Even klagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

welshje68

Re: Even klagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:36

ik heb het zelfde "probleem"gehad. Ik wil de pony van mijn dochter gaan longeren zodat hij dan voldoende beweging blijft krijgen en aan gezien het een a pony is ik er niet op kan rijden. Was ik naar de ruitersportwinkel gegaan om een longeeruitrusting maat a pony te helen...dacht ik... ze keken me daar aan van ....huh... dat bestaat niet u moet maar zelf wat inelkaar flansen... de opmerking of a pony's niet correct opgetuigd( of hoe je dat ook noemt) en fatoenlijk getraind dienden te worden werd me niet in dank afgenomen. Dus ik ben nu nog steeds op zoek naar spulletjes..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:39

welshje dat ze het niet hebben betekend niet dat het niet bestaat !

Charaz
vaak wel ja Knipoog
maar nu noem je ook wel een merk Haha! meestal gaan deze ook geen jaar mee
in de zelfde kleur en vorm ...seizoens kleur Knipoog

ben daarom een van de weinige winkels die dus geen hippe HH kleurtjes hangen heeft Vork
nog ene heel klein restje uit de start periode

we gaan offtopic ..

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:44

er werd me echt gezegd dat dat niet bestond. Het was een grote ruitersport zaak net over de grens in Belgie. Bij mijn lokale ruitersport zaak werd me verteld dat zij het niet hadden. ga er vanmiddag nog eens langs via een ander topic is mij verteld dat de kiefer longeersingel maat pony gebruikt word voor een shet, dus zou hij ook op een a welsh kunnen passen. Even kijken of de eigenaresse aanwezig is de verkoopster die er zaterdag was weet volgens mijn alleen wat een paard is en daar blijft het bij.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:46

Ze hebben het misschien niet maar bestellen kunnen ze het toch wel?
Als je het merk weet wil ik het ook wel voor je navragen/bestellen.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:48

daarom ga ik nu vanmiddag terug. het gaat om een kieffer longeersingel

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:09

_Charlotte_ schreef:
Hester schreef:
"Gewoon het dekje niet kopen" ... Dat is een leuke optie. Tenzij... Je een dekje nodig hebt. Ik heb serieus in een grote ruiterspeciaalzaak* gestaan, met een enorm wandrek aan shabrakjes, per drie opgestapeld zelfs. En ik ben uitgekomen op een goed shabrak, wat €35 euro kostte (dat vind ik veels te veel!) en dan ook nog eens zo'n mooi sierkabeltje heeft (wat imo dus drukpunten onder de singel veroorzaakt).
dan koop je dat dekje toch niet ! waarom rijdt je dan met dekje? een zadel past ook zonder dekje.. als een goed dekje zoveel moeite voor jou kost om te zoeken dan rijdt je toch zonder dekje? geen schuurplekken.. en geen 35 euro!
Nou wilde ik een shabrak om onder het manegezadel van een manegepaard te leggen, omdat het shabrak van de manege zo flut was dat 't paard ermee naar de klote gereden werd. Ik denk niet dat 't op prijs gesteld wordt als ik 't zadel van de manege niet bescherm tegen 't zweet van het paard, omdat ik hun shabrak te vies vind...

_Charlotte_ schreef:
Hester schreef:
Er was niets beters! Te veel vulling, niet goed voorgevormd, achterlijke kleuren (sorry als ik nu iemand beledig met 't kersenmotiefje)
wat kan jou die kleur nou schelen Verward het gaat toch niet om de kleur.. tenminste daarstraks vond je dat onodig en blablbla Knipoog
Het gaat niet om de kleur? Ik ga toch zeker niet voor aap lopen omdat een of andere fabrikant besloten heeft een redelijke kwaliteit / pasvorm shabrak te maken, om er vervolgens een kersen/bloemen/bolletjes/whatever-motiefje op te printen? Ik zal d'r gek zijn zeg! En kun je even quoten waar ik zeg dat ik al die kleurtjes onnodig vind blablabla?

