Sinds 2 weken ben ik overgestapt naar Sectolin Zadelsprayzeep.
Werkelijk ideaal. Op een sponsje spuiten, uitwrijven op het leer. En het slaat niet wit uit of iets dergelijks. Je leerwerk wordt er nu heel soepel van. Echt ideaal!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Showjumper schreef:daniella74 schreef:Waar haal je de tijd vandaan om elke keer een hoofdstel helemaal schoon te maken?????
Waarom geen olie op laarzen, ze moeten toch eens een beetje zacht en bruikbaar worden?
Het neemt niet veel tijd in beslag, zijn overigens ook wel meer hoofdstellen dan één..
O.a. in deze link staat waarom olie slecht is van rijlaarzen. De laarzen worden er overigens ook dof van (smeerde eerder zelf ook altijd lederolie op mijn laarzen).
daniella74 schreef:Wat gebruik jij als expert dan om nieuwe laarzen echt goed zacht te krijgen. Ik heb er liters Rapide opgekwast en er uren op gelopen maar ik kon er gewoon niet mee rijden zo hard bleven ze. Heb ze nu 2!! jaar en het schiet nog niet op vandaar mijn litertje lederolie dat er nu op verdwenen is. Laarzen zijn overigens nog niet dof maar slaan wel grijs uit waar ze contact maken met het paard. Moet ik wel of geen zadelzeep gebruiken overigens en hoe hang jij halsters/hoofdstellen weg die je echt heel lang niet gaat gebruiken, bij mij gaan ze nl schimmelen en dan krijg ik weer ruzie met pa dat er grijze pluizebollen in zijn schuurtje liggen.
suzieva schreef:wat voor een middel voor de bruine hoofdstellen??? ik gebruik eerst lauw water met een beetje murphy's oil soap en daarna cavalor leather shine...
mijn parlanti laarzen alleen met een vochtig doek en dan kiwi schoensmeer... kiwi is "the best"...
Showjumper schreef:suzieva schreef:wat voor een middel voor de bruine hoofdstellen??? ik gebruik eerst lauw water met een beetje murphy's oil soap en daarna cavalor leather shine...
mijn parlanti laarzen alleen met een vochtig doek en dan kiwi schoensmeer... kiwi is "the best"...
Een één of ander vet-vrij middel (weet de naam niet) en CWD conditioner grease.