Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Een langer uitstekende skirt aan voor- en achterkant kan toch wel een heel ander pasbeeld geven (zeker bij een nieuw zadel).
Citaat:Een langer uitstekende skirt aan voor- en achterkant kan toch wel een heel ander pasbeeld geven (zeker bij een nieuw zadel).
sablou schreef:Jij zegt het...Pasbeeld (van een "kompleet zadel") is niet hetzelfde als pasvorm (van een naakte boom).
En dan is er nog zoiets als optisch bedrog.....
Het leer aan een westernzadel heeft geen invloed op de pasvorm van een westernzadel.
"...if the three fits the horse, so does the saddle..."
En dit is natuurlijk appels met peren vergelijken.Citaat:Pasbeeld (van een "kompleet zadel") is niet hetzelfde als pasvorm (van een naakte boom).
Aafke is niet kort door de bocht bedoeld mijn commentaar. Ik vind het juist prettig je verklaringen en uitleg te lezen Heb ook al een paar zadel pasclinics gevolgd hier in duitsland en ook bij me thuis laten komen. En dingen die werden verteld klinken dan ook allemaal heel duidelijk. Zadeldrukmeting met de computer voorafgaand aan weer een clinic over zadels. Verdiep me er noodgedwongen al een paar jaar mee. Helaas ben ik zo A-technisch als de pest. Mede daardoor zoek ik naar een verklaring dat een zadel wat volgens alle wetten van de tijd goed zou moeten liggen mijn paardje kreupel maakt wanneer hij het opheeft. Ben dan ook geinterresseerd of jullie ook op andere dingen letten. Ergens moet ik toch een passend zadel vinden voor dit paard.
, óf je hebt een custom-zadel gepast op een specifiek paard óf je hebt een 'van de plank'-boom waarvan de opbouw al dan niet aangepast is aan de wensen van de klant.
), maar dat zegt niets over de andere zadels met die naam die gewoon in standaardlijn gemaakt worden. Het blijft een 'van-de-plank' zadel voor ieder ander die het wil kopen.