_Charlotte_ schreef:
Hester schreef:
Overigens wordt er behoorlijk langs elkaar heen gepraat. De ene zegt "dat leuke kleurtje vermindert de kwaliteit niet" en de andere zegt "de leuke kleurtjes zijn seizoenskwaliteit". Daar zit nogal verschil tussen, en wat veel mensen imo uit het oog verliezen, is dat iets wat goed lijkt voor hun portemonnee, heel niet zo goed hoeft te zijn voor het paard! "He, deze peesjes zijn nu al kapot. Nouja, doe toch maar om..."
ik ken dan dus weer niemand die kapotte peesjes om doet Clown
Oohw dus dan doet niemand dat? Niet iedereen beseft welk gevaar er schuilt in ondegelijk materiaal. En daar ligt 't probleem.
_Charlotte_ schreef:
Hester schreef:
Als je iets hebt, en 't heeft de "nieuw-vibe", dan wil je 't gebruiken, wat de drempel om 't te gebruiken terwijl 't beschadigd/kapot is aanzienlijk verlaagd. En daar zou een paard best eens onder kunnen lijden.
als er iets nieuwsis wil jij het ook..hoe kan het hebben dat jij het al hebt en het al oud is???
Kun je dit misschien even herhalen? Bij voorkeur in 't Nederlands?

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:21

zoals het er staat Knipoog
als er iets nieuws op de markt wrodt uitgebracht.. hoe kan het dat iemand anders het al heeft.. die gebruikt is/kapot ?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:26

zap schreef:
Dan vraag ik me af.. is dan toch niet iedereen gelijk? Haha!

Waarom koopt men een leuk gekleurd dekje, jawel staat leuk! Waarom wil jij alles in het wit? Jawel, dat staat mooi Haha! .

Waarom kies jij voor een mooi hoofdstel zonder steentjes, mooi afgewerkt en goed passend? Jawel, dat past goed en staat mooi! Waarom kiest iemand voor zo'n hoofdstel en hangt er een blingbling frontriem aan? Jawel, dat past goed en staat mooi!
ik koop simple dekjes omdta ik niets opvallend bij mijn paard wil , maar wel goede functies van het product...
ik zie het liver niet als wel liggen zitten hangen op mijn paard

ik kies voor ene hoofdstel met zo min mogelijk poespas, niet eens zo zeer omdat dat zo mooi is , maar omdat alle extra onzin geen functie heeft die nut heeft ...oftewel ik kijk niet naar het mooi, of bling , maar naar praktische waarde en pasvorm...en geen eng gemuts met kleurtjes en glim en dergelijke onzin en extra stofjes, tiemen etc etc ...ik blijf er bij , tis een paard geen kerstboom...

bij compleet aangeklede paarden in een setje moet ik altijd aan van die arme hondjes met een strikje en een dekentje denken

zeker omdta vel paarden dus met extra bescherming lopen die ze niet eens nodig hebben
maar ja het staat zo mooi, extra troep onder het zadel zoals een dikke pad en een bontje in kleur..peesbeschermers in het bijpassende kleurtje, wat zionloos warmte produceert etc etc
ik zeg niet dat iedereen dta doet, maar wel; vel te veel mensen ...gezond verstand blijtk nog al eens verdrongen te worden...of moet ik zeggen verblind door het geschitter van nog wat extra strass

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:35

mmm, als ik een winkel zou hebben , verkocht ik maar verdomd weinig ben ik bang
ik zou geen kleurtjes bling en dergelijke hebben
maar simpele functionele kwaliteits spullen geen seizoens kwaliteit zogezegd .....

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:36

_Charlotte_ schreef:
zoals het er staat Knipoog
als er iets nieuws op de markt wrodt uitgebracht.. hoe kan het dat iemand anders het al heeft.. die gebruikt is/kapot ?
Ik heb het over nieuw gekocht, niet nieuw op de markt. Als ik iets twee weken heb, dan zie ik dat als nieuw, en als het dan kapot gaat, ben ik goed teleurgesteld. Maar niet iedereen verwerkt die teleurstelling 'tzelfde. Ik zal 'n paar keer schelden en 't geval ruilen/weggooien, iemand anders zal denken "ach wat, dat ene scheurtje deert niet".

