Wel of geen hulsebos?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Re: Wel of geen hulsebos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:59

wij hebben ook een hulsebos zadel. het past heel veel paarden, en ook op de onze ligt het goed. we zijn er zeer tevreden over!
je hoort veel verschillende reacties, soms negatief, soms positief. ik ben iig positief. ook mijn instructrice, die best verstand daarvan heeft. is zeer oositief. we hebben hem tweedehands gekocht. over marktplaats. en ook de vorige einenaars waren posities.
ik heb het topic niet doorgelezen. dus weet niet of mijn reactie een beetje toepasselijk is, maar ik hoop dat ik je verder help!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:01

wendyashley schreef:
Het lijkt mij dat ook hulsebos hun naam positief willen houden, en bij elk merk zadel heb je wel eens iets wat stuk gaat of dat de pasvorm niet helemaal goed is.

Dat leek mij ook, helaas bewijzen zij keer op keer het tegendeel. En het is niet zo dat ik ineens zo fel geworden ben tegen hulsebos, ik heb ze de kans gegeven het op te lossen, maar adviseren om een paard recht te laten zetten, die scheef is geworden door het zadel, zonder het scheve zadel te corrigeren is in mijn ogen geen oplossing. Ik moest gewoon door blijven rijden met het zadel, want daar was echt niks mis mee. Zelfs na een paar keer bellen etc, werd er niks opgelost. Inmiddels heb ik zelfs m'n nieuwe hulsebos hoofdstel en z.g.a.n singel verkocht, die ik ook meteen in kleur had aangeschaft, ik weiger om nog langer met hun naam rond te rijden.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:06

#Ymke# schreef:
noortje schreef:
dan weet jij niet waar je het over hebt, heb je ooit 1 van die zadels losgehaalt. Nogmaals service is voor sommigen misschien minder maar de zadels zijn in de meeste gevalleng ewoon goed in orde

Dan weet jij ook niet helemaal waar je het over hebt. Gek he, dat er zoveel mensen zijn met zulke slechte ervaringen. Het gaat hier niet alleen over de service, want is bij zoveel winkels rot. Als hulsebos gewoon eerlijk maatwerk levert en goede bomen en zadels levert naar waar je voor betaald, dan is service niet eens nodig. Daar begint het probleem al. Het is toch te gek voor woorden dat je 1700,- betaald voor een zadel wat kwalitatief gewoon de helft minder waard zou zijn. Het is belachelijk dat er al zo snel bomen buigen, breken, scheuren etc. Als ze dat eens gaan oplossen, en echte zadels gaan leveren, dan hoeven ze ook niet te zuchten als de zoveelste belt met dezelfde klacht. Én maar stug vol blijven houden dat ze nog nooit gehoord hebben van de klacht "scheve zadels".

Die slechte ervaringen zijn er echt niet alleen met een zadel van hulsebos, aan elk stuk tuig kan iets mankeren hoe duur het ook is. Het is en blijft allemaal hand en meet werk, en natuurlijk mag het niet gebeuren, maar een foutje is zo gemaakt.
Zoals jij behandeld bent is niet normaal en ben ik ook niet van ze gewend, ook ik heb 2 zadels en ik word prima door ze behandeld, als er iets mankeert word ik direct geholpen en krijg ik het zadel weer perfect terug. Tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad met de boom etc.. bij mij was het alleen opvullen en een kapotte singelstoot.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:09

drenthie schreef:
noortje schreef:
dan weet jij niet waar je het over hebt, heb je ooit 1 van die zadels losgehaalt. Nogmaals service is voor sommigen misschien minder maar de zadels zijn in de meeste gevalleng ewoon goed in orde

Het zadel is uit elkaar gehaald waar ik bij stond en er is mij precies uitgelgd wat er mis aan is en hoe het zou moeten zijn.

dan moet jij weten dat een zadelmarkt zadel niet goed gevuld is en niet goed gemaakt is. hier is ook een topic van op bokt met foto's waar het zadel uit elkaar word gehaald en wat voor een troep er in zit.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:11

