Anky zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stippie1

Re: Anky zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 23:34

Wat betreft dat de zadels bij 3 zaken uitverkocht is, zegt niet zo heel veel. Want er zijn jammer genoeg mensen die nou eenmaal een zadel voor het merk kopen.

Maar ik heb zelf geen ervaring met een Anky zadel en ga er dus ook niks van zeggen, behalve dat niemand bij mij op stal er positief over is. Zelf rijdt ik wel met haar kleding en pads Knipoog en dat is perfect.

Ik heb een Stubben Meastoso de Luxe dressuurzadel en dat is echt superkwaliteit zadel.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hiervoor op een wintecje reed. Dat vond ik trouwens 7 keer niks!!

Maar goed, hier op stal rijdt iedereen met de betere (dus ook duurdere) zadels, maar niemand van de mensen die Anky hebben/hadden was er positief over. Maar dit is dus alleen van horen zeggen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 07:50

beetje raar antwoord,duurder is automatisch beter?

ik heb zelf wel positieve geluiden over de anky zadels gehoord.
maar je moet het voor jezelf uitmaken en niet direct op een ander afgaan.

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:15

Ik heb verschillende zadels gehad Hulsebos, Euroriding titan maar vindt dit zadel het beste zitten. En het gaat mij zeker niet om het merk want ik heb last van mijn rug en dat zou stom zijn om dat te doen. Je moet zelf het zadel uitgeprobeerd hebben zodat je er wat van kan zeggen vindt ik.

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:32

Je hoort mij ook niet zeggen dat het zadel niet goed zit ofzo.. t is alleen jammer dat het leer in verhouding tot andere zadels van mindere kwaliteit is terwijl je er wel goed voor betaalt. Maar zoals al vaker is gezegd, je betaalt ook voor het merk (en dat zie je heel vaak, denk maar aan merkkleding).

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:58

Ik heb er een keer op gereden en vond hem zelf wel lekker zitten. Hellaas ben ik niet zo´n fan van dressuur en vind gewone veelzeidigheids zadels wat fijner. Dat zadel was wel al een paar jaar in gebruik en zag er prima uit. Dus na mijn woorden is anky prima.

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:28

Vaak is merkkleding ook van betere kwaliteit! Of ik nou een shirt van Anky aan heb of van PK (hoewel PK ook al duurder is maar vindt het toch erg schelen in kwaliteit)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:56

ik, als ex-anky zadel bezitter, ben niet echt fan van de anky zadels.
Ik had een 2e hands zadel dat nauwelijks was gebruikt, heb dr een flinke duit voorbetaald.
Na 2 a 3 maanden heb ik het zadel weer verkocht, met zeer duidelijke gebruiks slijtage (gebruiksslijtage OK, maar mijn passier van 9 jaar oud had lang niet zo veel slijtage!).

Opzich zat het zadel heerlijk,maar lag het (na ziekte van mijn paard) niet meer goed (bespiering was totaal verdwenen).

Mijn passier zadel heb ik uiteindelijk gehouden omdat die toch beter lag (en minder snel slijtage had).
Je zal je misscchien afvragen waarom ik een goed passend zadel weg zou doen... Mijn kont blijft niet eeuwig klein.
Omdat ik geen goed passend 18 inch zadel kon (en kan) vinden, ben ik maar even flink op de lijn gaan letten...
Zolang ik op blijf letten is de 17,5 inch geen probleem

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:46

kwaliteit of niet, in geval van een bekend merk (of dat nou kleding of een zadel is) betaal je vrijwel altijd meer, zo simpel is het..( Zelfde verhaal met de Eskadron 'Ludger Beerbaum' peesbeschermers...zijn ook 2x zo duur als die van een willekeurig ander merk).

lindabaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:28

volgens mij passen ze juist op paarden met een moeilijke rug.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:37

Marleen79 schreef:
kwaliteit of niet, in geval van een bekend merk (of dat nou kleding of een zadel is) betaal je vrijwel altijd meer, zo simpel is het..( Zelfde verhaal met de Eskadron 'Ludger Beerbaum' peesbeschermers...zijn ook 2x zo duur als die van een willekeurig ander merk).

Ja meis, so be it. Je betaald inderdaad vaak voor een merk. Maar zou is een zadel van een gerenomeerd merk (bijv Passier) dan echt net zo goed zijn als een zadel van € 200,- bij zadelmarkt.nl ?
Ik denk het ook niet Knipoog . Goedkoop is duur koop en voor kwaliteit betaald men!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 01:06

Marleen79 schreef:
Het Anky zadel zit heerlijk, maar de kwaliteit van het leer laat te wensen over: het wordt namelijk gemaakt in Argentinie, met argentijns leer. Jammer dat Anky de zadels niet gewoon in Europa laat maken. Een paar honderd euro meer en je hebt een perfect zadel van goed leer.. beetje jammer dat er bezuinigd wordt op het leer... En wat de prijs betreft...je betaalt voor het merk.