En er stond
Hester schreef:
als er iets nieuwsis wil jij het ook..hoe kan het hebben dat jij het al hebt en het al oud is???
Wat ik vertaal naar "als er iets nieuws is dan wil jij het ook... hoe kan het zijn dat jij het al hebt en het al oud is???" Waar 't eerste deel nergens op slaat (waarom zou ik iets willen omdat het nieuw is? Ik baal juist dat de standaard dingen steeds lastiger te krijgen zijn) en van het tweede deel bak ik ook niet veel. 't Zal aan mij liggen Clown

@ draumpje: ik begin mijn eigen groothandel Haha! Met ondersteboven hondenriemen, geurloze shampoos, en saaie kwaliteitsproducten Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:56

och zo hebben wij enkel verzorgings producten die op onze eigen paarden iig hun nut hebben bewezen ,
en moeten de door ons verkochte spullen tegen mij kunnen Haha!
en tegen de wasser alhier (mijn nooit op etiketten kijkende man..)
of tegen mijn shet Haha! dat zegt soms nog meer Bloos

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:22

Ken het probleem, zelfs een paar jaar geleden waren de spullen kwalitatief gezien stukken beter dan dat ze nu zijn ... Voorheen kocht ik nog wel met regelmaat een knap dekje, dat er dan ook prima uit blijft zien, maar tegenwoordig is het ofwel hele goedkope ptur, ofwel hele dure prut. Heel soms kom iets tegen wat wel goed spul is, maar daar hangt dan vaak alweer een prijskaartje aan waar je U tegen zegt Ja.
Het is wel erg jammer, maar zo gaat het met een heleboel dingen tegenwoordig, kijk maar naar de kleding en schoenen in de winkels, je betaalt je blauw en de kwaliteit is meestal om te huilen. Hoop dat er over niet al te lange tijd weer verandering in komt Ja

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:12

Pensionnetje schreef:
Misschien ligt het aan mij, het zal wel, maar ik word tegenwoordig gek als ik een ruitersportzaak binnenstap.
...
En daar moet je tegenwoordig heel wat speurwerk voor verrichten. Gelukkig zijn er nog een paar merken die zich niet zo gek hebben laten maken, maar de spoeling wordt steeds dunner.

In de ruitersportzaak ligt wat de modale klant koopt.
Jij bent door ervaring niet modaal meer, de doelgroep niet.
Als jij voor joú functionele kwaliteit wil zal je dat DUS daar niet vinden.

Aan de ene kant kan je over die ontwikkeling treuren doch een andere ontwikkeling is internet, waardoor de markt wereldwijd transparant is geworden. Je hebt die hele wereld onder je vingertoppen.
Je bent niet de enige en de meeste kleine handwerkateliers hebben ontdekt dat ze hun klantenkring op het internet kunnen bereiken.
Als je weet wat je wil is het geen enkele probleem dat je het niet in je handen kan houden voor je het koopt.

Hier in Spanje word op het platte land waar ik woon nog veel locaal 'artesenaal' gemaakt doch dat is uitsluitend voor doma vaquera en heb ík weer niet veel aan.
Aan de kust ligt in de winkels hetzelfde als bij jullie.
We hebben echter een landlijn naar onze boerderij dus met de laptop draadloos ADSL vanaf de keukentafel kan ik alles wat ik wil bestellen en wordt het door de koerier aan de deur afgeleverd of belt Pilar dat ik het van het postkantoor(tje) kan ophalen.
Hoéf ik niet voor naar de winkel. Geen verkeersgedoe,geen parkeergedoe en het assortiment is alles wat bestaat Haha! Per-fect!
Handgemaakte maatlaarzen uit Argentinië? met 4-6 weken in huis! Ben je langer bezig met inlopen Knipoog Ok, er staat geen 'Anky' op ... maar als je dat lief vraagt zetten ze zelfs dát er nog voor je op.