#Ymke# schreef:
noortje schreef:

Dan weet jij ook niet helemaal waar je het over hebt. Gek he, dat er zoveel mensen zijn met zulke slechte ervaringen. Het gaat hier niet alleen over de service, want is bij zoveel winkels rot. Als hulsebos gewoon eerlijk maatwerk levert en goede bomen en zadels levert naar waar je voor betaald, dan is service niet eens nodig. Daar begint het probleem al. Het is toch te gek voor woorden dat je 1700,- betaald voor een zadel wat kwalitatief gewoon de helft minder waard zou zijn. Het is belachelijk dat er al zo snel bomen buigen, breken, scheuren etc. Als ze dat eens gaan oplossen, en echte zadels gaan leveren, dan hoeven ze ook niet te zuchten als de zoveelste belt met dezelfde klacht. Én maar stug vol blijven houden dat ze nog nooit gehoord hebben van de klacht "scheve zadels".

ik weet waar ik het over heb, haal zo'n hulsebos maar eens uit elkaar daar vind je geen harde brokken in zoals een zadelmarkt zadel.

ook gek he dat er meer goede reacties zijn dan slechte?

ik zeg absoluut niet dat alle zadels helemaal in orde zijn er zullen er vast tussen zitten die bagger zijn maar in het algemeen zijn de zadels in orde

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:17

noortje schreef:

ik weet waar ik het over heb, haal zo'n hulsebos maar eens uit elkaar daar vind je geen harde brokken in zoals een zadelmarkt zadel.

ook gek he dat er meer goede reacties zijn dan slechte?

ik zeg absoluut niet dat alle zadels helemaal in orde zijn er zullen er vast tussen zitten die bagger zijn maar in het algemeen zijn de zadels in orde

ik heb het niet over je opmerking over zadelmarkt zadels, daar heb ik geen verstand van. Ik heb het over hulseboszadels.

Meer goede dan slechte? Heb je wel eens goed rondgekeken op bokt? Grappig dat ik in mijn zoektocht naar ervaringen toch meer slechte dan goeie hoor/zie/lees.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:21

bokt is niet alles. 9v/d mensen die ik ken en die ervaring hebben met hulsebos is er goed over te spreken.

ook op internet is 9v/d10 mensen er tevreden over zover IK hoor en zie.

het kan zijn dat jij dat anders mee maakt idd

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:24

Wij hebben twee hulsebos zadels. Een springzadel die helemaal op maat is gemaakt voor het paard, en voor een ander paard een dressuurzadel (ik weet niet welk model) en we zijn er erg over te spreken.

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 18:25

Ik zeg niet dat de zadels zelf niet goed zijn. Wel vind ik de oude modellen beter en daar zit dacht ik ook een andere boom in. Nou ben ik zowiezo niet weg van diepe zit en dikke wrongen dus daarom mijn voorkeur voor de Ultimate.
De service vind ik gewoon erg slecht en alleen daarom al zou ik er niet een rechtstreeks bij hen kopen. Mocht de hulsebos die ik op het oog heb echt zo fijn zijn voor mij en mn paard dan kan het zijn dat ik die ga kopen maar ik laat het dan NOOIT door hulsebos repareren of aanpassen mocht dat ooit nodig zijn al was het de laatste zadelmaker op aarde. Dan rij ik nog liever zonder zadel.

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:26

noortje schreef:
drenthie schreef:
Het zadel is uit elkaar gehaald waar ik bij stond en er is mij precies uitgelgd wat er mis aan is en hoe het zou moeten zijn.

dan moet jij weten dat een zadelmarkt zadel niet goed gevuld is en niet goed gemaakt is. hier is ook een topic van op bokt met foto's waar het zadel uit elkaar word gehaald en wat voor een troep er in zit.

