Ervaringen op maat laten maken Daaleman

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaringen op maat laten maken Daaleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 22:28

Idd hetzelfde als batje. Het leer is echt super verder. Ik heb geen singel van hun nu, maar wil dat als de plannen allemaal doorgaan bij een ander zadel van hun wel Ja
Singels zijn rond de 150 euro

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 00:11

presto schreef:
Precious20, duurt idd nog lang he maar ja we moeten geduld hebben..... Ben erg benieuwd hoe het is geworden en of ik ook zo lekker ga zitten als de rest beweerd. Welk type heb jij genomen? Ik het oude model gps3.
.

Idd geduld hebben! Het zal (hopelijk) de moeite waard zijn Ja Ik heb ook de gps III genomen maar hij heeft niets gezegd over oud of nieuw model.... Wat is dan het verschil?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 08:32

batje schreef:
Het leer van mijn Daaleman was erg mooi, maar wel redelijk kwetsbaar, je zag er snel vochtplekjes of krasjes op.

Dat is mijn ervaring ook. ik heb bijv. moeite om mijn onderbenen stil te houden. als je ziet hoe mijn zweetbladen eruit zien, is echt om te janken. dat heb ik met m'n kieffer niet zo erg gehad. en die stond er juist om bekend dat het leer geverft was en snel kaal zou worden en die heb ik ook nog eens 5 jaar gehad.
ook begint bij mijn zadel op de bovenste rand van de lepel kaal te worden.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 08:43

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe Daaleman en ik ben er ook erg tevreden over. Mijn paard is het aller tevredenst volgens mij Haha!
Het opmeten, passen etc.etc. ging super. Duidelijke uitleg Ja
Toen ik later nog eens belde, wist hij ook direct wie ik was en welk zadel ik gekocht had en kon me direct helpen. Vond ik erg netjes.

Ik heb hem nog niet zo heel lang, maar bij mij nog geen vlekken of gebruikssporen. In het begin moet je het zadel heel regelmatig schoonmaken/invetten, omdat het leer nog open is. Als je dat niet doet, heb je extra snel kans op vlekken en/of beschadigingen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:32

Ik heb een bruine Daaleman van een jaar of 5 - 6, toendertijd op maat laten maken.
Op het zweetblad zie je nu wel flinke donkere verkleuringen maar dat vind ik bij een bruin zadel niet meer als normaal. Ik heb andere bruine zadels van topmerken gehad en die hadden precies dezelfde verkleuringen.
Ik heb ook nog een zwarte van een half jaar oud en ik kan niet zeggen dat die harder slijt of sneller lelijk wordt dan de andere zwarte zadels die ik nieuw kocht, dat waren zadels van o.a. Passier en Prestige dus niet de 1e de beste merken. Lachen

Overigens heb ik de I en ik vind de zittingen heerlijk, ik zou ze niet zachter willen

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:43

Precious20, het oude model heeft een iets ander zweetblad bij de beugel riemen.... Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. Maar verder maakt het niks uit. Ben zo benieuwd!!!

Ik denk dat ik toch een singel ga bestellen. Ben al een tijdje op zoek naar een gewone smalle leren singel met elastiek maar ik vind alleen maar van die anatomisch voorgevormde singels en dat vind mijn paard niet fijn.....

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 12:22

Is het niet zo dat het 'rokje' (stukje leer boven de ophanghaak van de riemen) bij de oude modellen rond en nu vierkant is?

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:20

Eigenlijk heb ik gen idee.... Sorry, heb het wel gezien maar kan het niet goed omschrijven. Ach wat maakt het uit ze zullen wel net zo lekker zitten denk ik.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:34

Dat "rokje" is verschillend tussen de verschillende types volgens mij.
Op mijn GPS2 zit standaard een vierkante, maar wij vonden een ronde mooier. Dat kan gewoon naar smaak aangepast worden.

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:35

Precious20 heb je hem al??? Ben nieuwschierig..... Ik nog niet, zal misschien volgende week komen en anders nog ff wachten.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 12:00

Presto, ik was het topic net aan het zoeken om jou dezelfde vraag te stellen! Lachen Ik heb mijn zadel jammer genoeg ook nog niet! Maar ik verwacht (en hoop...) dat ze in de loop van volgende week gaan bellen. Ik hou je op de hoogte!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:00

Hoe lang is de levertijd ongeveer?

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:16

Ik heb "mijn"zadel in week 32 besteld en ik geloof dat de levertijd ongeveer acht weken was dus zou het idd deze week kunnen gebeuren...... We wachten af. Houd jullie op de hoogte!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:52

spannend presto.
ik wil uiteindelijk ook een daaleman zadel,en het lijkt me lang wachten,8 weken Haha!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 18:21

Ja Dat is het ook snoevie!! Mijn zadel zou ook deze week of volgende week klaar moeten zijn! Kan al bijna niet meer wachten van ongeduld....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:47

ai ja dat is wel super spannend,mijn paardje moet nog komen en dat duurt al zolang,haha!
als ze goedgekeur word komt ze 1 november,en ik wil ook héél graag een daaleman,ik heb er zoveel goede dingen nu over gehoord.
wat voor 1 heb jij besteld?

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:04

En is ie er nu al?? Bij mij nogsteeds niet...... Ga maar eens bellen denk ik, word nu echt een beetje ongeduldig.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 07:42

Nee, ik heb hem ook nog niet Ben het onderhand al een beetje moe aan het worden. Ik heb van begin juni niet meer op mijn paard gezeten omdat ik niet zomaar een zadel kan lenen! Wil nu toch écht wel die Daaleman zodat paardlief weer eens aan het werk kan. Hij is net Dikkie Dik Nagelbijten / Gniffelen Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 07:43

jeetje dan duurt het wel erg lang bij jullie zeg........dat is minder!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 07:47

Even voor de duidelijkheid: ik heb mijn zadel "pas" in begin augustus besteld, dus niet in juni, maar toch.... Ik wil weer rijden! Bloos Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 07:49

nouja dan duurt t toch al 2 maanden,vind ik best wel lang eigenlijk!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 10:24

Ik heb ook 8 weken op mijn zadel moeten wachten.

denkt er nu ineens aan om daaleman eens te bellen om zadel na te laten kijken/op te vullen. Pling
zal ook wel een wachttijd voor zijn.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 17:00

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Daaleman heeft net gebeld!! Mijn zadel is klaar Haha! Ik ga hem zaterdag ophalen! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:52

Ik volg de topic even!

Ik wil ook een op maat gemaakt zadel kopen, zit ontzettend te twijfelen welk merk ik moet nemen dus ben maar even op bokt gaan rondkijken voor ervaringen...

Daaleman komt er absoluut het beste uit, en ik zit er ook aan te denken om hun van de week te bellen.

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:29

Precious20 eindelijk!!!!! Super spannend zeg.... Ben erg benieuwd of het al dat wachten waard is. Helaas heb ik nog altijd niks gehoord maar wij hebben ongeveer dezelfde tijd besteld volgens mij dus dan heb ik weer hoop. Nou houd ons op de hoogte he.