Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
trutje schreef:Volgens mij maakt het merk niks uit, als het zadel maar goed op je paard ligt. Ik heb een Merano (van zadelmarkt) en een wintec. Maar ik heb ook nog een sommer, een stubben en een kiefer liggen. Maar bij mij is het zadelmarktzadel favoriet, het ligt goed op mijn merrie en zit heerlijk.
Als je gewoon goed kijkt hoe het zadel ligt dan maakt het merk niks uit, je doet met een zadelmarkt zadel natuurlijk nooit zolang als met een a-merk zadel maar daar is de prijs ook naar.
Er zijn heel veel mensen die zadelmarkt afkraken, maar de meeste mensen horen er via via wat over en beginnen dan gelijk te gillen. Als je door het zadel de hele rug van je paard vast rijdt, dan ben je toch zelf verantwoordelijk. Jij bent degene die elke keer weer moet kijken of het zadel nog goed ligt.
XchantjuhX schreef:Hij ligt misschien wel goed, maar de drukverdeling is een drama... als je ziet met wat voor prut het zadel gevuld is.
trutje schreef:XchantjuhX schreef:Hij ligt misschien wel goed, maar de drukverdeling is een drama... als je ziet met wat voor prut het zadel gevuld is.
Ik heb gezien waar mee het zadel gevuld is en de drukverdeling is perfect, dat is heel goed te zien in het zweet op de rug na het rijden
Citaat:Dan kan ze evengoed een nieuwe kopen, want de Wintec kun je zo betalen met 300 euro
CherylDaraxo schreef:Welke lijkt jullie daarvan het leukste?
trutje schreef:@XchantjuhX: We hebben al meer dan 16 jaar eigen paarden en er heeft er nog nooit 1 problemen met zijn rug of benen gehad. Verder is zelf heel goed te beoordelen of een zadel goed ligt of niet, maar je moet wel bereid zijn om te leren hoe het hoort.
Dat topic heb ik gelezen, maar later ook dat topic over dat merkzadel en vond er weinig verschil in zitten. Het punt is dat je iedere keer dat je je zadel pakt het gewoon moet controleren, of het nou van de zadelmarkt is of van kieffer.
trutje schreef:Op bokt is iedereen een deskundige![]()
Ik weet dat de meeste bokkers die er iets over te melden hebben nog nooit zo'n zadel in het echt gezien hebben, het altijd de vriend van de buurvrouw en daar de tante weer van die ervaring heeft met zo'n zadel.
Mijn instructeur vind hem goed liggen en ik vind hem goed liggen, de merrie loopt er goed mee wat wil je nog meer. Er zullen heus wel slechte zadels tussen zitten, maar daar geld ook weer voor dat je zelf moet kijken hoe het er uit ziet.
Ik zie in je profiel dat je paarden least, krijg je daar geen zadel bij?