Die heb ik gezien en vandaar ook mijn opmerking. Het gebruikte materiaal zal kwalitatief als beter kunnen worden beschouwd, maar als het slecht in elkaar word gezet blijft het nog steeds rotzooi.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:31

Ik ben ook heel tevreden over hulsebos hoor! Zowel het zadel als de serivice, ben nog nooit rot behandeld!

Mijn beste vriendin heeft een premiere zadel, die hebben ze ook opgevuld en aangepast voor haar, dat zouden ze heus niet doen als ze echt op het geld uit waren.

Ik heb ook een Ultimate II en dat zadel heeft idd een vlakkere zit dan de WBs bv. Ik heb langere en verder naar voren liggende zweetbladen, zodat ik mijn lange benen goed kwijtkan. De wrong en de zachte zitting mag je zelf kiezen, bij mij werd de extra zachte zitting zelfs afgeraden omdat ze daar gel onder doen, wat als gevolg heeft dat het leer wel sneller gaat rimpelen dan het leer van een zitting waar geen gel onder zit. Heb hem uiteindelijk toch genomen maar het ziet er gewoon super uit en het zit zalig.

Een andere vriendin van mij heeft ook een HB en die heeft hem al meer dan 5 jaar, en zij heeft er nog nooit problemen mee gehad. Haar paard had ook een blessure die door de fysio behandeld moest worden, maar nadat ze die HB had aangeschaft heeft ze nooit geen problemen meer gehad. Ook zij is altijd erg netjes en vriendelijk behandeld.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:33

Het punt is ook dat de mensen met goede ervaringen het zat worden om zichzelf en HB steeds te verdedigen, en dus niet meer reageren, terwijl de mensen met de slechte ervaringen geen gelegenheid voorbij laten gaan om hun hart te luchten over die slechte ervaring. Dat neem ik ze ook niet kwalijk en ik vind het oprecht jammer voor mensen met een rotervaring met HB. Ik heb zelf bv een hele slechte ervaring met Vroegop gehad, dus als iemand een topic over die zaak zou starten dan zou ik ook even flink van leer trekken Haha!

Maar daardoor wordt het aantal slechte ervaringen hoger dan het aantal goede ervaringen (die ik hier overigens toch ook genoeg lees!)

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 18:39

Ik vind ook dat een foujte menselijk is maar aangezien zij al meer dan eens een foutje hebben gemaakt?
Kijk die mensen waarbij het fout is gegaan hebben het wel bij hulsebos op maat laten maken. Precies op maat dus zij gaan er dan van uit dat hulsebos weet wat die doet. Als dat dan niet zo blijkt te zijn en je ook nog is rot behandeld wordt? (dit gebeurt zelfs al als je nog geen eens klant ben!) Dan vind ik het niet zo raar dat zij zich daar over uit laten. Nogmaals als hulsebos kwa service echt zo goed is als zij zelf vinden dan waren al die negatieve reactier over hun service er ook niet toch? Kijk dat de zadels wel of niet goed zijn? Tja elk mer heeft zo zn rotte appels maar ook dat zie ik vaak bij hulsebos gebeuren nou zal dit ook bij andere merken zo zijn en heeft hulsebos gewoon de pecht net wat vaker daar reacties over te krijgen doormiddel van onze topics maar toch. Ik vind de zadels lang niet allemaal even slecht en als het wel goed is aangemeten en bij jou en je paard past zal je dr heus een fijn zadel aan hebben maar vertel mij wat over de service. Zo jaag je potentiele klanten meteen tegen je in het harnas en ik neem aan dat dat hun bedoeling niet is? Dan mogen ze daar in elk geval wat aan gaan doen misshcien dat de mensen die alleen negatief zijn over hun service nog wat bij trekken maar ik betwijfel het want dan mag er heel wat gebeuren.

en ik blijf het gewoon erg vinden dat sommige mensen dankzij maatwerk van hulsebos toch hun paard kunnen wegbrengen voor de een na andere behandeling bij een fysio of osthopaat!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:57

Libiris schreef:
Ik heb ook een hulsebos en ben zeer tevreden ook over de service, het zadel heb ik ondertussen 5 jaar.
Helaas had ik een paar weken de pech dat mijn zadel begon te kraken, er bleek een scheur in de boom te zitten...binnen 2 weken gratis vervangen en weer komen brengen tevens laten vullen......ook een vervangzadel gekregen.

kortom ik ben echt tevreden en het zadel ligt geweldig en het zit ook ozo heerlijk.....

