De nieuwe trend

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

BellyBel

Re: De nieuwe trend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 23:09

Oké Lachen nee is in onze ogen ook niet laat Knipoog Maar in vele ogen zal het zeker laat zijn (kijken dan alleen naar de leeftijd van de pony)

Maar PB je naar mij? Is goed trouwens Lachen Haha!

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:08

Ik rijd al mijn paarden al jaren in de training met peesjes/strijklappen of 3 in 1 beschermers en springschoenen! Puur om de benen te beschermen en om het ijzers aftrappen te voorkomen. Als ik les heb dan gaat er een mooi dekje onder met bijhorende bandages en de springschoenen. Dit is bij mij iig geen trend, doe het al jaren zo......

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:12

rare rages heb je tegenwoordig.

Maar als het toch om springschoenen gaat, bij equitana had je er wel 30! in verschillende en opvallende kleuren en tinten.
Zelf de glitter schoentjes ontbraken niet...

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:28

@annebe: logisch toch?! De markt springt meteen in op de behoefte van de consument (jij noemt nu springschoenen, maar met dekjes is het natuurlijk precies hetzelfde verhaal: verkrijgbaar in alle kleuren en maten).

Wat een idioot topic is dit trouwens.. waarom maakt iedereen zich er zo druk om of een ander nou met springschoenen/bandages/bontjes/... rijdt?! (de enige reden die ik kan bedenken waarom je graag onzinnig commentaar op anderen wilt leveren: afgunst?!)

Maar goed, volgens mij kunnen springschoenen geen kwaad en bieden ze wel extra bescherming, dus als mensen ermee rijden (om welke reden dan ook) is dat alleen maar goed?!

Bandages zie ik persoonlijk het nut niet zo van in, is vooral voor de sier.. (ik ben het trouwens wel eens met de stelling dat je wel goed moet weten hoe je ze om moet doen). Maar ach, als mensen dat nou mooi vinden..moeten ze lekker zelf weten, ik lig er niet wakker van (en als ze die bandages nou graag in dezelfde kleur als het dekje willen...geef toe, dat staat vaak wel mooier)

En bontjes: ik rijd zelf ook met een bontje, mijn zadel ligt er zelfs wat beter door (en ik kan me een onderzoek uit BIT herinneren waarin de bontonderlegger als beste onderlegger uit de bus kwam) dus ik zie het probleem niet...

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:34

Hahaha maar die springschoenen waren toch wel het toppunt van wat ik gezien heb, bedoel ik ken de kleurtjes van de endurance (en die zijn opvallend en fel) maar dit zat toch wel op de top!
Neon rose/groen/geel/blauw/oranje
Zwart/goud/wit met glitters
enz enz..
Ik moet zeggen.. this dat ik ze niet gebruik, anders waren ze el gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:21

Marleen79 schreef:
Wat een idioot topic is dit trouwens.. waarom maakt iedereen zich er zo druk om of een ander nou met springschoenen/bandages/bontjes/... rijdt?! (de enige reden die ik kan bedenken waarom je graag onzinnig commentaar op anderen wilt leveren: afgunst?!)

Afgod

Dat is inderdaad een goede!
Het zal mij echt niks uitmaken wat andere aan en om hun paard hangen. Al maken ze er een halve kerstboom van, ik vind het prima Haha!

Rages heb je en hou je, dat zal nooit veranderen. Ik pas dingen aan op het moment dat mij dit geadviseerd wordt door mijn instructrice of dat er duidelijke aanwijzingen zijn om iets bij mijn paard extra te beschermen. Anders niet.

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:23

vossie schreef:
Ik rijd al mijn paarden al jaren in de training met peesjes/strijklappen of 3 in 1 beschermers en springschoenen! Puur om de benen te beschermen en om het ijzers aftrappen te voorkomen. Als ik les heb dan gaat er een mooi dekje onder met bijhorende bandages en de springschoenen. Dit is bij mij iig geen trend, doe het al jaren zo......

Inderdaad ik rijd ook al Jaren met springschoenen.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:30

Anoniem schreef:
Marleen79 schreef:

Afgod

Dat is inderdaad een goede!
Het zal mij echt niks uitmaken wat andere aan en om hun paard hangen. Al maken ze er een halve kerstboom van, ik vind het prima Haha!

Rages heb je en hou je, dat zal nooit veranderen. Ik pas dingen aan op het moment dat mij dit geadviseerd wordt door mijn instructrice of dat er duidelijke aanwijzingen zijn om iets bij mijn paard extra te beschermen. Anders niet.

Als je het zo gaat bekijken kunnen we Bokt wel gelijk uit de lucht halen.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:35

Idd... Waarom is dat nou meteen weer afgunst Verward Als dat zo is rende ik vandaag nog naar de ruitershop om alles in te slaan wat trendy is. Maar nee, ik heb een andere visie. Mag dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:46

WesseLady schreef:
Idd... Waarom is dat nou meteen weer afgunst Verward Als dat zo is rende ik vandaag nog naar de ruitershop om alles in te slaan wat trendy is. Maar nee, ik heb een andere visie. Mag dat?

