Goeie peesbeschermers, welke?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karin_gracia

Re: Goeie peesbeschermers, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:57

Ik vind het slecht dat de TS het belangrijker vind om peesbeschermers met een dure uitstraling te kopen dan eerst af te gaan op de kwaliteit van de pasvorm ed. Als ze dan ook nog mooi zijn, dan is dat gewoon mooi meegenomen toch?
Vreemde antwoorden van de TS allemaal..

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:01

Br`s zijn wel goed, maar ik zou eerder eskadron kopen.. OK dan!
En oh ja je had het over wondjes enz van BR, dat ligt volgens mij echt niet aan het merk hoor! Het kan door zo veel komen, of je maakt ze te strak vast, of juist te lost, of er zit zand in, ze zijn te groot of te klein..

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:12

btw ik zal maar niet de stemming verpesten door te zeggen dat ik mijn ponywel witte plekken heeft gekregen van die owzo dure gel Veredus peesbeschermers (althans 11 jaar geleden waren ze 1vd DUURSTE die ze verkochten)

helaas had ik ze toen ik jong was TE strak gedaan.. kan gebeuren, maar mijn pony had ook plekjes gekregen als ik een goedkoop ding had omgedaan.. dus

kortom de eigenaar is ZELF de schuld bij het krijgen van witte plekjes niet de pees beschermer Haha! Haha! Haha!
MOet niet gekker worden ... Vork

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 15:01

karin_gracia schreef:
Ik vind het slecht dat de TS het belangrijker vind om peesbeschermers met een dure uitstraling te kopen dan eerst af te gaan op de kwaliteit van de pasvorm ed. Als ze dan ook nog mooi zijn, dan is dat gewoon mooi meegenomen toch?

Hoho nou worden mijn woorden verdraaid, kwaliteit en pasvorm staat natuurlijk op nr. 1 dat spreekt voor zich.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:02

BR en Eskadron zijn erg goed.
En bovendien zijn ze nog grappig ook, ik heb ook harry's horse peesjes en die zijn erg leuk alleen heb iok er nog niet mee gereden dus kan ook niet vertellen of ze goed zijn.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:04

krumel schreef:
eskadron is echt goed, en veredus was ik ook erg tevreden over, die vond ik echt super.
BR is onder de goedkopere beenbeschermers wel het beste vind ik zelf.

Ja inderdaad, vriendin van mij heeft ze ook gekocht!

rem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:24

hoe kunnen jullie 4 pagina's over beenkappen spreken???
Slapen

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:12

nja, het kan toch gewoon dat ts mooie en goede peesbeschermers wil?
beetje erg veel ophef hierover...
ik kan het wel begrijpen, ik wil over een tijdje (voor concoursen, als ik zover ben
om een parcoursje te kunnen springen met mn paard) ook mooie, liefst leren
peesbeschermers. dit omdat ik het chique vind staan en het gewoon mooi
vind... zo raar is dat toch niet? Slapen
het oog wil immers ook wat Knipoog

bij mn pony's had ik altijd de gewone BR beschermers, erg fijn, niets mis mee..
bij mn paard heb ik nu de beschermers van veradus, met leer aan de binnenkant,
persoonlijk vind ik die fijner dan de BR, dit omdat de binnenkant van leer is en ik de pasvorm
beter vind.

ik ben nu ook op internet aan het kijken voor beschermers, alleen voor op concours, ik vind
die van prestige erg mooi, ook op een site van dijkman staan mooie leren beschermers...

voor de kunstof? beschermers zou ik absoluut voor de veradus gaan... ook die van eskadron met
zon half dichte voorkant en zo'n flexi stukje achterin vind ik mooi en zijn ook van een fijne kwaliteit...wel vind ik idd dat het elastiek van de eskadron eerder uitrekt...

verder over wondjes/witte haartjes kan ik alleen maar zeggen dat je peesbeschermers nooit langer
dan nodig om moet laten. bij ons gaan ze na het rijden meteen af...

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:17

ik heb ze van eskadron en vind ze goed.heb ze ook van br gehad en die zijn ook goed hoor.

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:56

Charos schreef:
karin_gracia schreef:

Hoho nou worden mijn woorden verdraaid, kwaliteit en pasvorm staat natuurlijk op nr. 1 dat spreekt voor zich.

hmm? Dan vraag ik me toch af waarom er merken zijn die je niet wilt... namelijk alle 'goedkopere' merken.. terwijl die soms zelfs beter van pasvorm zijn ed. dan de duurdere merken..
Uit je antwoorden blijkt toch echt dat je op de eerste plaats de looks en prijsklasse zet.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:51

Goede pasvorm van Eskadron, mits je paard niet al te dikke pijpbenen heeft. Verder goede ervaring met 3 in 1 van Proffessional choice en Action/Indra. Blijven goed zitten, klittenband doet het erg goed. Verder heb ik nog leren van prestige, ook heel fijn

Maaikeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:54

BR vind ik ook één van de beste!
Succes met uitzoeken!

xx

okkie80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:10

Ik vind de voorbeschermers van eskadron prima, maar de strijkkappen zijn niet zo goed als je een paard hebt dat behoorlijk strijkt. Die strijkkappen had ik al binnen 1 maand kapot, terwijl die van BR een half jaar meegingen.

Joanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:14

Valerie_V schreef:
ik heb ze van norton! goeie kwaliteit en niet duur! (alleen ben ik niet echt heel erg tevreden over de strijklappen Nagelbijten / Gniffelen )

Ik heb een stuk ervan af geknipt, zodat dat onderste flapje niet onhoog kan kruipen Tong uitsteken...... Nu zijn ze perfect en super fijn Knipoog

ankyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:18

eskradon!!! Cool

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:09

Ik heb van alle merken wel wat liggen, Norton, Eskadron, BR, H.H, 3in1 dingen, noem maar op..
En ik moet zeggen, slechte heb ik echt niet liggen, ik vind de BR en de Norton's het fijnst, en die zijn ook nog in een goede prijs/kwaliteits verhouding! Lachen

incalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:15

Ik vind die van Harry's horse en BR erg fijn Lachen
Ze hebben ook altijd van die leuke kleurtjes! Haha!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:16

Charos schreef:

Whaha, blijkt van niet want de goedkopere ZIJN gewoon de beste!!!!

BR is de beste, simpel. Dat blijkt.

Persoonlijk vind ik met zo'n soft dingetje bovenaan de beschermer erg fijn. Ik heb dan ook peesbeschermers die dat heeft, maar wel merkloos, of global, kan dat? Naja iig die dingen heb ik al bijna 3 jaar. Ze zijn hardstikke fijn in gebruik. Als je er toch geld voor over hebt, dan zou ik voor Eskadron gaan! Met zo'n soft dingetje. Dan heb je een goede en dure peesbeschermer! Haha!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:10

Goede peesbeschermers zijn paardafhankelijk.
Voor de één is dat Br, voor de ander duidelijk niet Knipoog.

Ik hoef al niet naar Br of Norton te kijken, want ik weet dat die niet mooi aansluiten bij mijn pony. Met als gevolg dat er een mogelijkheid bestaat dat er zand tussen komt en het gaat schuren. Over mijn 'dure' Eskadron beschermers ben ik na acht jaar nog steeds tevreden.

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:13

nortonpro en BR:
de goedkope zijn niks.
het bovenste stukje bij de pees is zacht.
die ik bedoel zijn ong. 40 euro ...

Eskadron flexisoft, deze liggen rond de 80 euro.

en lederen peeskappen zijn aan te raden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 21:47

Roos_M schreef:
Charos schreef:

Whaha, blijkt van niet want de goedkopere ZIJN gewoon de beste!!!!

Ben ik het niet met je eens, de HH die ik heb gehad vond ik kwalitatief niet denderend.

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:58

ik wil ook altijd wel graag mooie spullen hoor! maar kwaliteit komt wel op nummer 1 inderdaad. Maar ga geen
peesjes kopen van een godsvermogen: goeie kwaliteit en een lage prijs vind ik wel prima Haha!
maar BR vind ik toch prima Tong uitsteken en die wondjes enzo, zijn inderdaad onzin

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:06

Charos schreef:
Ben ik het niet met je eens, de HH die ik heb gehad vond ik kwalitatief niet denderend.

volgens mij gaat het hier ook om de BR hoor Bloos

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:55

Ja, gaat volgens mij ook om de BR, dat zou wat zijn zeg, haha, als alle goedkoopste merken sowieso het beste zijn Haha! Haha!
(het ging er hier om dat BR peesbeschermers beter uit een test kwamen dan andere, dus ook duurdere, merken)

Om toch nog even te reageren op eerdere reacties van Charos:
Zelf ben ik van mening dat als je je alleen spitst op de dure, je ook nooit kwaliteit en pasvorm voorop kunt zetten. Okee, het kan toevallig zo zijn dat het allerduurste merk het beste aansluit bij je paard, maar om nog zonder dat uitgezocht te hebben goedkopere (en daarmee soms ook betere, want de resultaten liegen er niet om) meteen al af te strepen... ? Dan heb je naar mijn mening de pasvorm en kwaliteit niet op nr 1 staan..
Okee, het oog wil ook wat, en het paard gaat niet dood van een minder goed aansluitend paar peesbeschermers, maar waarvoor héb je ze nou uiteindelijk.. Voor je paard toch, neem ik aan?!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:58

opzich kan ik me wel voorstellen dat je zulke peesbeschermers wilt, ik vind ze zelf ook heel mooi Bloos . maar ik ben veel te onzuinig en rijd veel te veel paarden om zulke mooie peesbeschermers te kopen. daarnaast heb ik liever voor de training zwarte BR peesbeschermers en voor de wedstrijden witte. heb je veel meer voor één prijs Knipoog