Een boom hoort niet zo maar te breken
Dat is geen pech dat heet een slechte boom als dat zomaar gebeurd.

rohmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:09

Ik heb zelf een Hulsebos WB4 en ken ook meerdere mensen die zadels van Hulsebos hebben en ze erg fijn vinden. Ik ben er in ieder geval ontzettend blij mee!

Het is niet allemaal zo zwart wit. Je vindt een Hulsebos een fijn zadel of niet. Topicschrijfster vraagt gewoon om meningen. Het lijkt mij onnnodig om te proberen anderen te overtuigen dat jouw mening de beste is.

Als je een goede winkel vindt die zadels verkoopt, dan kun je gewoon meerdere proberen en dan een keuze maken. Ik zou zeggen, laat je eens goed informeren en probeer vooral zelf diverse zadels uit! Het is toch afhankelijk van je paard welk soort zadel het beste ligt ipv welk merk!
Laatst bijgewerkt door rohmagic op 11-01-07 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

herrewijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:17

wij hebben in de loop der jaren ook een aantal hb ers gehad, het ging bij ons fout door de souffle kussens die erop zitten in combinatie met paarden met een flink ontwikkelde borst/schoft omvang, daarna de wb 4 gehad en die reed ons paard stuk. voor ons geen hb meer ,maar het blijven prachtige zadels die zeer goed zitten en kwalitatief zeer hoog zijn.De service is niet altijd optimaal geweest , maar waar is dat tegenwoordig wel??

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:18

Heel veel enthousiaste mensen zijn ook mensen die een 2e hands hulsebos hebben.

Ik ben ook enthousiast geweest, en heb dit gedurende de eerste drie weken overal rondverteld, maar nu wil ik iedereen waarschuwen voor wat er kan gebeuren. Dat mensen niks meer zeggen als zij goede ervaringen hebben en dat je daarom minder vaak goeie ervaringen hoort vind ik een beetje raar, als ik ergens hilarisch over ben kan het me niet schelen hoevaak ik het moet zeggen. Maar andersom, als ik ergens niet tevreden over ben, mag iedereen dat ook weten.

Ik begrijp de mensen die tevreden zijn goed, de zadels zitten fijn en heeft mij wel 3 hele weken geholpen met m'n rugklachten, ik kon zelfs pijnvrij rijden, maar dat enthousiasme ging gauw erover toen ik erachter kwam dat voor mij geen rugklachten betekende dat mijn paard wél rugklachten kreeg.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:19

Ik heb hele goede ervaringen met Hulsebos, ook met hemzelf.
Maar moet je wel "de vader" hebben, helaas is zijn zoon niet zo bekwaam als zijn vader.

herrewijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:31

die schijnt tegenwoordig veel in het buitenland te zitten (nieuwe vriendin)

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:13

gezien het aantal negatieve over met name nieuwe hulsebos zadels zou ik er toch wel over gaan twijfelen. Ik heb nu een 2ehands hulsebos waarvan ik dacht dat het goed lag (eindelijk, mijn pony heeft een erg moeilijke rug - geen schoft, redelijk breed en een heel erg korte rug). Vandaag is hulsebos langsgeweest en heeft het zadel aangepast, hij nam echt de tijd en aan het eind lag het iig optimaal, maar hij raadde me ook aan om als het na 4 weken toch weer zou gaan schuiven eens te kijken naar bijv. euroriding of een oudere kieffer omdat die zadels misschien meer geschikt zouden zijn voor haar rug. Ik vind het echt een heerlijk zadel. maar het moet natuurlijk wel goed passen, dat gaat uiteraard voor. Ik vond de service wel goed, en aan de telefoon ben ik ook goed geholpen.
Ik vind hulsebos zadels dus echt heerlijk zitten, en als het goed ligt op je paard is het gewoon erg goed. Daarom zou ik zeggen 2ehands: ja. Nieuw, nee (gebaseerd op verhalen van bokt, want hier hoor ik daar ook gewoon positieve verhalen over).
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 08:36

herrewijnen schreef:
die schijnt tegenwoordig veel in het buitenland te zitten (nieuwe vriendin)

Klopt, en zelfs op verschillende grote stallen in de USA hoeven ze hem ook niet meer op het erf! Staat oa op amerikaanse forums zelfde verhalen als dat hier op bokt voorbij komen! Zal het even opzoeken naar het verhaal waar dat gepubliceerd is.

viewtopic.php?f=117&t=695812&hilit=hulsebos

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 09:22

#Ymke# schreef:
nu ik er zo over nadenken he, van de 10 mensen zijn er 5 tevreden en 5 helemaal niet tevreden. Dat betekend dus dat je 50% hebt dat je een rotservice treft, een slecht zadel, slecht passend etcetc.. als je dat van te voren weet begin je er toch niet aan. Nagelbijten / Gniffelen

Jij bent er toch ook aan begonnen ondanks de waarschuwingen van meerderen mensen? Haha!

Ik heb zelf nooit een Hulsebos gehad maar ik heb er meerdere gezien en verschillende verhalen gehoord van gebruikers, daar heb ik mijn mening op gebaseerd.
Overigens maakt Hulsebos dus niet op maat, hij stelt een zadel samen uit verschillende onderdelen, dat is heel wat anders als op maat maken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 09:38

Vind het echt een heerlijk zadel dat ik heb. Alleen ik ben geen fan van hun opvulkunsten. En toen ik ze bij me had omdta ik er dus 1 wou aanschaffen werd me verteld dat t zadel 1350 euro was. Ze adverteren met op maat gemaakte zadels, dus je denkt dat je er bent. Nee. Ze vragen dus later gewoon nog 100 euro voor het op maat maken van de kussens.... Bloos!
Dat vond ik echt aso. Maar goed, ik stond met m'n bek vol tanden en heb t dus helaas betaald. Maar dat doe ik dus nooit meer!!
Maar goed. Over het zadel zelf ben ik super tevreden, maar daar blijft t bij.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 09:47

Ik heb ook een Hulsebos zadel. Heb hem tweedehands gekocht en vermoedt dat hij al vrij oud is. Zadel is wel zwaar. Het leer is supergoed.

Heb het zadel ook door hulsebos op laten vullen. Werd gewoon bij mij op stal gedaan. Ben heel netjes te woord gestaan en het zadel zit geweldig.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:24

Jodievanmij schreef:
Ik wil voor het andere paardje een zadel erbij. Ik wil misschien nog eens een zadel wat wat zachter is maar ik wil niet dieper of opgesloten gaan zitten. Daar kan ik niet tegen en dan gaat mn paard stilstaan omdat de hulpen niet meer doorkomen. Ik wil dan ook een model dat wel zacht is maar je niet in een houding dwingt .

En anders zit ik nog over een Passier Grand Gilbert te denken omdat je daar je paard nog net iets beter bij aanvoelt dan bij een kn.

Als je een zachte zit wil, zou ik zeker geen Grand Gilbert kopen.
Ik heb er een, bevalt prima, ligt uitstekend op mijn paard, je voelt elke spier bewegen en zoals ik ook zelf wilde, geen grote wrongen en geen opgesloten zit.
Maar de zitting is wel spijkerhard. Ik vind dat prima, ik hoef geen sofakussens onder mijn zitvlak, maar als je een zachte zit wil hebben, kijk dan maar uit naar wat anders.
Hulsebosch heb ik zelf geen ervaring mee, dus daar zeg ik verder niets over.