Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Als je het zadel gewoon laat controleren, dan is er toch geen enkel probleem als je 'm ook weer terug kunt brengen?
 Als je het zadel gewoon laat controleren, dan is er toch geen enkel probleem als je 'm ook weer terug kunt brengen?                                                         

Silence schreef:Maar als ik particulier een 2e hands zadel koop, ben ik mijn geld al kwijt.
Als hij dan niet blijkt te passen, zit ik weer met een ander zadel.

Ik heb ze nog niet verteld dat het een zadelmarktzadel is want dan komen gelijk de vooroordelen terwijl ze het nu allemaal graag van me willen overnemen (van degene van wie ik het heb geleend bedoel ik
  Ik heb ze nog niet verteld dat het een zadelmarktzadel is want dan komen gelijk de vooroordelen terwijl ze het nu allemaal graag van me willen overnemen (van degene van wie ik het heb geleend bedoel ik  )
 )                                                         

Douraque schreef:ik heb zelf ook een zadelmartk zadel, al 2,5 jaar. Nog nooit problemen mee gehad, leer blijft er mooi uitzien. Sommige mensen vonden het zadelmarkt zadel beter zitten dan hun eigen kieffer.
En de zadelmaker vond het zadel er goed uitzien (die zadelmaker van Divoza) en de kwaliteit vond ie goed. Mensen die zo'n zadel nog nooit hebben gezien of hebben moeten gewoon niet banketstaaf-

ikke schreef:Ik trek de beoordelingscapaciteiten van deze mensen dan toch enigsinds in twijfel. Je hoeft niet heel erg goed te kijken om de kwaliteit (of het gebrek eraan) te onderscheiden van kwalitatief betere zadels. En ja, ik heb deze zadels in handen gehad.

Of het nu zadelmarkt is, of Divoza of decathlon of de ruitershop om de hoek : je kunt van een zadel van 200 € niet hetzelfde verwachten als van één van 2000 €. En het is zo dat er bij die zadels van 200 € goede zitten, en bij die van 2000 € slechte. Ken mensen die slechte Kieffers hadden (scheef !!) en goede Merano's. Heb eens een topic gezien over een (western) merkzadel van 3000 € dat moest hersteld worden en écht superslecht gemaakt was, zelfs gevaarlijk !! Zelf zou ik nooit via marktplaats of wat dan ook een tweedehands zadel kopen. Dan weet je écht niet wat je koopt. Je kunt er niet doorheen kijken, he, en een gebarsten boom kan zelfs een ervaren zadelmaker niet zien zonder het zadel uit elkaar te halen.
  Of het nu zadelmarkt is, of Divoza of decathlon of de ruitershop om de hoek : je kunt van een zadel van 200 € niet hetzelfde verwachten als van één van 2000 €. En het is zo dat er bij die zadels van 200 € goede zitten, en bij die van 2000 € slechte. Ken mensen die slechte Kieffers hadden (scheef !!) en goede Merano's. Heb eens een topic gezien over een (western) merkzadel van 3000 € dat moest hersteld worden en écht superslecht gemaakt was, zelfs gevaarlijk !! Zelf zou ik nooit via marktplaats of wat dan ook een tweedehands zadel kopen. Dan weet je écht niet wat je koopt. Je kunt er niet doorheen kijken, he, en een gebarsten boom kan zelfs een ervaren zadelmaker niet zien zonder het zadel uit elkaar te halen.
ikke schreef:Douraque schreef:ik heb zelf ook een zadelmartk zadel, al 2,5 jaar. Nog nooit problemen mee gehad, leer blijft er mooi uitzien. Sommige mensen vonden het zadelmarkt zadel beter zitten dan hun eigen kieffer.
En de zadelmaker vond het zadel er goed uitzien (die zadelmaker van Divoza) en de kwaliteit vond ie goed. Mensen die zo'n zadel nog nooit hebben gezien of hebben moeten gewoon niet banketstaaf-
Ik trek de beoordelingscapaciteiten van deze mensen dan toch enigsinds in twijfel. Je hoeft niet heel erg goed te kijken om de kwaliteit (of het gebrek eraan) te onderscheiden van kwalitatief betere zadels. En ja, ik heb deze zadels in handen gehad.