Dat heb ik niet gezegd Knipoog
Maar waarom maakt iedereen zich zo druk om wat een ander met zijn paard doet. Een leuke discussie is prima maar meteen het veroordelen van mensen die b.v. een springschoen gebruiken vind ik altijd zo jammer. Ik heb ook wel eens dat ik denk "waarom in godsnaamheid zo" maar als die het zo wilt prima. Dat veroordeel ik niet en zeg ik ook niks over. Ik zal hooguit een vraag stellen om duidelijkheid van die mensen hun visie te krijgen. Ik kan er dan nog steeds anders over denken maar weet dan wel zonder met een vingertje te gaan wijzen hoe die ander er over denkt en dat repsecteer ik dan.
Het is net hoe je iets benaderd Haha!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:53

Ik ben het helemaal met je eens dat je niet moet veroordelen. Ik zie ook niet dat dat in dit topic gebeurd. Volgens mij wordt er gewoon gediscussieerd, niet veroordeeld.

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:55

NienkeKara: helemaal mee eens! Haha!

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:55

Ach ieder zijn meug.....ben waarschijnlijk een van de laatste amazones die geen moer geven om kleurtjes en poespas. Bij mij moet iets functioneel en schoon zijn zodat mijn paard er geen last van heeft. Dekens, dekjes en aanverwante artikelen koop ik alleen in de uitverkoop... sta toch thuis op de boerderij en mijn paard en ik weten toch niet wat de laatste mode is. Dus dames en heren maak je niet druk ...koop gewoon wat je mooi vindt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:56

WesseLady schreef:
Ik ben het helemaal met je eens dat je niet moet veroordelen. Ik zie ook niet dat dat in dit topic gebeurd. Volgens mij wordt er gewoon gediscussieerd, niet veroordeeld.

Ik heb toch wel al wat vingertjes zien wijzen in dit topic Haha!

Marleen79 schreef:
NienkeKara: helemaal mee eens! Haha!

Haha!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:02

Anoniem schreef:
WesseLady schreef:

Ik heb toch wel al wat vingertjes zien wijzen in dit topic Haha!

Waar dan?

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:03

Wesselady: ik zou zeggen, lees het topic gewoon nog even na.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:06

Wesselady, ik kan het ook niet vinden.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:08

Marleen79 schreef:

Gedaan, niks gevonden.
Maar jullie zeggen toch dat er met vingertjes gewezen wordt? Dan zou ik graag willen weten waar dan, en wat er dan zo veroordelend is... Anders moet je dat niet beweren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:11

WesseLady schreef:
Marleen79 schreef:

Gedaan, niks gevonden.
Maar jullie zeggen toch dat er met vingertjes gewezen wordt? Dan zou ik graag willen weten waar dan, en wat er dan zo veroordelend is... Anders moet je dat niet beweren Knipoog

Dan kijk jij anders tegen uitspraken aan dan ik waarschijnlijk. Heb geen zin om voor de 2e keer dit hele topic door te gaan werken, vind 1 keer wel genoeg. Haha!

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:14

Wesselady: Ik zou bijna een citaat van Louis van Gaal aanhalen...

Maar ik heb ook niet zoveel zin om hier verder op in te gaan.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:16

Nou ja, ik vraag jullie waar het mis gaat en dan hebben jullie op eens niet zoveel zin meer om er op in te gaan. Eerst wel dingen beweren, maar niet onderbouwen. Jammer, jammer...

Maar goed, mij ook best.
Het gaat toch ook erg off-topic zo!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:18

Wordt hier nou die dingen bedoeld waar de springschoen aan de pees/bandage vast zit???

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:31

ik gebuik geen springschoenen, mijn pony heeft ze niet nodig. Setjes heb ik wel Lachen vind ik gewoon mooi staan, bontjes onder mijn zadel heb ik ook niet, heeft mijn pony ook niet nodig Tong uitsteken
Maar asl mensen een bontje onder hun zadel hebben omdat ze dat echt nodig hebben vind ik het best Knipoog maar waarom moeten die bontjes dan in allemaal verschillende kleuren enzo ..

ik ga dus wel mee in de setjestrend, maar niet met springschoenen enz Tong uitsteken

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:01

leintje_ schreef:
Maar asl mensen een bontje onder hun zadel hebben omdat ze dat echt nodig hebben vind ik het best Knipoog maar waarom moeten die bontjes dan in allemaal verschillende kleuren enzo ..

Om dezelfde reden als jij setjes hebt...

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:21

Giorgio_x schreef:
Toad schreef:
Mij gaat het niet zo zeer om de trend zelf, trends kunnen heus leuk zijn.
Het gaat mij erom wanneer de trends ten koste van het paard gaan. Het paard moet onnodig met bandages en springschoenen of een bontonderlegger lopen. Trends waar het paard alleen maar last van heeft.

je kunt mij niet wijs maken dat een paard last heeft van bandage's dat merkt hij echt niet zo zeer dat hij er last van heeft. en bontonderleggers, kan me niet voorstellen dat hij dat erg zou vinden en springschoenen is alleen maar goed omdat hij anders zijn ijzers er af kan trappen en zich zelf in de koten kan lopen ook niet fijn

Bontonderleggers beperken de ruimte onder je zadel in sterke mate. Het veranderd de pasvorm en zorgt vaak dat de ruggengraat niet meer vrij is. Je kan mij niet wijsmaken dat een paard daar geen last van heef! Zeker als er dan ook nog eens een dekje onder zit om het allemaal nog krapper te maken. Over bandages zijn al tig topics op bokt, die mag je zelf even opzoeken waarom het slecht is om bandages te gebruiken...