Ik herken jou punt, maar ervaar het niet als een probleem. Mijn ene zadel is een model waarvan er minder dan één per jaar gemaakt wordt. Die verwacht ik niet in een winkel Knipoog bijvoorbeeld....

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:18

Tegenwoordig gaat het idd meer om het uiterlijk dan de kwaliteit, erg jammer. Er mooi bij lopen is natuurlijk leuk, maar dat kan ook met kwaliteit. En de prijzen vind ik ook belachelijk.. Ik betaalde laatst nog € 7,95 ( !! ) voor een vliegenfrontriem Scheve mond ( en het was nog geen leren ook.. )

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:20

Oke... vroeger (lees zo'n 10 jaar geleden):
ik had:
- 1 pony (schijnt tegenwoordig ook haast uitzondering te zijn)
- 1 tweedehands zadel
- 1 dekje
- 1 rijbroek
- rubberen rijlaarzen (nooit anders gehad)
- 1 staldeken

Nu heb ik:
- 1 paard
- 6 dekjes, maar geeneen duurder dan 20 euro (welkoop!)
- 2 rijbroeken en dat vind ik eigenlijk te weinig
- nog steeds rubberen laarzen maar ik wil graag leren, want dat 'heeft iedereen'
- 4 dekens, waarvan ik er slechts 2 gebruik

Over het algemeen valt het nog wel mee bij mij, maar er is wel veel veranderd vind ik. Moet zeggen dat ik nu ook een stuk zuiniger met m'n spullen ben dan 'vroeger'.
Ik hou helemaal niet van bling bling dingen. Liefst zo eenvoudig mogelijk. Heb nu een frontriem met een bitje erin. Ik ga die binnenkort omruilen voor een gewone leren, niks geen bling bling of wat dan ook erop. Mijn paard is zo al mooi genoeg!!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:22

Oh ja dat van die Anky dekjes snap ik ook niet. Omdat er Anky op staat zijn ze mooi? Ik vind dat lelijk zo'n groot logo erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:28

Toen ik net bij mijn verzorgpony kwam zo'n 6 jaar terug ( de eigenaresse had haar al meer dan 15 jaar ) had ze een ouder zadel en hoofdstel, een paar oude dekjes, een oud halster en nog wat van die dingetjes. Het was oud, maar functioneerde nog prima. Nu de laatste jaren heb ik ook wel wat spulletjes voor haar gekocht. Ze heeft nu bijvoorbeeld best veel halsters en dekjes. Nu ik erover nadenk is het ook best wel overdreven dat ze zoveel heeft, maar het is ook wel weer leuk opzich en als ik iets koop voor dr kijk ik wel of het een beetje van goede kwaliteit is. Maar ik ken ook iemand die alles x 10 heeft voor haar paard ( zelfs hoofdstellen ). Dat vind ik wel heel overdreven.. en het past ook allemaal niet bepaald goed Scheve mond

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:30

Huertecilla klopt
en erg simpel als je alleen de ouderwetse spullen verkoopt overleef je als winkel simpel weg niet

jij geeft aan maat werk , heb ik (niet zelf daar kende ik hele handige mensen voor) ook een tijd maat werk als product op mijn site gehad
zowel tuigen , zadels als hoofdstellen en dekjes
maar ja daar hangt dan weer een prijs kaartje aan
en men neemt voor dat geld in de regel liever een overbetaald merk product

heb een leverancier die alles in duitsland laat maken
mooi degelijk spul , maar alleen geschikt (qua prijskaartje) voor de beter gesitueerde onder ons ... wil wel spullen van hun leveren maar de klanten betalen het er gewoon niet voor
want een HH dekje kost maar ./...

zo heb ik hier peesjes 3 hoofd kleuren
bordeaux blauw en bruin , gewoon degelijke peesjes
maar die zijn niet gewild of ik geen bling bling heb (hoe de degelijkheid is of pasvorm etc maakt allemaal dan niet uit..)

