waarom 600euro betalen voor een hoofdstel als 60 ook kan?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ikkemetwikke

Re: waarom 600euro betalen voor een hoofdstel als 60 ook kan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 07:48

ik zou niet meer als 100,- uitgeven voor een hoofdstel.
mn schoonzus heeft n kiefer van 200,- en is na 1,5 jaar kapot!
brak gewoon bij de bakstukken af Boos!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 07:54

Dan vraag ik me af of het niet aan het onderhoud cq gebruik ligt!

Heel gaaf hoofdstel Sjuim! Echt mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 07:57

Ik heb in het verleden ook goedkope gehad, maar dan zijn de rvs sluitingen ineens toch niet rvs.
Het leer is niet zo soepel, maar bij goed onderhoud blijft het wel heel.

Koop je een duurder, 100/150 blijven de sluitingen ook fatsoenlijk. Het leer ziet er toch ook net wat beter uit.
En als je dat ook gewoon onderhoud breekt er echt niks ineens zomaar af

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:02

Je merkt toch wel heel goed het verschil tussen een wat duurder hoofdstel en een goedkoper hoofdstel.

Ik ga liever voor iets duurder die veel langer meegaat en veel soepeler is in gebruik als een goedkoper hoofdstel. Knipoog
Ik ben ook niet iemand die telkens een ander hoofdstel koopt, dus dan is het in verhouding minder duur als dat je vaak een goedkoop hoofdstel koopt.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:08

Ik vind 600 euro ook erg veel geld voor een hoofdstel.
Ik ga zeker ook niet voor een goedkope uitvoering.
Dat leer is net karton.
Ik heb dus een Dobert rondgenaaid gekocht maat cob en heb daarbij een blingbling frontriem gekocht.
Hoofdstel was 319 euro en de frontriem 75 euro.
Is nog wel een heleboel geld maar het is superzacht leer.
Ook de neusriem kon je zelf uitzoeken.
Ik heb er een van 4 cm. breedte.
Wat ik ook jammer vind van die Passier hoofdstellen van 600 euro is dat er geeneens blinde sluitingen aanzitten.
Een dobert heeft dat wel.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:18

Heb je mijn foto dan wel goed bekeken Hopla Verward
Blinde sluitingen en leren teugels met stopjes, je kan het precies krijgen zoals je het hebben wil hoor Ja

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:22

Even off-topic.

Sjuimpje, hij is wel erg mooi! Haha!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:23

Sjuimpje schreef:
Heb je mijn foto dan wel goed bekeken Hopla Verward
Blinde sluitingen en leren teugels met stopjes, je kan het precies krijgen zoals je het hebben wil hoor Ja

Ja, ik heb het gezien.
Maar ik ben niet zo weg van de kwaliteit van het leer.
Ik heb ook een goedkopere rondgenaaide gehad maar dat verschil met een dobert was erg goed te zien en te voelen.
Maar gelukkig is er voor elke portemenee wel een leuk hoofdstel te vinden.

LOVExIT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:27

Milly_ schreef:
Kir_Ples schreef:
Mijn zus heeft rondgenaait stang en trens!
Die heeft zij gekocht en was alles bij elkaar €1100,-

geen nulletje teveel???? Verward
Anders verklaar ik je zus echt voor gek Gestoord

Ofniet!
Das me ook te overdreven Nors opkijken

Mensen kunnen overdrijven he! Knipoog

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:28

Ik heb twee kieffer hoofdstellen, eentje is nu zo'n 15 jaar oud en nog steeds erg mooi. Was toen 189 gulden. De tweede heb ik z.g.a.n. overgenomen via marktplaats voor 30 euro. Echt een prachtig hoofdstel, wat nieuw ongeveer 90 euro kost. Maar toch is de kwaliteit van het leer anders dan de oude Kieffer.

