Goed(koop) zadelmerk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CherylDaraxo

Re: Goed(koop) zadelmerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 00:07

De zadelmarkt heb ik wel eens gekeken. Vond het al best vreemd als je een goed zadel zo goedkoop kan kopen. Dus dat zijn geen goede zadels.
Maar wie weet de voordelen van JC, Pagony, Wintec?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 00:09

Wintec zijn zeker redelijke zadels... maar als het je 'vaste zadel' wordt kan je voor dezelfde prijs een 2e hands Kieffer, KN, stubben e.d. kopen Knipoog
Wintec is helemaal niet slecht... maar voor elke dag vind ik mijn wintec niet comfortabel genoeg Haha! Mijn KN is vele malen zachter Bloos

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:48

Kentaur is in prijs kwaliteit verhouding vrij goedkoop
de kentaur ligt zo rond de 800 euro Knipoog

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:13

Volgens mij maakt het merk niks uit, als het zadel maar goed op je paard ligt. Ik heb een Merano (van zadelmarkt Bloos! ) en een wintec. Maar ik heb ook nog een sommer, een stubben en een kiefer liggen. Maar bij mij is het zadelmarktzadel favoriet, het ligt goed op mijn merrie en zit heerlijk.
Als je gewoon goed kijkt hoe het zadel ligt dan maakt het merk niks uit, je doet met een zadelmarkt zadel natuurlijk nooit zolang als met een a-merk zadel maar daar is de prijs ook naar.
Er zijn heel veel mensen die zadelmarkt afkraken, maar de meeste mensen horen er via via wat over en beginnen dan gelijk te gillen. Als je door het zadel de hele rug van je paard vast rijdt, dan ben je toch zelf verantwoordelijk. Jij bent degene die elke keer weer moet kijken of het zadel nog goed ligt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:33

trutje schreef:
Volgens mij maakt het merk niks uit, als het zadel maar goed op je paard ligt. Ik heb een Merano (van zadelmarkt Bloos! ) en een wintec. Maar ik heb ook nog een sommer, een stubben en een kiefer liggen. Maar bij mij is het zadelmarktzadel favoriet, het ligt goed op mijn merrie en zit heerlijk.
Als je gewoon goed kijkt hoe het zadel ligt dan maakt het merk niks uit, je doet met een zadelmarkt zadel natuurlijk nooit zolang als met een a-merk zadel maar daar is de prijs ook naar.
Er zijn heel veel mensen die zadelmarkt afkraken, maar de meeste mensen horen er via via wat over en beginnen dan gelijk te gillen. Als je door het zadel de hele rug van je paard vast rijdt, dan ben je toch zelf verantwoordelijk. Jij bent degene die elke keer weer moet kijken of het zadel nog goed ligt.

Hij ligt misschien wel goed, maar de drukverdeling is een drama... als je ziet met wat voor prut het zadel gevuld is.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:46

Rider, maar die vind ik heel slecht!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:23

XchantjuhX schreef:
Hij ligt misschien wel goed, maar de drukverdeling is een drama... als je ziet met wat voor prut het zadel gevuld is.

Ik heb gezien waar mee het zadel gevuld is en de drukverdeling is perfect, dat is heel goed te zien in het zweet op de rug na het rijden Knipoog

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:44

Euroriding zijn ook kwalitatief goede zadels, maar nog wat minder 'bekend'. Wel licht hier ook de prijsklasse vaak iets lager van, én de 2e hands zadels zijn vaak niet heel duur en ook nog van goede kwaliteit.
Ik heb zelf ook een euroriding (2e hands, was een half jaar oud toen ik hem kocht) en ben er heel blij mee! Knipoog

Ik weet niet waar je woont, maar weet nog een goed adres in 2e hands zadels van goede kwaliteit! Pling

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 13:01

Kadet.
Harry's Horse.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:50

trutje schreef:
XchantjuhX schreef:

Ik heb gezien waar mee het zadel gevuld is en de drukverdeling is perfect, dat is heel goed te zien in het zweet op de rug na het rijden Knipoog

Vertel mij dan maar waarmee de kussens gevuld zijn... wij konden iig niet aan de prut wat er uit kwam zien wat het moest voorstellen...
En de ijzeren stukken in de boom lijken mij ook niet prettig...
Als je het zelf wil bekijken: viewtopic.php?f=117&t=644152&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=%2Bzm++%2Bstukjes
Het topic van zo'n zadelmarkt zadel die uit elkaar wordt gehaald.

En welke zadelmaker heeft je zadel gepast op je paard? Voor een leek is het namelijk erg moeilijk te beoordelen of het zadel wel of niet goed ligt...
Ik weet het iig zeker, liever geen paard, dan een paard met zo'n flut zadel op z'n rug Knipoog

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:56

Citaat:
Dan kan ze evengoed een nieuwe kopen, want de Wintec kun je zo betalen met 300 euro Ja

hij was nieuw 600 Knipoog

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:06

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 19:22

Ik kan nu een JC en een Wintec isabelle werth overnemen voor 250 euro.
Chantjuh zijn toch net iets te duur (die laatse dan niet)

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 19:29

Welke lijkt jullie daarvan het leukste?

