb gewoon een fleece en een dikke winter. dan ga ik stappend naar de binnen bak en daar binnen doe ik hem af.. als ik er uit ga krijgt ze hem weer op.

ik vind het zo je gaat zelf toch ook niet met jas aan binnen zitten en als je naar buiten gaat trek je hem uit? zo denk ik er ook over bij me paard. en ik heb zo iets bij mij paard beter iets meer overbezorgd dan net te weinig.. (ik heb nog al een brokkepiloot)

je paard loopt zich wel warm hoor, voetballers lopen ook in een shirtje op het veld.
ik ga niet mijn pony scheren en dan met rijden een deken op doen.
ik rij buiten en kan de deken moeilijk onderweg in de bosjes leggen Knipoog nee wij rijden zonder .

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:16

Mensen kun je niet vergelijken met paarden, wij krijgen koud als we zwetend in de wind staan, een doorsnee paard niet.