Voor mijn allereerste pony hebben we toen dertijd een merkloos vzh zadeltje gekocht. Die heeft het echt jaaaaaren gedaan. Pas een paar jaar geleden is er een ander aan geschaft. Bij de pony erna kreeg ik een beter zadel,m aar wel merk het was weet ik niet meer. NU voor de paarden heb ik een een passier VZH richting springen en een springzadel van Chamberlain...
eerste pony volgens mij een merkloos zadeltje (roodbruin, hartstikke hip!). Die heeft ook op mijn volgende pony gelegen en voor mijn eerste paard kreeg ik een Daaleman veelzijdigheidszadel. Toen een ouder Daaleman dressuurzadel gekocht (ook bruin), dat werd later een passier en de vzh werd een Stubben Lohengrin (bruinnnn). Mijn huidige dressuurzadel is een Stubben Genesis.
Hihi, ik hoop ook dat mijn dochtertje gaat rijden, mag ze ook een leuk 2e hands vzh zadel om mee door het bos te crossen!
Ik kocht meteen een Stubben springzadel Ik wilde liever meteen wat meer investeren in een goed zadel, dan dat ik over een paar jaar weer een nieuw zadel zou moeten kopen. Mijn 2e zadel was echter een 'goedkoop' Wintecje, ik wilde eigenlijk toch wel een dressuurzadel om af en toe op te rijden.
De allereerste was een kadet die we goedkoop met de pony mee konden krijgen. Al snel kwam er een JC voor in de plaats, want de kadet paste voor geen meter Die JC is toen met de pony mee verkocht. Voor de volgende pony had ik eerst een wintec, maar dat beviel helemaal niet dus die was na anderhalve maand weer weg en toen kwam er weer een JC, die heb ik nog. Nu heb ik nog steeds voor beide beesten een JC veelzijdigheid (wel een ander type dan de eerste) en een Euroriding dressuur.
merel_gomez
Geplaatst: 14-02-07 17:28
.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 28-02-24 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt
de eerste die ik kreeg was een euroriding diamant vzh richting dressuur. ook een duur zadel maar een van de weinige die goed op mijn brede tinker lag en waar ik lekker mee kon rijden, omdat de zweetbladen wat langer zijn. Heb dat zadel nu denk ik al 7 jaar en zit nog steeds super. Maar omdat ik er ook toch wel een dressuur zadel bij wilde, heb ik vorig jaar een wintec pro dressuur gekocht, superfijn zadel, maar afgelopen week toch verkocht en nu komt er waarschijnlijk een euroriding diamant dressuur voor in de plaats. heb ik 2 euroridings, echt super zadels!
Mijn 1e zadel heb ik nu nog. Is een Passier, oud veelzijdigheidszadel. Heb ik vorig jaar in één koop met mijn pony gekocht. Wel wat versleten, maar verder een prima ding. Past ook goed. Ik ga binnenkort wel een nieuwe kopen trouwens.
Toen de de eerste pony kochten wisten mijn ouders en zus bar weinig van paarden, dus voor alle zekerheid hebben we vanuit dezelfde manege gewoon het oude zadel en hoofdstel van de pony meegekocht. na een paar jaar was de boom gebroken en kochten we een goedkoop Kadet zadeltje, en die heeft ze nu 8 jaar later nog steeds
Bij Lowara kochten we een 2de hands Passierzadel omdat ze nog flink zou groeien,en na een jaar zou ik een nieuw zadel krijgen. Nu ruim 6 jaar later past dat Passierzadel nog steeds perfect, dus ik hou hem maar lekker
ik heb wel een zadel maar geen paard kreeg het zadel van en man die petten van leer maakt, en die wist van mn moeder dat ik toen een verzorgpony had maar geen zadel. zodoende kreeg ik gewoon een oud zadel. wonder boven wonder pase hij ook nog eens redelijk goed op mn verzorgpony! het is een "LEWA schwerin" uit de ddr heel oud en onbekend dus. in mijn oren in ieder geval.
hierna kreeg ik op linda een zadeltje van de paardenmarkt in elst (gld) van George Canaves, veelzeidigheid richting dressuur. goed degelijk zadel, 2e hands maar zeer netjes onderhouden, voor 300 euro. erg blij mee geweest!
toen ik Banjer kocht kreeg ik er een Wintec bij. Daarna kochten we een westernzadel (merk onbekend, wel bij een zeer goed bekend staande dealer), daarna een S&K vzh-zadel. Omdat we western rijden toch weer terug naar een westernzadel, ditmaal boomloos (Bob Marshall)... maar gezien we naast het western rijden ook springen, hebben we nu een Torsion (zonder knop... )
Eerst een Cheyenne barefoot kreeg tie moeilijk bulten van ookal had ik er een physio grandeur pad onder, als ik al aan kwam met het zadel begon die heftig te protesteren, nu een global dresuurzadel (2ehands)
Al zeker 24 jaar geleden, kocht ik mijn eerste pony. Ik kon viavia een zadeltje overnemen. Het was een Excellentzadel, met van die viltblokken in de kussens en een vrij harde zit, maar ik was er blij mee. Later heb ik op die pony een JC zadel gehad, een heel fijn zadel, waar ik veel plezier van heb gehad. Bij mijn tweede paard heb ik een tweedehands Tony Slater gekocht, superfijn dressuurzadel, echt ouderwets met veel contact en bijna geen wrongen. Ook op paard nr. 4 paste het goed. OP Warenko lag eerst een Wintec, daaarna een Kentaur en nu dan een BareFoot trailrider!