Ik maak hem ook schoon... Warina schuimt altijd en dat gaat tussen de ringen vastkoeken Ik spoel het gewoon schoon met water... en eens in de zoveel tijd maak ik hem grondig schoon met wat tandpasta... gaan ze mooi van glimmen Heb nooit bij haar ervaren dat ze het bit anders aannam na het schoonmaken ervan.
haha in de winter pak ik ook altijd eerst een beker warm water (met suiker nog wel! hahaha) om het bit in te doen Bij mijn paard spoel ik het bit áltijd af na het rijden (daar is een kraantje naast de poetsplaats) en bij mijn pony doe ik m altijd in de waterbak als het bit vies is, maar vaak is ie dat niet, en dan hang ik hem gewoon weg (maar er zitten dus nooit! aangekoekte resten op hoor)
Ik spoel hem altijd even af. En af en toe maak ik hem eens helemaal schoon & laat ik hem even goed weken Ken ook iemand die haar bit nooit schoonmaakt, hij wás zilver .. hij oogt nu meer groen
Ik maak ook altijd het bit schoon....waarom,nou simpel: Ik vind het prettig om een schoon bit weer in te hangen bij mijn paard,er kunnen wel harde stukjes aanzitten die in het begin scherp kunnen zijn in de mondhoeken.Opgedroogde soep van gras en kruidensnoep na het rijden Ook controleer ik mijn bit op gebreken en slijtage op deze manier.Het is gewoon een handeling die erbij hoort...net als het netjes opsteken van de beugels//staartriem en weghangen van het zadel en de rest van het tuig
Een bit niet afwassen omdat het paard dan weer lekker dezelfde smaak als gister aan het bit heeft vind ik persoonlijk onzin. Als hij een bit met een smaakje moet hebben zou ik het eerder zoeken in een bit wat van een ander materiaal is gemaakt dan RVS en bij jonge paarden gaat er bij ons een zeemleren lap omheen die voor het rijden in het water wordt gelegt en voor het indoen nog even door de stroop wordt gehaald
Ja...ik ben ook zo'n muts die in de strenge winter even het bit opwarmt
ik maak ook altijd het bit schoon, dat is gewoon veel frisser lijkt mij voor het paard, maar vooral ook omdat Romy een ontzettende viespeuk is met het bit, hoe ze het voor elkaar krijgt is voor mij nog steeds een raadsel
jaa ik doe het ook want anders word het allemaal zo hard enzo, en ik zou het ook niet fijn vinden als er allemaal van die harde stukjes in me mond zouden zitten
Ja, ik maak het ook schoon. Is toch even wat frisser voor mijn pony vind ik. Ik zou het persoonlijk ook niet bepaald 'fris' vinden als ik gebruikte dingen in mijn mond kreeg
Een paard zijn bit moet je echt wel schoonmaken na het rijden, voor hygiëne en er kunnen harde stukjes op komen die gaan schuren, lijkt me minder fijn voor het paard. Iedere keer een lekker fris bitje in is het fijnste lijkt mij zo
Als ik het bit uit mijn paard zijn mond haal, leg ik het direct in een emmer met water (op een manier dat de teugels en bakstukken niet nat worden natuurlijk). De restjes zijn dan nog een beetje nat zeg maar, en dan weekt het er vanzelf af. Als ik langer wacht moet ik er aan gaan zitten krabben/schuren, dan vind ik dit gemakkelijker. Als mijn paard dan helemaal klaar is en terug op stal staat, haal ik het er weer proper uit. Maar ik geef toe dat als ik gehaast ben mijn hoofdstel soms toch ook gewoon ineens de kast in gaat
Voor het rijden... in de winter met warm water... vindt ze lekkerder dan zo'n koud stuk staal in d'r mond. Hoezo verwend?
Haha slim idee:P. In de winter is dat bit wel heel koud voor ze ja.
Ik heb zelf ook altijd geleerd om het bit schoon te maken na het rijden. Al die vieze slijm en eventueel restjes gras kunnen dan niet aan het bit blijven plakken. Vind het ook niet erg fris om een bit die niet schoon is weer terug in de mond te doen van je paard.
Ik maak hem altijd schoon na het rijden. Anders gaan er allemaal stukken speeksel en troep aan het bit aankoeken, lijkt me ook niet bepaald fijn voor paardlief.