Verder heb ik ook tweedehands een rondgenaaid (merkloos?) hoofdstel gekocht, het is een wat ouder hoofdstel en niet meer prachtig zwart. Maar de kwaliteit van het leer is geweldig, en zeer soepel. En de sluitingen achter de oren. En even poetsen doet wonderen Clown
Mijn wens is nog eens een rondgenaaid hoofdstel zonder zichtbare gespen. Samuraisluitingen en gespen achter de oren. En dan ook nog zonder platte stukken zoals die van Kieffer of Stubben. Misschien dat ik er ooit een ga laten maken, maar dan zal ik eerst het geld ervoor over moeten hebben Knipoog . Je kunt zoveel andere leuke dingen doen voor 600 euro! Haha! Knipoog

Sjuimpje, ik vind hem erg mooi!!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:29

Hopla, dit is voor het eerst dat ik iemand minder positief hoor over het leer van Passier Wow!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:33

Sjuimpje schreef:
Hopla, dit is voor het eerst dat ik iemand minder positief hoor over het leer van Passier Wow!

Ik heb het niet over het leer van de Passier maar over die goedkope rondgenaaide.
De sluitingen van de Passier vind ik niet mooi omdat ze niet blind zijn.
De Passier zal zeker mooi en sopel leer zijn maar ook ik vind 600 euro echt te veel hoor.
Ik was alles bij elkaar bijna 400 euro kwijt.
Vind het ook wel erg veel geld maar ben er zo blij mee.
Ik wilde al zo lang een rondgenaaide Dobert maar had het steeds weer niet gedaan.
Uiteindelijk heb ik er voor gespaard en ben er reuzeblij mee.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:35

Maar Hopla, ik heb net een foto van mijn Passier geplaatst, eentje mèt blinde sluitingen.
Je kan bij Passier precies aangeven wat je wil, gewone gespen, koperen gespen, saumur...

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:36

Sjuimpje schreef:
Maar Hopla, ik heb net een foto van mijn Passier geplaatst, eentje mèt blinde sluitingen.
Je kan bij Passier precies aangeven wat je wil, gewone gespen, koperen gespen, saumur...

En wat koste je hoofdstel dan?

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:44

Ik kies voor de middenweg Ja Mijn Döbert hoofdstel kostte bij elkaar 160 euro. Je ziet het zeker aan de kwaliteit dat een hoofdstel van 600 euro beter zal zijn Ja Echter mijn paarden zijn nog jong en gaan wel eens met hun hoofdstel langs de muur en dan baal je als er een kras op zit Nagelbijten / Gniffelen

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:45

Ik was net iets meer kwijt dan 500 euro meen ik Lachen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:12

Ik heb een kieffer van meer dan 100 euro. Nou ik koop voortaan wel een goedkope. Kan ik vaker een nieuwe kopen. Mijn paard schuurt altijd stiekem. Nu is mijn hele neusriem onder krassen. Ik vindt het eigenlijk ook zonde van mijn geld. Als ik er na 3 jaar zat van ben wil ik zonder blikken en blozen een nieuwe kopen.
Een hoofdstel van 500 euro zou ik iig 10 jaar mee willen doen. Als je er dan niet zat van bent, maar dat is mijn mening. Maar ik heb dan ook een sloper.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:24

Marije1984 schreef:
Ik heb een kieffer van meer dan 100 euro. Nou ik koop voortaan wel een goedkope. Kan ik vaker een nieuwe kopen. Mijn paard schuurt altijd stiekem. Nu is mijn hele neusriem onder krassen. Ik vindt het eigenlijk ook zonde van mijn geld. Als ik er na 3 jaar zat van ben wil ik zonder blikken en blozen een nieuwe kopen.
Een hoofdstel van 500 euro zou ik iig 10 jaar mee willen doen. Als je er dan niet zat van bent, maar dat is mijn mening. Maar ik heb dan ook een sloper.

Dat had ik ook mijn kieffer hoofdstellen
Het lijkt wel of er een coatinglaagje op zit...
vond ze niet mooi blijven, dus ik heb ze weer verkocht!
Kieffer valt me dus erg tegen qua kwaliteit

Bij Döbert kunnen ze gerust een keer schuren zonder dat het hoofdstel meteen onder de krassen zit
en zit er een kras dan is ie zo weer weg met zadelzeep of leder creme
Met een Coatinglaag lukt dat dus niet Sigaar

