Goede ervaringen zadelmarkt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: Goede ervaringen zadelmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 12:44

Maar als ik particulier een 2e hands zadel koop, ben ik mijn geld al kwijt.
Als hij dan niet blijkt te passen, zit ik weer met een ander zadel.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:47

Ja bij de zadelmarkt kan je ( als je die dag nog belt) het zadel nog inruilen.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:51

Het viel mij op bij vorige topics over zadelmarkt, dat vaak mensen er ontzettend slecht over praatte, die vaak nog nooit 1 van dichtbij hebben gezien! En de mensen die wel 1 hebben, of hebben gezien, hebben er REDELIJK vaak wel goede verhalen over Ja Als je het zadel gewoon laat controleren, dan is er toch geen enkel probleem als je 'm ook weer terug kunt brengen?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 12:52

Ja, dat valt mij ook wel op inderdaad.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:57

Omdat er veel negatieve berichten zijn over zadelmarkt durf ik het zelf niet aan, was een hele tijd geleden toen ik nog niet op bokt was ook van plan om daar mijn zadeltje te gaan halen. Het paard ging echter niet door dus zadelmarkt ook niet. Daarna zag ik zadeltjes van Norton en wintec en daar heb je ook erg goedkope varianten in..dus raad ik die aan als je het niet zeker weet.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:02

hehe je zou moeten kunnen controleren dat diegene die reageren er ook echt iets van weten en niet van horen zeggen. Of zoals sommige met die hoofdstellen die breken, iemand anders antwoordde dat het met een kieffer hoofdstel ook kan gebeuren. Is gewoon niet een duur merkzadel, denk dat mensen er te hoge verwachtingen van hebben. Ze willen goedkoop en kieffer ( of ander bekend merk) kwaliteit en dat gaat nooit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:07

Silence schreef:
Maar als ik particulier een 2e hands zadel koop, ben ik mijn geld al kwijt.
Als hij dan niet blijkt te passen, zit ik weer met een ander zadel.

Peter Verhoeven in Bakel verkoopt jouw een passend tweedehands zadel, voor een nette prijs en van goede kwaliteit. daarvoor hoef je dus helemaaal niet particilier te gaan en al helemaal niet ongezien (ik snap niet dat mensen zadels kunnen kopen van een plaatje, is mij nog nooit gelukt)

Sietsss__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:11

nou ik had zon zadel voor mijn pony.. het was verschrikkelijk na 2 maanden kwamen er spijkers uit het zadel steken Verdrietig
toen ben ik terug gegaan hebben ze het gemaakt, maand later kwam het weer terug die spijkers staken in me billen.. ik dus weer terug hebben ze het weer gemaakt dit keer beter maar 2 maanden later had ik het weer en toen wilde ze er niet meer voor betalen en ik ben heel voorzcihtig met mijn spullen.. maar vanaf nu moest ik de reperaties zelf betalen dus heb ik het zadel weggedaan. ik neem nooit meer zon zadel.. Huilen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:30

@Sietsss, zo'n zadel zou ik na de eerste keer al niet meer op mn paard durven te leggen! Heb je daar geen foto van? Een foto zegt meer dan 1000 woorden.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:41

Ik had ook een zadel van zadelmarkt (western) het lag perfect op mn paard en reed ook supperlekker , leer was netjes ,boom , enzzz dus niks mis mee . Bloos
Het zadel heb ik zelfs nog voor meer verkocht , had t zadel weggedaan omdat ik er op den duur niet meer mee reed western was tog niet zo mn ding maar goed .

niks mis met zadelmarkt je moet t eers zelf ervaren voordat je mee kletst , er zal altijd wel wat wezen maar heb je met duurdere zadels ook niet alles kan perfect zijn ... Pling

( mijn mening)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:47

Ik heb een dressuurzadel van zadelmarkt te leen gekregen.
Die persoon heeft er een jaar met veel plezier op gereden, maar haar paardje was gaan groeien en paste het toen niet meer.
Op mijn pony past het zadel helaas niet, maar de 'echte' zadelkenners (lees paardemensen) vinden het allemaal een prachtig mooi zadeltje Ja Ik heb ze nog niet verteld dat het een zadelmarktzadel is want dan komen gelijk de vooroordelen terwijl ze het nu allemaal graag van me willen overnemen (van degene van wie ik het heb geleend bedoel ik Bloos )

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:49

nope, alleen slechte ervaringen ermee... Scheef zadel...

er zijn trouwens veel meer zadelmakers die tweedehands zadels verkopen. En waarbij je dus niet de problemen hebt zoals bij een particulier (dat je het niet terug kunt brengen). Bijvoorbeeld Atorka heeft veel zadels...

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:57

Of gewoon bij Divoza of zo'n zaak, daar kun je prima een 2e handszadel kopen in diverse prijsvarianten!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:23

ik heb zelf ook een zadelmartk zadel, al 2,5 jaar. Nog nooit problemen mee gehad, leer blijft er mooi uitzien. Sommige mensen vonden het zadelmarkt zadel beter zitten dan hun eigen kieffer.
En de zadelmaker vond het zadel er goed uitzien (die zadelmaker van Divoza) en de kwaliteit vond ie goed. Mensen die zo'n zadel nog nooit hebben gezien of hebben moeten gewoon niet banketstaaf-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:40

Douraque schreef:
ik heb zelf ook een zadelmartk zadel, al 2,5 jaar. Nog nooit problemen mee gehad, leer blijft er mooi uitzien. Sommige mensen vonden het zadelmarkt zadel beter zitten dan hun eigen kieffer.
En de zadelmaker vond het zadel er goed uitzien (die zadelmaker van Divoza) en de kwaliteit vond ie goed. Mensen die zo'n zadel nog nooit hebben gezien of hebben moeten gewoon niet banketstaaf-

Ik trek de beoordelingscapaciteiten van deze mensen dan toch enigsinds in twijfel. Je hoeft niet heel erg goed te kijken om de kwaliteit (of het gebrek eraan) te onderscheiden van kwalitatief betere zadels. En ja, ik heb deze zadels in handen gehad.

