Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
susan schreef:MSQuincyTE schreef:Aafke lichtrijden kan ook op een westernzadel alleen is het wel heel erg vermoeiend
dat is onzin,ik reed complete endurancewedstrijden lichtrijdend op mijn westernzadel.
vergeet niet dat lichtrijden erg belangrijk is voor de opwarming
Aafke_ schreef:Nou ja, ik ben ook stout; ik vind dat je eigenlijk maar niet moet lichtrijden, maar het ligt toch ook aan je paard en hoe hard je gaat: ik rijdt ook wel eens licht, maar wel heel weinig.
Één vd tests die ik wil doen ik een half uur draven (doorzitten) en een half uur lichtrijden, om te kijken of dat iets doet! Op mijn eigen zadel, op de UL en op een engels zadel, als ik dat te pakken kan krijgen.
Stay tuned!!!
Over de UL: als je goed lichtrijdt, dwz je gebruikt het momentum van je paard en blijft goed in balans met je paard. dan zie ik niet waarom dat niet zou kunnen, net als bij een ander zadel. Maar over lichtrijden kunnen we beter een ander topic starten.
Ik heb de perspex plaat voor zondag: nu kan ik foto's maken met iedere keer hetzelfde licht, dat is ook beter voor het vergelijken!
Cheveyo schreef:mag het daarom niet dan?
Splash schreef:http://www.debrasibleysaddles.com/index.htmHoi,
Ik zie het topic nu pas. Ik ben me de laatste tijd aan het orienteren op een boomloos zadel.
Zoals je wel weet woon ik in Amerika. Waar in Amerika zou ik dit zadel kunnen krijgen of heb je een website? Weet je misschien ook de prijs die ze hier vragen in $ ?
Ibbel schreef:Ik denk dat MSQT bedoelt dat je opgesloten zit in een cutting zadel en dus last van de pommel en de knop krijgt.
DubbelDun schreef:Het kan ook simpeler en dan wordt het ook minder prijzig
Ibbel schreef:Ik denk dat MSQT bedoelt dat je opgesloten zit in een cutting zadel en dus last van de pommel en de knop krijgt.
MSQuincyTE schreef:Ibbel schreef:Ik denk dat MSQT bedoelt dat je opgesloten zit in een cutting zadel en dus last van de pommel en de knop krijgt.
Dat heb je geheel mis