Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
_Charlotte_ schreef:Nou wilde ik een shabrak om onder het manegezadel van een manegepaard te leggen, omdat het shabrak van de manege zo flut was dat 't paard ermee naar de klote gereden werd. Ik denk niet dat 't op prijs gesteld wordt als ik 't zadel van de manege niet bescherm tegen 't zweet van het paard, omdat ik hun shabrak te vies vind...Hester schreef:dan koop je dat dekje toch niet ! waarom rijdt je dan met dekje? een zadel past ook zonder dekje.. als een goed dekje zoveel moeite voor jou kost om te zoeken dan rijdt je toch zonder dekje? geen schuurplekken.. en geen 35 euro!"Gewoon het dekje niet kopen" ... Dat is een leuke optie. Tenzij... Je een dekje nodig hebt. Ik heb serieus in een grote ruiterspeciaalzaak* gestaan, met een enorm wandrek aan shabrakjes, per drie opgestapeld zelfs. En ik ben uitgekomen op een goed shabrak, wat €35 euro kostte (dat vind ik veels te veel!) en dan ook nog eens zo'n mooi sierkabeltje heeft (wat imo dus drukpunten onder de singel veroorzaakt).
_Charlotte_ schreef:Het gaat niet om de kleur? Ik ga toch zeker niet voor aap lopen omdat een of andere fabrikant besloten heeft een redelijke kwaliteit / pasvorm shabrak te maken, om er vervolgens een kersen/bloemen/bolletjes/whatever-motiefje op te printen? Ik zal d'r gek zijn zeg! En kun je even quoten waar ik zeg dat ik al die kleurtjes onnodig vind blablabla?Hester schreef:wat kan jou die kleur nou schelenEr was niets beters! Te veel vulling, niet goed voorgevormd, achterlijke kleuren (sorry als ik nu iemand beledig met 't kersenmotiefje)het gaat toch niet om de kleur.. tenminste daarstraks vond je dat onodig en blablbla
![]()
_Charlotte_ schreef:Oohw dus dan doet niemand dat? Niet iedereen beseft welk gevaar er schuilt in ondegelijk materiaal. En daar ligt 't probleem.Hester schreef:ik ken dan dus weer niemand die kapotte peesjes om doetOverigens wordt er behoorlijk langs elkaar heen gepraat. De ene zegt "dat leuke kleurtje vermindert de kwaliteit niet" en de andere zegt "de leuke kleurtjes zijn seizoenskwaliteit". Daar zit nogal verschil tussen, en wat veel mensen imo uit het oog verliezen, is dat iets wat goed lijkt voor hun portemonnee, heel niet zo goed hoeft te zijn voor het paard! "He, deze peesjes zijn nu al kapot. Nouja, doe toch maar om..."![]()
_Charlotte_ schreef:Kun je dit misschien even herhalen? Bij voorkeur in 't Nederlands?Hester schreef:als er iets nieuwsis wil jij het ook..hoe kan het hebben dat jij het al hebt en het al oud is???Als je iets hebt, en 't heeft de "nieuw-vibe", dan wil je 't gebruiken, wat de drempel om 't te gebruiken terwijl 't beschadigd/kapot is aanzienlijk verlaagd. En daar zou een paard best eens onder kunnen lijden.
zap schreef:ik koop simple dekjes omdta ik niets opvallend bij mijn paard wil , maar wel goede functies van het product...Dan vraag ik me af.. is dan toch niet iedereen gelijk?![]()
Waarom koopt men een leuk gekleurd dekje, jawel staat leuk! Waarom wil jij alles in het wit? Jawel, dat staat mooi.
Waarom kies jij voor een mooi hoofdstel zonder steentjes, mooi afgewerkt en goed passend? Jawel, dat past goed en staat mooi! Waarom kiest iemand voor zo'n hoofdstel en hangt er een blingbling frontriem aan? Jawel, dat past goed en staat mooi!
_Charlotte_ schreef:Ik heb het over nieuw gekocht, niet nieuw op de markt. Als ik iets twee weken heb, dan zie ik dat als nieuw, en als het dan kapot gaat, ben ik goed teleurgesteld. Maar niet iedereen verwerkt die teleurstelling 'tzelfde. Ik zal 'n paar keer schelden en 't geval ruilen/weggooien, iemand anders zal denken "ach wat, dat ene scheurtje deert niet".zoals het er staat
als er iets nieuws op de markt wrodt uitgebracht.. hoe kan het dat iemand anders het al heeft.. die gebruikt is/kapot ?
Hester schreef:Wat ik vertaal naar "als er iets nieuws is dan wil jij het ook... hoe kan het zijn dat jij het al hebt en het al oud is???" Waar 't eerste deel nergens op slaat (waarom zou ik iets willen omdat het nieuw is? Ik baal juist dat de standaard dingen steeds lastiger te krijgen zijn) en van het tweede deel bak ik ook niet veel. 't Zal aan mij liggenals er iets nieuwsis wil jij het ook..hoe kan het hebben dat jij het al hebt en het al oud is???
Pensionnetje schreef:Misschien ligt het aan mij, het zal wel, maar ik word tegenwoordig gek als ik een ruitersportzaak binnenstap.
...
En daar moet je tegenwoordig heel wat speurwerk voor verrichten. Gelukkig zijn er nog een paar merken die zich niet zo gek hebben laten maken, maar de spoeling wordt steeds dunner.
pearlie schreef:Je snapt 't inderdaad niet! Omdat er Anky opstaat, kun je minstens zo goed rijden als Anky!Oh ja dat van die Anky dekjes snap ik ook niet. Omdat er Anky op staat zijn ze mooi? Ik vind dat lelijk zo'n groot logo erop.
pearlie schreef:Oh ja dat van die Anky dekjes snap ik ook niet. Omdat er Anky op staat zijn ze mooi? Ik vind dat lelijk zo'n groot logo erop.
Charaz schreef:Maar ronde haflingers zijn -als je de volledige paardenpopulatie bekijkt- eerder uitzondering dan regel, toch? Maar ze zijn van Anky, dus worden ze ook zonder pardon op paarden met een hoge schoft geflikkerd. Want Anky zal 't wel weten, toch?De pasvorm is op mijn pony goed (een ronde haflinger), ze blijven mooi in de was en slijten amper dát vind ik er mooi aan.
Hester schreef:Charaz schreef:Maar ronde haflingers zijn -als je de volledige paardenpopulatie bekijkt- eerder uitzondering dan regel, toch? Maar ze zijn van Anky, dus worden ze ook zonder pardon op paarden met een hoge schoft geflikkerd. Want Anky zal 't wel weten, toch? Past 't zadel goed, geeft 't dekje niet genoeg vrijheid...De pasvorm is op mijn pony goed (een ronde haflinger), ze blijven mooi in de was en slijten amper dát vind ik er mooi aan.
Hester schreef:@ draumpje: ik begin mijn eigen groothandelMet ondersteboven hondenriemen, geurloze shampoos, en saaie kwaliteitsproducten
Uphill schreef:Ik heb bijna alles in het zwart zonder poespas . Niks geen problemen bij uitzoeken. De pennyschappen met roze, tijgerprintjes en paarse stipjes loop ik gewoon voorbij. Volgend jaar is er weer wat anders en geld stinkt niet![]()
Ik vind het foeilijk, maar als je 12 ben vind je dat wel heel mooi. En dat mag toch ?