Nikki_owl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:41

Ik heb er ooit een westernzadel gekocht, past netjes, en ziet er na 3 jaar ook nog vrij mooi uit.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:47

ikke schreef:
Ik trek de beoordelingscapaciteiten van deze mensen dan toch enigsinds in twijfel. Je hoeft niet heel erg goed te kijken om de kwaliteit (of het gebrek eraan) te onderscheiden van kwalitatief betere zadels. En ja, ik heb deze zadels in handen gehad.

Ja het zijn ook geen echte dure merkzadels he. Je moet ze zo ook niet gaan bekijken. Er is niemand die beweert dat het een super kwaliteit is. Maar het kan er mee door.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:59

Je kunt ook nog altijd een zadel kopen in de Kruidvat Clown

Mijn mening is hier : koeken naar geld. Slapen Of het nu zadelmarkt is, of Divoza of decathlon of de ruitershop om de hoek : je kunt van een zadel van 200 € niet hetzelfde verwachten als van één van 2000 €. En het is zo dat er bij die zadels van 200 € goede zitten, en bij die van 2000 € slechte. Ken mensen die slechte Kieffers hadden (scheef !!) en goede Merano's. Heb eens een topic gezien over een (western) merkzadel van 3000 € dat moest hersteld worden en écht superslecht gemaakt was, zelfs gevaarlijk !! Zelf zou ik nooit via marktplaats of wat dan ook een tweedehands zadel kopen. Dan weet je écht niet wat je koopt. Je kunt er niet doorheen kijken, he, en een gebarsten boom kan zelfs een ervaren zadelmaker niet zien zonder het zadel uit elkaar te halen.
Onlangs moest ik voor mijn dochtertje een 13inch westernzadeltje zoeken. Omdat ze nog wat jong is voor een custommade, en ik zeker geen tweedehandse wou, heb ik dan uiteindelijk een kunststof zadeltje gekocht van Lami-cell. Zit een kunststof boom in, en zit goed in elkaar. Prijs ? een 400 €. Kwaliteit ? Goed als je rekening houdt met de prijs.
Wil je absolute zekerheid ? Laat dan een zadel op maat maken !!!
En anders ? Ik zou zeggen : stop met zadelmarkt af te breken omdat het goed staat op bokt. De goedkope zadels in andere zaken zijn niet beter, hoor !!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:20

De meesten kraken de goedkopere Zadelmarkt zadels echt niet af omdat ze bij de zadelmarkt vandaan komen hoor, ik ben hier op Bokt ook topics over goedkope zadels uit andere bronnen tegengekomen.

Ik heb zelf een keer een fender op een westernzadel zien scheuren (zadelmarkt) die met drie nietjes was vastgezet. Pony ging er vandoor, en de ruiter kon blijven zitten, een minder goede ruiter had er afgelegen. Zadel is aangeboden voor reparatie, maar daar wilde de zadelmaker al helemaal niet aan beginnen. Voor mij voldoende om dergelijke zaken nieteens de voordeel van de twijfel te geven, en mijn heil elders te zoeken (en dat ook iedereen te adviseren)

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:21

ikke schreef:
Douraque schreef:

Dit vind ik nogal arrogant klinken, niemand heeft er verstand van behalve jij Nagelbijten / Gniffelen
Ik neem toch aan dat een zadelmaker er verstand van heeft en ik denk dat ik er na 20 jaar toch ook wel genoeg kijk op heb. Ik heb hier thuis ook zadels van Kieffer en Sommer liggen en de kwaliteit van het leer van mijn Merano is natuurlijk wel minder, maar de pasvorm zeer zeker niet.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:23

Die zadels worden ook door verschillende zadelmakers in elkaar gezet. Tja en er kunnen bij dure merkzadels ook minder goede tussen zitten. Alleen worden daar dan weer niet zo'n topics over gemaakt. Er zijn toch genoeg mensen die tevreden zijn van hun zadel.

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:42

ken veel meiden die met zadelmarkt zadels rijden.
iedereen is er goed over te spreken daar en ook aantal ruiters die echt goed weten wat ze doen dus weet niet of het echt zo slecht is.
weet wel dat hun met paard er heen gaan zodat ze weten wat ze kopen en of het past.
ik ben er jaren geleden geweest en vond het niets, toch shet zadeltje mee genomen maar was niets.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:54

ik wil een nieuw zadeltje voor e shet kopen.. gewoon een simpele.. er rijden nu veel jonge kinderen op, dus niet echt sirieus... toen ik keek op zadelmarkt leek het me helemaal pervect.. maar ik begin nu heel erg te twijfelen... vooral omdat er zowel goede als slechte reacties zijn....

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:55

Zijn er niet bij alle merken goede en slechte reacties?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:56

ja tuurlijk wel, alleen het aantal is bij goedkopere zadels / zadels van slechtere kwaliteit natuurlijk hoger...