orion_ schreef:Al vraag ik mij af of de dyhard bandage-gebruikers hierdoor het licht gaan zien..
Zo te lezen in dit topic niet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
orion_ schreef:Al vraag ik mij af of de dyhard bandage-gebruikers hierdoor het licht gaan zien..
orion_ schreef:En dat is een van de redenen waarom ik niet met bandages rij...
Wel heeft mijn paard tijdens het rijden en longeren peesbeschermers om. Dit omdat ik denk dat die dingen tijdens de training nodig zijn, omdat er een dusdanig gevaar bestaat dat hij zich aan kan tikken. (Met alle gevolgen van dien..)
Wanneer we naar het bos gaan en meerdere uren rijden, laat ik ze wel thuis..
Weet iemand een goed merk peesbeschermers die goed warmte- en luchtdoorlaatbaar zijn?
Goed trouwens dat zo'n artikel geplaatst wordt
Al vraag ik mij af of de dyhard bandage-gebruikers hierdoor het licht gaan zien..
Esther schreef:am_vanes schreef:Dus als ik onderlappen gebruik wordt het minder warmhoe kan dat dan? je zwachteld er toch omheen?
Verder gebruik ik eigenlijk altijd bandages in combinatie met een dekje ( setje )....
Dan wil ik niet weten hoe warm het wordt zonder onderlappen. Het is wel het verhaal van de mensen die de onderlappen produceren, dat de benen er koeler onder blijven, of het echt waar is weet ik niet. Als ik de test zo lees dan is de temperatuur met onderlappen al te hoog, dus ik zou sowieso geen bandages meer gebruiken.
cle0o_o0 schreef:Ik vind het een beetje overdreven allemaal. Mijn paard is nu 13 en is al vanaf dat hij ingereden is met bandages gereden. Toen ik hem kocht zijn heel zijn benen op de röntgenfoto geweest en er was níks te zien.
Edit: ik heb maiko gekocht toen hij al 13 was.
tamary schreef:cle0o_o0 schreef:Ik vind het een beetje overdreven allemaal. Mijn paard is nu 13 en is al vanaf dat hij ingereden is met bandages gereden. Toen ik hem kocht zijn heel zijn benen op de röntgenfoto geweest en er was níks te zien.
Weke delen zoals pezen en spieren zie je niet op een röntgenfoto.
tamary schreef:cle0o_o0 schreef:Ik vind het een beetje overdreven allemaal. Mijn paard is nu 13 en is al vanaf dat hij ingereden is met bandages gereden. Toen ik hem kocht zijn heel zijn benen op de röntgenfoto geweest en er was níks te zien.
Weke delen zoals pezen en spieren zie je niet op een röntgenfoto.
Citaat:Ohja, daar had ik even niet over nagedacht
Maar dan nog, hij wordt al zo'n 10 jaar met bandages getraind en is nog nooit kreupel geweest (op hooguit een verstapping na). 10 jaar is toch wel een redelijke tijd dat een blessure zou kunnen ontwikkelen
laudtje schreef:In een oud topic vond ik 2 internetsites met peesbeschermers die lucht zouden doorlaten:
http://www.depaardendrogist.nl/index.as ... ctID=35770
en
of http://www.canter-equipment.nl
Ik heb ze zelf niet, heeft iemand ervaringen met deze beschermers?
Citaat:ik vind het Bit-onderzoek niet volledig, en wat knullig uitgevoerd, maar het zegt wel iets over wat ik al jaaaren beweer: bandages doen meer kwaad dan goed.
Tessa schreef:Ze blijven echt een stuk koelerAls ik mijn paard flink getraind heb, zijn zijn benen vaak nog steeds droog. Er zit een kunststofplaat om de pees heen, de rest van de beschermer is gewoon 'zacht'. Daarom sluit hij makkelijker om het been en zal ook minder wondjes geven van de afwerking.