Vraagje aan de mensen met zadel van zadelmarkt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kynshiri

Re: Vraagje aan de mensen met zadel van zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:32

Ik heb ook zo'n merano dressuurzadel, en ik vind die van kwaliteit ok. sja tis geen kieffer hè... maar de prijs- kwaliteitverhouding klopt in mijn ogen wel.

één ding staat wel vast: die allergoedkoopste dingen van ZM zoals die goedkope rangerzadeltjes zijn echt wel speelgoed!

Mijn idee is dat je best een zadel van ZM kan vinden dat ok is van kwaliteit, als je weet waarnaar je moet kijken (kwaliteit van het leer, singelbevestiging,...) en als je kan beoordelen of een zadel goed ligt op je paard of niet. Als je daar allemaal geen ervaring mee hebt, is het een risico...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:21

Milly_ schreef:
nee hoor, voor alle paarden Clown
Er zijn idd ook wel enkele positieve verhalen over zadelmarkt(veel minder dan negatief maar kom).
Maar van die mensen met positieve reacties valt me op *en nu trap ik op vele mensen hun tenen*
dat die mensen niet bepaald ervaren zijn in zadels en paardenruggen. Hebben meestal nog nooit een fysio naar hun paard laten kijken, en openen topics over "wat zijn die witte haartje op mijn paard zijn schoft".
nauja, ik heb het dan ook over 'de meeste', dus a.u.b voel je niet aangevallen(doe je toch Tong uitsteken ) misschien was jij wel één van de gelukkigen die heel toevallig een redelijk recht zadel meekreeg Bloos
Maar die kans is klein, dus raad andere mensen a.u.b geen ZM aan, want die hebben misschien minder geluk Knipoog

ik niet, tenminste ik neem aan dat je mij juist niet bedoelt aangezien ik absoluut niet pleit voor de rommel die ZM verkoopt. vraag maar eens een échte zadelmaker (dus mét opleiding én ervaring) naar zijn mening erover... de kans dat je een fatsoenlijk zadel (in de zin van rechte boom, het leer is allemaal bagger, om maar te zwijgen over de vulling etc) krijgt daar is écht minimaal.

nogmaals, voor degenen die menen dat het prima spul is, vraag eens een fysio, osteopaat en/of zadelmaker naar je zadel en je paard te kijken...

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:22

nee, idd niet over jou Haha! maar over de mensen die positief over ZM zijn in het algemeen Knipoog
Ben het helemaal eens met jou Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:34

hihi dat dacht ik al!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:16

merrieveulen schreef:
Milly_ schreef:
nee hoor, voor alle paarden Clown
Er zijn idd ook wel enkele positieve verhalen over zadelmarkt(veel minder dan negatief maar kom).
Maar van die mensen met positieve reacties valt me op *en nu trap ik op vele mensen hun tenen*
dat die mensen niet bepaald ervaren zijn in zadels en paardenruggen. Hebben meestal nog nooit een fysio naar hun paard laten kijken, en openen topics over "wat zijn die witte haartje op mijn paard zijn schoft".
nauja, ik heb het dan ook over 'de meeste', dus a.u.b voel je niet aangevallen(doe je toch Tong uitsteken ) misschien was jij wel één van de gelukkigen die heel toevallig een redelijk recht zadel meekreeg Bloos
Maar die kans is klein, dus raad andere mensen a.u.b geen ZM aan, want die hebben misschien minder geluk Knipoog

ik niet, tenminste ik neem aan dat je mij juist niet bedoelt aangezien ik absoluut niet pleit voor de rommel die ZM verkoopt. vraag maar eens een échte zadelmaker (dus mét opleiding én ervaring) naar zijn mening erover... de kans dat je een fatsoenlijk zadel (in de zin van rechte boom, het leer is allemaal bagger, om maar te zwijgen over de vulling etc) krijgt daar is écht minimaal.

nogmaals, voor degenen die menen dat het prima spul is, vraag eens een fysio, osteopaat en/of zadelmaker naar je zadel en je paard te kijken...

Ik had al eerder gepost, dat ik een merano munchen zadel had van zm, en er erg tevreden over was.
Ook zei ik dat ik denk dat ik heel veel geluk heb gehad want ben daarna voor mijn nieuwe paard wezen kijken maar was echt bagger kwaliteit, leer was er al beetje af en en helemaal 'gerimpeld' erg slecht iig.

Maar wat ik wilde zeggen over mijn oude merano zadel, mijn oom is toen meegeweest met passen en kijken en hij is professionele zadelmaker met mijn eigen bedrijf en iid met opleiding. Dit zadel dat ik had , was zeker weten in orde!
Er waren nog meer merano zadels, die er wel slecht uit zagen!

Ik ben van mening dat de grootste gedeelte van zm erg slecht is ! Toch denk ik dat je de geluk kan hebben op een redelijk goed zadel bij zm , al is die kans erg klein.

Nu heb ik voor mijn nieuwe paard toch een zadel laten aanmeten enzo door mijn oom en heb geen zm zadel meer, maar een echt merkzadel , waar ik nog meer tevreden over ben.

Met dit bericht wil ik alleen even zeggen dat je erg gelukt moet hebben op een degelijk zadel bij zm, maar de kans wel bestaat. En dat ik ondanks ik een goed zadel van zm heb gehad, het nooit weer zou doen en het gewoon op merk zadels houd.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:59

verstandig. inderdaad, áls je al bij ZM gaat kijken, neem dan gewoon een goede zadelmaker (én je paard) mee. dan weet je zeker dat je geen miskoop kan doen.