Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
cindysponys schreef:Zullen we dat dan ook maar in gaan voeren bij het springen?
germie schreef:Een springparcours rijden is vele malen moeilijker dan een dressuurproef rijden.
beantsje schreef:Het lijkt me helemaal niet zo paardvriendelijk want als het plasticje breekt, schiet de ruiterhand ineens naar achteren en krijgt het paard dus een gemene ruk in de mond!
sflj schreef:beantsje schreef:Het lijkt me helemaal niet zo paardvriendelijk want als het plasticje breekt, schiet de ruiterhand ineens naar achteren en krijgt het paard dus een gemene ruk in de mond!
Tja heel gemene ruk!
Ik zou t niet doen hoor, blijf dan maar gewoon met 14 kilo aan de teugels hangen; veeel paardvriendelijker!
Rieja schreef:germie schreef:Een springparcours rijden is vele malen moeilijker dan een dressuurproef rijden.
het is misschien offtopic, maar dit vind ik echt een krasse uitspraak! Hoe kom je daar bij?
En dat de dressuurbasis in orde is bij álle springruiters omdat ze ooit 1 winstpunt hebben gehaald in de B-dressuur....laat me niet lachen. Dat is echt geen garantie.
germie schreef:Katja schreef:Grappig, zit me af te vragen of ik het nuttig vind.
Waarom zou het niet nuttig zijn? Je leert er niet beter van paardrijden, en de oefeningen zullen ook niet direct beter gaan. Maar je leert er wel van voelen. Weet jij hoeveel 10 kg is? Misschien denk je dat het heel licht is, maar ondertussen zit je wel boven die 15 kg. Ik weet niet hoeveel ik in de hand heb aan kg's. Voor mijn gevoel is dit vrij weinig, het paard geeft ook wel na, maar misschien geeft mijn 'eigen 2 kg' wel een heel ander gewicht in werkelijkheid aan.
suusida schreef:"Persoonlijk houd ik van lichtheid, zonder meer. Maar de meeste paarden hebben veel meer moeite met rukken en plukken in de mond dan met een continue gelijkblijvende druk."
Beantsje ik ben bang dat het niet helemaal klopt wat je zegt. Paarden leren van ontspanning. Ze denken niet 'oh, ik ging naar links toen ze aan de teugel hing, dus dat moet ik vast nog een keer doen' nee, ze denken 'he, ze liet lós toen ik naar links ging, dan zal ik het wel goed gedaan hebben'. Met een constante druk verveel je je paard dus verschikkelijk, en vertel je hem eigenlijk constant dat het anders moet dan wat'ie doet.
Als je met de hond loopt, geef je een ruk als'ie stil blijft staan, je blijft toch niet constant aan de riem trekken om 'm mee te krijgen..?
Judje schreef:hahaha, dat dacht ik ook al.
Maar ze beginnen pas bij 2 kilo. Heb jij het idee dat je wel 2 pakken mineraalwater in je hand hebt? Ik gelukkig niet!
suusida schreef:"Persoonlijk houd ik van lichtheid, zonder meer. Maar de meeste paarden hebben veel meer moeite met rukken en plukken in de mond dan met een continue gelijkblijvende druk."
Beantsje ik ben bang dat het niet helemaal klopt wat je zegt. Paarden leren van ontspanning. Ze denken niet 'oh, ik ging naar links toen ze aan de teugel hing, dus dat moet ik vast nog een keer doen' nee, ze denken 'he, ze liet lós toen ik naar links ging, dan zal ik het wel goed gedaan hebben'. Met een constante druk verveel je je paard dus verschikkelijk, en vertel je hem eigenlijk constant dat het anders moet dan wat'ie doet.
Als je met de hond loopt, geef je een ruk als'ie stil blijft staan, je blijft toch niet constant aan de riem trekken om 'm mee te krijgen..?