Even een citaat van de Anky-website (onder het kopje zadels):

De ANKY® Classic is gemaakt van de beste kwaliteit Engels leer in de kleuren bruin en zwart.

Dus fundeer je mening op feiten en niet op vooroordelen zou ik zeggen Haha!

Saranyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:07

Ik heb ook een Anky zadel en heb dit al enkele jaren (uhm, even terugtellen...) 3 jaar en daarvoor is het gebruikt door een vriendin van mij op een fries.
Ik vind het heeeeeerlijk zitten, vertoont nauwelijk slijtplekken, voordeel ook is dat beugelriem onder het zweetblad ligt.
Ik rijd er gemiddeld 3 uur per week mee. (soms iets minder) en ben er erg over te spreken!

kriekjn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:44

Ja , maar ik heb een anky van mijn nichten overgekocht , ze hebben er maar 3 keer opgezeten , en verkochten het omdat het niet op hun paard paste .
Op mijn paard paste het wel , ik heb er een bom geld aangegeven , en wat zie ik nu ?
Op de plaatsten waar mijn botten liggen , is mijn zadel helemaal grijs geworden in plaats van zwart , en ik heb het nog maar 1 jaar .
Mijn besluit , ik koop nooit never nada nul zero nog een zadel van anky .
Ze zitten wel heel gemakkelijk .
Maar mijn probleem , mijn moeder wil me geen ander meer kopen , want ik heb juist een nieuw paard gekocht , en daar past het ook op , maarja , wat een zicht , het is percies een zadel van 20 jaar oud Huilen .

Nou ja , ik zal het dan met die anky wel moeten doen , maar nooit voor mij nog een anky .

Ps. ik denk niet dat je alles moet geloven van wat er op die site staat , als ik nu zeg dat ik even goed rijd als anky , gaat iedereen dat dan ook gaan geloven Tong uitsteken ?

Die zadels zijn gewoon supersnel versleten , en ik heb er super veel voor betaald !
Ik hoor van iedereen zeggen , je betaald voor het merk , wel dan heb ik liever een zadel van geen gekend merk dat wel lang meegaat , want ik ben eigenlijk niet van zin om elk jaar een nieuw zadel te kopen hoor Knipoog !

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 23:55

Wat een onzin: je kunt lezen dat er heel veel mensen wél tevreden zijn en géén slijtage hebben aan hun zadel (en inderdaad ook mensen die er niet tevreden over zijn; wat ook voor alle andere merken geldt). Zou het misschien ook kunnen liggen aan de manier van onderhoud !? Ons zadel is inmiddels bijna 2 jaar oud en is nog in perfecte staat. Af en toe een beetje olie erop en verder niks. Geen slijtplekken, geen verkleuringen, geen scheurtjes, niks nada noppes. Gewoon prima in orde.

Er is nog altijd zoiets als consumentenvoorlichtingen de op waarheid moet berusten, dus op de Anky-site mag niet zomaar worden gezet dat het Engels leer is, als het dat niet is. En nee: als je gaat schrijven dat je net zo goed rijdt als Anky, dan geloof ik dat inderdaad niet Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 00:09

Netje schreef:
Ons zadel is inmiddels bijna 2 jaar oud en is nog in perfecte staat. Af en toe een beetje olie erop en verder niks. Geen slijtplekken, geen verkleuringen, geen scheurtjes, niks nada noppes. Gewoon prima in orde.

Maar bijna twee jaar oud is ook nog bijna gloedjenieuw!!!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 00:15

Volgens mij zijn de verschillende Anky-series bij verschillende fabrieken gemaakt.
Er kunnen dus wel degelijk grote verschillen in leerkwaliteit zijn.

Daarnaast worden alle merken continu verbeterd. Kijk naar de eerste Wintec zadels: die vielen al uit elkaar als je er naar keek. De nieuwere zijn kwalitatief goede zadels.

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 23:03

er stond een grote advertentie met informatie in de paard&sport!

cittagilera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:42

Ik heb ook een Anky volgens bijna de zelfde als Luus alleen heb ik bredere kniewrongen.
Echt een super zadel is het zit heerlijk.
Ik raad het wel aan :D vooral als je wat houvast wil hebben je valt mooi in het zadel en je hebt een fantastische zit!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:44

Dit topic is bijna 6 jaar oud...

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 09:00

xLuus schreef:
Bitch schreef:
Zonde van dat schaap eronder, verder mooi zadel.
Kan je ook wat vertellen over de vulling die erin zit? Schijnt iets speciaals te zijn?

Ik vind mijn bontje er juist mooi onder staan.
Maar ieder zijn persoonlijke rede.
(het zit ook net wat hoger naar mijn gevoel;))

bontjes zijn niet bedoeld voor de sier :+