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:43

Ik heb een hoofdstel van Kavalkade. Ik heb hem nu vier jaar en ik vind hem echt heel fijn. Mooie kwaliteit.
Mijn moeder heeft een hoofdstel van Passier en dat vind ik ook een goed hoofdstel.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:18

unamie schreef:
Marije1984 schreef:

Dat had ik ook mijn kieffer hoofdstellen
Het lijkt wel of er een coatinglaagje op zit...
vond ze niet mooi blijven, dus ik heb ze weer verkocht!
Kieffer valt me dus erg tegen qua kwaliteit

Bij Döbert kunnen ze gerust een keer schuren zonder dat het hoofdstel meteen onder de krassen zit
en zit er een kras dan is ie zo weer weg met zadelzeep of leder creme
Met een Coatinglaag lukt dat dus niet Sigaar

Zou best kunnen. Ik was altijd wel erg tevreden over kieffer. Maar nu is die niet meer mooi. Ik weet nog niet wat ik wik. Een gewone of een rondgenaaide. Dus kijk ik rustig rond. Van dit hoofdstel ben ik iig erg flauw. Ik wil zowiezo een bruin hoofdstel, maar op wedstrijden met een zwart zadel vindt ik dat niet zo mooi. Ik zal dus voor 2 wat goedkopere hoofdstellen gaan denk ik

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:21

my_travers schreef:
Ik heb een hoofdstel van Kavalkade. Ik heb hem nu vier jaar en ik vind hem echt heel fijn. Mooie kwaliteit.
Mijn moeder heeft een hoofdstel van Passier en dat vind ik ook een goed hoofdstel.

Kavalkade vind ik ook hele fijne hoofdstellen.

Mijn voorkeur gaat uit naar Stubben, al vind ik Passiers zeker erg mooi en soepel!

Ik heb het zelf erg lang gedaan met een merkloos hoofdstel die gekocht heb bij het CSI in Geesteren. Die was misschien 50 gulden ofzo maar was echt ONT-ZET-TEND soepel en sterk! Volgens mij was het dus een mazzeltje/foutje van de winkel.

Hij was cobmaat dus heb ik 'm meet verkocht met mijn pony. Maar hij was echt gaaf, brede neusriem (geen aansnoer), blindesluitingen, megadikke rubberen teugels... Echt top kwaliteit!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:59

600 euro is wel erg veel voor een trainingshoofdstel, maar je gaat hier wel van het ene naar het andere extreem.
Zelf merk ik dat je voor een degelijke kwaliteit leer ongeveer bij 150 euro begint. Maar als je maar 1 paard met een hoofdstel hoeft te rijden kun je ook wel voor iets goedkopers gaan.
Mijn mexicaanse wedstrijdhoofdstel is al erg aan het verslijten, echt zo`n goedkoop=duurkoop geval.
Mijn trainingshoofdstel daarintegen dat ik dagelijks gebruik en poets ziet er nog uit als nieuw, maar was ook een tikkie duurder.
Misschien kun je iets degelijks vinden in een prijs ertussenin?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:59

Sjuimpje: wat een prachtig hoofdstel!

Kennis van me had het rondgenaaide S&T hoofdstel van Passier en sindsdien ben ik helemaal gecharmeerd van rondgenaaide hoofdstellen Bloos. Helaas had ik de centjes niet om er eentje van Döbert (267-297 euro) of Passier te kopen, dus kocht ik er eentje van HKM (69 euro).

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:32

Het is maar net wat ieder wil uitgeven voor zijn paard. Wil je wat beter kwaliteit dan gaat de prijs omhoog. En ik denk niet dat er kan gezegd worden dat Passier hoofdstellen van 600€ slechte kwaliteit zijn Nagelbijten / Gniffelen . Dat is net het neusje van ze zalm...
Dus laat mensen die dat ervoor over hebben dat toch gewoon kopen? Niets mis mee toch?

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:38

koop gewoon lekker de goedkope, mocht er dan eens wat stuk gaan of beschadigen zit je er niet meteen zo mee in je maag, want dat ding heeft je anders wel 600,- gekost.

ik vind 600,- wel flink duur voor een hoofdstel wat kapot kan gaan of misschien zelf gestolen.
je kunt beter bv. 3x een goedkope kopen, dan ben je 3x45=135,- dan 1x van 600,-