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:38

@XchantjuhX: We hebben al meer dan 16 jaar eigen paarden en er heeft er nog nooit 1 problemen met zijn rug of benen gehad. Verder is zelf heel goed te beoordelen of een zadel goed ligt of niet, maar je moet wel bereid zijn om te leren hoe het hoort.
Dat topic heb ik gelezen, maar later ook dat topic over dat merkzadel en vond er weinig verschil in zitten. Het punt is dat je iedere keer dat je je zadel pakt het gewoon moet controleren, of het nou van de zadelmarkt is of van kieffer.

CherylDaraxo schreef:
Welke lijkt jullie daarvan het leukste?

Je moet gewoon even kijken welke het beste op je pony ligt Knipoog

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:36

Ik vind daarintegen een Wintec voor elke dag héérlijk zitten. Ik heb dan ook niet op zomaar een Wintec gezeten maar op een Wintec tölt zadel Knipoog Die zit dus veel dieper..
Weet niet of bij een ander Wintec zadel de zit ook zo comfortabel zit, maar bij het tölt zadel iig wel!

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:41

o.a. Wintec, Pagony en Baseline deze merken zijn te koop bij Divoza's HorseWORLD

SoldaatxDees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:57

Bij Divoza heb je wel veel goedkope zadels! Ook kan je vaak wel 2e handszadels kopen die maar een jaartje oud zijn ofzoo .. maarja moet wel passen natuurlijk

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 22:01

@ CherylDaraxo: Ik denk dat je beide zadels even moet passen en kijken wel zadel het beste op je pony ligt en in welk zadel je zelf het beste zit. Niet in ieder zadel kun je lekker zitten. Ikzelf heb met beide merken goede ervaringen en heb destijds ook lang lopen twijfelen tussen een Wintec en een JC, maar heb uiteindelijk toch een JC gekozen, omdat ik liever een lederen wilde Ja

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 22:06

ik heb een isabelle werth wintec
heerlijk zadel
ligt perfect op Macho Ja
Sluit mooi aan
zadel heeft een diepe zit

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 00:07

trutje schreef:
@XchantjuhX: We hebben al meer dan 16 jaar eigen paarden en er heeft er nog nooit 1 problemen met zijn rug of benen gehad. Verder is zelf heel goed te beoordelen of een zadel goed ligt of niet, maar je moet wel bereid zijn om te leren hoe het hoort.
Dat topic heb ik gelezen, maar later ook dat topic over dat merkzadel en vond er weinig verschil in zitten. Het punt is dat je iedere keer dat je je zadel pakt het gewoon moet controleren, of het nou van de zadelmarkt is of van kieffer.

Mijn zadelmaker en meerdere deskundigen hier op bokt zijn het er iig niet mee eens Knipoog

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 00:34

Op bokt is iedereen een deskundige Knipoog
Ik weet dat de meeste bokkers die er iets over te melden hebben nog nooit zo'n zadel in het echt gezien hebben, het altijd de vriend van de buurvrouw en daar de tante weer van die ervaring heeft met zo'n zadel.
Mijn instructeur vind hem goed liggen en ik vind hem goed liggen, de merrie loopt er goed mee wat wil je nog meer. Er zullen heus wel slechte zadels tussen zitten, maar daar geld ook weer voor dat je zelf moet kijken hoe het er uit ziet.

Ik zie in je profiel dat je paarden least, krijg je daar geen zadel bij?

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 08:58

Was dat een vraag aan mij? Ik lease geen paarden. Ik heb gewoon een arabiertje.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 00:23

trutje schreef:
Op bokt is iedereen een deskundige Knipoog
Ik weet dat de meeste bokkers die er iets over te melden hebben nog nooit zo'n zadel in het echt gezien hebben, het altijd de vriend van de buurvrouw en daar de tante weer van die ervaring heeft met zo'n zadel.
Mijn instructeur vind hem goed liggen en ik vind hem goed liggen, de merrie loopt er goed mee wat wil je nog meer. Er zullen heus wel slechte zadels tussen zitten, maar daar geld ook weer voor dat je zelf moet kijken hoe het er uit ziet.

Ik zie in je profiel dat je paarden least, krijg je daar geen zadel bij?

Ik heb niet altijd paarden geleased... ook eigen paarden gehad.
En het is incl tuig, maar dat zadel vond ik niet goed liggen op Warina, dus heb ik er een gekocht en aan laten passen.
En ik vind een zadelmaker met meer dan 25jaar ervaring idd een deskundige...
Ook hebben heel veel mensen bij ons op stal (waar +/- 150 privé paarden en pony's staan) ZM zadels gehad, en allemaal hebben ze het geval snel weggegooid. En een goed zadel ervan gekocht.
En zelf kan je als leek aan de buitenkant niet beoordelen hoe een zadel er van binnen uit ziet... of snij jij in de winkel het zadel open om de boom te bekijken?

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 01:17

We gaan zo wel erg off-topic en dat is volgens mij niet de bedoeling.
Ik heb mijn ervaring en jij de jouwe Knipoog