wintec zadels: jou mening

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wat vind je van wintec zadels?

Slecht
26 (15%)
Weet ik niet
17 (10%)
Super wil nooit meer anders!
59 (34%)
mwa gaat wel
67 (39%)

Totaal aantal stemmen: 169

orkaan

Re: wintec zadels: jou mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:18

Ik had toen dertijd voor mijn pony en een wintec zadel en een stubben dressuur zadel

(wel kwam de stubben pas nadat hij wat meer was uitgegroeit.. ) en het voordeel van zo´n wintec volgens mij had ik ook de 100, is dat ie onzettend licht is voor je paard (en ruiter.. was maar zo´n klein meisje en krijg zo´n zwaar zadel amper op mijn E pony)

We gebruikten hem vooral voor lekker door de bossen (modder/water) scheuren, en springen haha ideaal zo´n kunstof zadel.

Voor het echte dressuur werk reed ik op de Stubben. Al kun je op de wintec ook prima dressuur rijden hoor!! heb er de B en L mee gereden zonder problemen Haha!

dus tis zeker een aanrader als je niet kapitalen kwijt wilt zijn

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:22

Ben zelf niet zo'n fan van Wintec, heb wel een tijdje met één gereden die prima zat, maar ik vind lederen zadels toch véél prettiger! Bij Wintecs heb ik toch echt vaker het idee dat ze schuiven en niet helemaal stevig liggen, juist omdát ze licht zijn.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:38

ik vind wintec zadels erg fijn!
ze hebben best een goede pasvorm en als ''begin'' zadel of als zadel voor erbij zijn ze helemaal super Lachen
in mijn ponytijd had ik alleen wintec juist door het suede had ik een stevigere zit

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:22

Het schijnen goede zadels te zijn, dus slecht zal ik ze zeker niet noemen, maar ik persoonlijk zit er echt niet prettig op
Iedereen heeft wel zijn eigen voorkeur zeker?

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:27

Hmm.. Ik vind leren zadels juist niet prettiger. Als ik een paar uur rij krijg ik van leren zadels een zere kont en bij een wintec niet, dat zit een stuk 'zachter'.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:28

Eigen voorkeur, eigen portomonnee, eigen smaak. Knipoog

Ik heb er 2 een vhz 500 en een dressuur 500 en tippen aan een leren Daaleman zadel van ruim €2000, welke op maat is gemaakt kunnen ze uiteraard niet, maar als je paard een normale bouw heeft en je niet al te veel geld uit wilt of kun geven vind ik het een prima alternatief. Het zit wel iets harder dan een gewoon leren zadel, maar dit schijnt met cair of stof minder te zijn. Wintec's zijn makkelijk in onderhoud, kan met het paard meegroeien en het kan ook zo op een ander paard.

De poll vind ik trouwens niks, die had je net zo goed achterwege kunnen laten. Als het zadel schuift kan dit ook aan het dekje liggen en gebruik ook eens de zoekfunctie, wellicht overbodig na 4 pagina's Clown maar er zijn al veel topic's over Wintec's geweest.

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:56

wij noemen het hier altijd de plastic ondingen. Ik rij mijn kont er altijd op kapot en ik vind het daarnaast niet prettig zitten. ook heb ik het idee dat ze nooit mooi aangesloten liggen op het paard. en ik vind het aansingelen ermee erg rot. Maar goed misschien andere die er heel tevreden over zijn. Ik niet in ieder geval.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:14

Ik ben tevreden over wintec. Geen enkel ander zadel paste goed op mijn verzorghaf behalve een wintec. Ik vind het een fijn zadel, wat mooi blijft, weinig onderhoud nodig heeft en goed ligt voor een nette prijs/kwaliteit verhouding.

Een wintec vind ik even goed zitten als een leren zadel, maar het belangrijkste vind ik dat het zadel goed ligt.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:26

In principe vind ik Wintec brol... Ik hou niet van kunststof, het ziet er lelijk uit, het blijft ook ni zo lang mooi als een leren zadel, de pasvorm is vaak niet optimaal.
Máár als "zadelmak-maken-zadel" vind ik het prima. De verwisselbare vorm heeft het voordeel dat je het zadel toch nog zelf wat kan aanpassen.

lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 01:06

Op mijn pony pastten maar weinig zadels. Ik heb nu een Wintec 2000 en dat past dus wel, al hebben we heel vaak met bomen verwisseld:P
Ik heb een veelzijdige, dan kan ik der gewoon dressuur meerijden en springen. Je moet trouwens die schroeven welles nakijken, die kunnen namelijk wel eens een beetje los gaan zitten!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 08:59

Ja, daar heb ik inderdaad ook ervaring mee!!
'Wat knakt mijn zadel'.. zit er een van die boomtakken gewoon los! Verdrietig Het is me 2x gebeurd.
Eens in de zoveel weken haal ik hem dus even los, bij twijfel vaker.