harnessmaker schreef:Het is absoluut goed dat ook ruiters meer en meer over zadels en zadel passen weten maar soms worden er op bokt dingen verkondigd als feit of als waarheid of.....
Ook zadelmakers verkondigen zaken als waarheid....
Ze beloven van alles met hun mond, maar in de praktijk, brengen ze er helemaal niets van terecht
omdat ik werkzaam ben als paardensport-therapeut kom ik veel rugproblemen tegen t.g.v. slecht passende zadels
ik kijk altijd even naar het zadel en vraag ook door welke zadelmaker het zadel gevuld is
inmiddels heb ik een aardig beeld gekregen van de "vakkundigheid" van veel zadelmakers
De meeste ervaringen zijn negatief! helaas..
harnessmaker schreef:Waar het mij in dit topic om gaat is dat ik het er mee eens ben als een zadel niet past of als je twijffelt aan de passing je dan het zadel pas gebruikt na controle en "goedkeuren", hetgeen dus ook kan betekenen dat er een ander zadel moet komen.
Je zult ze te eten moeten geven, die op advies van de zadelmaker eerst een zadel opnieuw laten vullen...kassa
daarna past het niet...
wordt er een nieuw zadel geadviseerd....weer kassa
en dat blijkt ook weer niet te passen
sommige hebben dit zelfs al meerdere malen meegemaakt
harnessmaker schreef:DAn nog een vraag aan de TS: heb je ook een foto van de onderkant van je zadel?
Als ik mag raden.. die ziet er niet goed uit