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:31

pearlie schreef:
Oh ja dat van die Anky dekjes snap ik ook niet. Omdat er Anky op staat zijn ze mooi? Ik vind dat lelijk zo'n groot logo erop.
Je snapt 't inderdaad niet! Omdat er Anky opstaat, kun je minstens zo goed rijden als Anky! Haha!

Ik vind een uitstapje naar de paardenwinkel nog altijd geweldig, een speeltuin is er niets bij Knipoog Maar ik wordt steeds meer Hollander: kijken kijken, maar er valt niets te kopen... Want er is nog maar zo weinig wat me aanspreekt.

HC: Ik durf te wedden dat ze Argentinië een veel mooier Anky-logo ontwerpen, speciaal voor "ons" Haha! Maar ik weet dan niet zeker of je daarmee ook zo goed kan rijden als Anky, of dat 't dan niet telt... Slim ROFL

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:40

pearlie schreef:

Smaken verschillen... maar jij snapt hem inderdaad niet. De pasvorm is op mijn pony goed (een ronde haflinger), ze blijven mooi in de was en slijten amper dát vind ik er mooi aan.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:44

Charaz schreef:
De pasvorm is op mijn pony goed (een ronde haflinger), ze blijven mooi in de was en slijten amper dát vind ik er mooi aan.
Maar ronde haflingers zijn -als je de volledige paardenpopulatie bekijkt- eerder uitzondering dan regel, toch? Maar ze zijn van Anky, dus worden ze ook zonder pardon op paarden met een hoge schoft geflikkerd. Want Anky zal 't wel weten, toch?
Past 't zadel goed, geeft 't dekje niet genoeg vrijheid...

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:48

Hester schreef:
Charaz schreef:
De pasvorm is op mijn pony goed (een ronde haflinger), ze blijven mooi in de was en slijten amper dát vind ik er mooi aan.
Maar ronde haflingers zijn -als je de volledige paardenpopulatie bekijkt- eerder uitzondering dan regel, toch? Maar ze zijn van Anky, dus worden ze ook zonder pardon op paarden met een hoge schoft geflikkerd. Want Anky zal 't wel weten, toch? Past 't zadel goed, geeft 't dekje niet genoeg vrijheid...

ja, het ligt er aan wat voor bouw het paard heeft Knipoog ik heb ze zelf niet maar volgens mij zijn ze ook geschikt voor paarden met een hoge schoft Knipoog en dan zou je er ook nog wel mee kunnen rijden met een haflinger,,. het trekt dan niet!
als je HH hebt die trekt weer wel in de schoft..!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:50

Hester schreef:
@ draumpje: ik begin mijn eigen groothandel Haha! Met ondersteboven hondenriemen, geurloze shampoos, en saaie kwaliteitsproducten Knipoog

kom ik bij jou inkopen doen Tong uitsteken

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:52

Uphill schreef:
Ik heb bijna alles in het zwart zonder poespas . Niks geen problemen bij uitzoeken. De pennyschappen met roze, tijgerprintjes en paarse stipjes loop ik gewoon voorbij. Volgend jaar is er weer wat anders en geld stinkt niet ROFL

Ik vind het foeilijk, maar als je 12 ben vind je dat wel heel mooi. En dat mag toch ?

maar een ander vindt het weer leuk Knipoog zoals je zegt jij gebruikt alles in het zwart.. en een ander alles in een rood!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:52

we willen toch allemaal het zelfde,. en dat is het beste voor je paard.. en de kwaliteit die je zelf het beste vindt!! HH ligt bijvoorbeeld slecht op mijn paard... maar mischien niet op die van een ander Knipoog de 1 koopt alles in het zwart omdat ze paars lelijk vindt..de ander koopt het allemaal in het paars omdat die het leuk vindt!!waarom accepteer je nou niet gewoon dat anderen liever kleurtjes gebruiken dan alleen zwart of wit ?! zou het makkelijker zijn en is deze discusie ook niet nodig.. en het slaat ook nog niet eens ergens op!!
Laatst bijgewerkt door _Charlotte_ op 22-08-07 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt