zadelmakers met verstand van flair?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Re: zadelmakers met verstand van flair?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:26

Aan de voorkant wordt druk gezet met een hand, dus het zal zonder druk waarschijnlijk iets minder zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:31

sronnie schreef:
Aan de voorkant wordt druk gezet met een hand, dus het zal zonder druk waarschijnlijk iets minder zijn.

Er werd bij gezet: "Het zadel ligt hier los op de rug van het paard, dus aangesingeld geeft het ongeveer hetzelfde effect. En dan ga ik er nog bovenop zitten.";)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:53

Joviban: Je hebt een opleiding van een jaar gedaan qua zadels passen? Of begrijp ik dit verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:55

Ik ben nog met de opleiding bezig. Knipoog
De opleiding is in oktober begonnen. Maar daarvóór lag mijn interesse al bij zadels (voornamelijk dankzij zadelmaker Van Triest; bij hem ga ik ook stage lopen).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:12

Met een hand op de voorkant van het zadel lichte druk uitoefenen is ongeveer gelijk aan de ligging als dit zadel is aangesingeld vermoed ik...

Ik heb ditzelfde als ik mijn County dressuurzadel op de merrie leg die dit zadel niet goed past...
Zonder druk ligt dit zadel heel mooi, maar zo gauw ik aansingel trekt het ook zo voorover als op de foto...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:32

JoviBan schreef:
Ik ben niet harnessmaker of micha Knipoog , maar wat met het blote oog op deze foto meteen opvalt, is dat het zitvlak niet 'horizontaal' ligt, maar van achteren omhoog helt en er van achteren te veel ruimte is tussen de rug en de kussens. Tijdens het rijden zal het zadel hoogstwaarschijnlijk gaan klapperen (klopt dat?). Verder lijkt het zadel ook te lang te zijn voor deze rug, maar dat is op deze foto wat lastig vast te stellen.
Voor al het overige wat een zadel wel/niet goed passend maakt, zul je het zadel moeten voelen en van alle kanten bekijken.

Ja JoviBan, helemaal gelijk, het zadel klappert bij het rijden en zakt op de schoft. Het schuift naar achteren als je er aan de voorkant op drukt (zakt weg) waardoor het denk ik wat lang lijkt.
Ik weet natuurlijk hoe dit zadel "in het echie" lag dus heb er al een stellige mening over!

jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 09:20

WowAmigo schreef:
Sampie schreef:
Mijn zadel heeft Patrick (Harnessmaker) iig flink verknald en ik snap al die enthousiaste verhalen dan ook niet meer.

Same story here...

Voor mij geld het zelfde.............het hele verhaal Harnessmaker heeft me een hoop geld gekost en
mijn paard alleen maar meer zadel elende bezorgd Boos! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:55

Moderatoropmerking:
Jill, die opmerking is niet bepaald relevant voor de inhoud en het verlopen van dit topic. Sowieso zou ik graag zien dat het bespreken van dit soort zaken niet meer in dit topic gedaan wordt, maar als je een geschil met een zadelmaker hebt, dat gewoon met die zadelmaker uitpraat in plaats van offtopic in een ander topic. Doet een hoop voor de sfeer, plus het gaat alleen de betrokken personen aan en de rest van Bokt niet.

Graag nu dus óntopic naar het probleem van de TS, of mensen met vergelijkbare situaties. Het functioneren is hier verder niet aan de orde.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:18

Ik wil hier nog een ding over kwijt:

Als ik geen berichten ontvang van mogelijk ontevreden klanten valt er ok niets op te lossen. Gaan roepen op Bokt is erg makkelijk zonder betreffende persoon eerst aan te spreken.

Ik heb tot nu toe alleen bedankjes e.d. ontvangen, kaartjes, bloemetjes en nog meer van dat soort zaken.
Moet ik dan daaruit opmaken dat er klachten zijn?
Iedereen maakt fouten maar als ze je niet (rechtstreeks)duidelijk worden gemaakt dan valt er ook niets van te leren....

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:21

Ik zag laatst bij een winkel een mooi bordje staan:

Bent u tevreden? Vertel het anderen!
Heeft u klachten? Vertel het ons!

En zo is het!
Een fout is niet erg (binnen het redelijke), het is de oplossing die er al dan niet een probleem van maakt.

Ik heb een auto gekocht die slecht blijkt te starten. Keurig opgelost door de verkoper. Ben ik nog steeds een tevreden klant.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:27

Het is jammer dat ik de enige zadelmaker op Bokt ben voor zover ik weet.
Ik weet dat er ook over collega's een hoop wordt gesproken evenals over mij.
Dat ik op dit forum voor de hobby informatie en uitleg geef maakt mij ook extra gevoelig.
Dat vind ik op zich niet erg maar zoals Margreet al aangeeft:

Bent u tevreden? Vertel het anderen!
Heeft u klachten? Vertel het ons!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:55

Maya schreef:
Sowieso zou ik graag zien dat het bespreken van dit soort zaken niet meer in dit topic gedaan wordt, maar als je een geschil met een zadelmaker hebt, dat gewoon met die zadelmaker uitpraat in plaats van offtopic in een ander topic. Doet een hoop voor de sfeer, plus het gaat alleen de betrokken personen aan en de rest van Bokt niet.

Hier wil ik nog wel even op reageren.

Ik ben het er mee eens dat het onderling uitgepraat moet worden. Als je echter niet op een afspraak komt opdagen, niet op een mail reageert die daarom diezelfde dag is verstuurt, en wel pas twee weken later reageert als er een berichtje op Bokt verschijnt (en nog een pittige mail is verstuurd) dan verspeel je enigzins je kans daarop en ligt het voor de hand dat een en ander op Bokt gaat verschijnen. Nadeel van de status als "Bokt-zadelmaker".

Patrick, als jij alleen maar bedankjes en bloemetjes ontvangt dan hebben jullie een behoorlijk selectieve mailbox en/of postbode.
Dat je hier nu de vermoorde onschuld gaat zitten spelen, daar kan ik me echt kwaad over maken, want het aan jullie vertellen van mijn klachten had in mijn geval dus geen enkel effect.

Verder biedt harnessmaker zich aan iedereen aan die een zadelmaker zoekt. Dat mag, zo ben ik ook met hem in contact gekomen. Op Bokt waren toen alleen maar positieve reacties te vinden. Na mijn eigen (dus "niet zo" positieve) ervaring merk ik dat er meer mensen zijn met dezelfde ervaring. Deze had ik graag ook op Bokt gevonden, zodat ik zelf een afgewogen oordeel kon vormen (over andere zadelmakers zijn ook topics met wel/niet tevreden klanten).

Verder vind ik dat je goede info geeft op Bokt, Patrick, ga vooral door, maar helaas is mijn ervaring dat de praktische uitvoering daarvan niet zo met de theorie overeenkomt.

Misschien een idee om een topic "de voors en tegens van het werk van Harnessmaker" te openen, zijn we daar ook weer vanaf. Misschien vallen de negatieve reacties idd wel helemaal in het niet bij alle bloemetjes en bedankjes en dan hou ik er verder over op!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:58

Ik ben van mening dat een goede zadelmaker geen reclame hoeft te maken en niet op zo'n manier actief op internet te hoeven zijn om zo maar klanten te werven. Mond tot mond reclame is pas goede reclame Knipoog

LoSiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:01

Jeutje mina zeg, zoveel commotie!
Ik zit zelf ook te denken om een nieuw zadel te kopen. Het ligt niet echt mooi op Lois. Ik twijfel alleen of ik een western zadel ga kopen of bij het oude blijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:06

Moderatoropmerking:
En nou is het klaar, de eerste die er toch nog over doorgaat zal de gevolgen wel merken, ik dacht dat ik duidelijk genoeg was met mijn vorige vriendelijke verzoek.

Wowamigo, het achterliggende verhaal voor waarom je zo reageert, is niet relevant of een rechtvaardiging voor het negeren van mijn modaanwijzingen. Feit is en blijft dat je offtopic gaat. Je zal toch echt andere manieren moeten zoeken ipv offtopic in gewone topics te reageren.

Een voors en tegens topic openen om Harnessmaker te bespreken is niet de bedoeling. Immers, jullie hebben je ervaring al en die nog eens expliciet uiten begint naar een persoonlijke vete te neigen. Een ándere user mag wel op EA GZ Diensten een topic openen om te vragen om ervaringen over Harnessmaker, en zijn handelswijze en daar mogen jullie gerust je positieve en negatieve ervaringen neerzetten. Absoluut geen problemen mee, maar dit offtopic reageren in andere topics, daar heb ik wel een probleem mee.

Nu óntopic, niks geen ja maar reacties, of eens of oneens, wil ik allemaal niet meer zien, ontopic of er komt een slotje op, en dat is zonde voor de TS. Er mag nu alleen maar over dit specifieke situatie van Flair zadels en dergelijke ruggen gereageerd worden. Hetzij tips voor paard van TS, hetzij van mensen die in een vergelijkbare situatie (qua rug of zadels oid) zitten. Ik wil niks meer zien over wie er wel of niet zijn afspraken nakomt.