Wat gebruik je: Peesbeschermers of Bandages?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie

Re: Wat gebruik je: Peesbeschermers of Bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:47

Ik gebruik het beide.
Meestal met trainen voor peesbeschermers achter bandages en op wedstrijden rondom peesbeschermers Lachen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:42

Ik gebruik bijna altijd peesbescherming.
En zelden bandages. Die gebruik ik enkel voor de show Knipoog

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:45

Ik gebruik nooit bandages. Peesbeschermers wel. Ik rijd eigenlijk altijd buiten of in het bos en dan gebruik ik ze voor bescherming.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:49

ik gebruik altijd en alleen pees en kogelbeschermers.
want ze tikt zichzelf aan voor en achter strijkt ze.
en bandage kan ik niet om doen dus.

LittleJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:52

ik gebruik voornamelijk peesbeschermers maar alleen bij het springen en bandages doe ik om als ze net witte sokken heeft! voor als ik op wedstrijd ga:P

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:58

ik gebruik niets!
Voor balkjes lopen heb ik peesjes voor de voorbenen gekocht. Mijn paard werd er niet vrolijk van toen ik ze omdeed. Ging zijn benen optrekken en probeerde ze eraf te krijgen.
Verder krijgt hij niets om, ook in de trailer niet.

Bandages vind ik best leuk staan maar ik zie de toegevoegde waarde niet. Soms doen mensen ze te strak en ik heb eens iets gelezen over hoe warm een pees kan worden onder een bandage terwijl het paard aan het werk is.
En waarom zou ik hem bandages om moeten doen? Dat heb ik tot nu toe nooit begrepen. Stel dat bandages steun geven, waarom zou je dan de benen van je paard willen ondersteunen? (bij mensen die ZZ of hoger rijden kan ik me nog inbeelden dat je dat wilt) Maar ik wil graag dat zijn benen sterker worden en daarom ondersteun ik ze niet.

Ik probeer niemand aan te vallen, dat zeker niet! Maar ik vraag me gewoon af wat de beweegredenen zijn om bandages te gebruiken. Zoals ik al zeg ze kunnen heel leuk staan, maar toch doe ik ze niet om.

Groetjes!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:07

Ik gebruik voor escadron kappen rondom...van gewone peeskappen krijgt ze gelijk witte strepen en vind ze ook niet fijn Bloos

Voor achter heb ik ook ascadron kappen eigenlijk maar die vind ze op een 1 of andere manider niet fijn Knipoog dus doe ik meestal fleece bandages om Haha!

Het liefst zou ik niks om doen...maar aangezien ze al zichzelf een schiefel geschopt heeft doe ik het maar wel...en 1 voorkap ik ook al helemaal kapot gelopen dus het is zeker nodig Haha!

Bij mn pony doe ik niks om en heb ik eigenlijk ook nooit gehad ja...wel eens met springen maar verders niet nodig...die weet goed waar ze der beentje neer zet Haha!

Corinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:09

Ik gebruik peesbeschermers, ideaal!

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:09

Ik gebruik BR peesberschermers en strijklappen en Eskadron springschoenen.

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:10

Soms onderlappen met bandages en soms peesjes.
De laatste tijd gebruik ik meestal peesjes voor en bandages achter.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:59

Peesbeschermers, vind bandages niks.
Ik ben er niet geduldig voor en mijn paard ook niet. Haha!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:15

nanda111 schreef:
Ik gebruik peesbeschermers omdat mijn pony's geen steun aan hun benen nodig hebben maar ik vind bescherming altijd wel zo veilig heb ook wel heel veel beenbeschermers Bloos!
Maar mijn instructrice rijd altijd met bandages omdat har paard een blessure heeft gehad en die heeft steun nodig.(is al wel weer over maar ze is bang dat ze er weer last van krijgt.)

nogmaals, peesbeschermers en bandages geven dus geen steun

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:17

meestal rijd ik met om de voorbenen 3 in 1 beschermers en achter kogelbeschermers.
met springen heeft hij voor peesbeschermers om, bandages rijd ik heel enkel mee omdat het bekend is dat de tempratuur onder een bandage behoorlijk op kan lopen.

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:59

Peesbeschermers, voor mijn gevoel een betere bescherming, maar als ik gewoon aan het dressuren ben zouden bandages ook niet heel fout zijn, maar met springen zeker wel peesbeschermers! Verder ben ik niet zo goed in bandageren Clown

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:51

Peesbeschermers. Zowel met springen als met dressuur. Achter heb ik beenbeschermers om met een soort gel erin. Zijn heel fijn Lachen

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 15:00

Bandages. Ik vind ze fijner in gebruik en voor mijn paard is het ook beter. Ze heeft een gevoelige huid, en daardoor al gauw last van drukplekken. Bovendien komt mijn paard erg droog onder bandages vandaan en onder peesjes zeiknat. Met springen en in de paddock doe ik trouwens wel peesjes om i.v.m met aftrappen.

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 15:03

ik gebruik altijd bandages , vind het makkelijk om om de doen en me paardje loopt daar lekkere mee dan met peesbeschermers .
en ik heb ze binnen 2 minuten om dus ja .Tong uitsteken
Met springen doe ik wel strijklappen om omdat ze dan wel is wil gaan strijken maar voor doe ik bandages om .
Springt ze ook lekker mee .
En bandages hebben leuken kleuren wat goed bij me setjes past :p .

Stanleytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:04

Ik gebruik ze beide. Maar meestal als het modderig is bandages want daar kan geen zand tussen komen. Met springen heb ik meestal peesjes om want naar mijn idee beschermt dat dan beter. Lachen

Renskee_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:03

ik gebruik peesbeschermers en dat bevalt goed dus ik ga geen bandages gebruiken.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:06

Gebruik ze allebei.
bandages eigelijk meer omdat ik ze mooi vind (ik weet wel hoe ze om moet, heb ik les ingehad dus dat scheeld)
En peesbeschermers omdat dat sneller is en daar van vind ik het niet zo erg als ze in een bak modder erg vies worden die spoel je af en dan zijn ze weer schoon Knipoog

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:55

Ik gebruikte altijd peesbeschermers en nooit bandages, maar mijn paard heeft sinds kort aan 1 achterbeen soms een dikke kogel (en er iets boven, is indrukbaar, dus vocht) als hij uit de stal komt en zijn pees staat dan wat harder gespannen. Mijn instructrice zei dat ik best bandages kon omdoen, net omdat die wat warmte geven, zodat zijn pees meer ontspant, en ze geven wat druk, zodat de zwelling wegtrekt.
Sinds kort dus soms peesbeschermers en strijklappen, en soms bandages.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:34

bijna altijd peesbeschermers, dit meer voor het springen en het crossen, maar ik vind ze ook makkelijker in gebruik dan bandages.
je doet ze om en klaar!! niet iets wat snel knelt en dergelijke.
soms wil ik om de achterbenen wel eens bandages om doen, maar dan meer voor de lol, past bij je dekje of zo..

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:40

ik gebruik altijd peesbeschermers. ik heb ook wel bandages, maar die gebruik ik alleen maar als de bak niet vies en nat is. want die krijg je niet zo snel weer schoon.. idd bij peesbeschermers in het water. en weer schoon. ik rijd alleen met bandages als ik de tijd ervoor heb om ze om te doen. en alleen als ik met een setje rijd Knipoog.

flappie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 00:30

Ik gebruik altijd peesbeschermers. Ik spring en vind het eng om met bandages het parcour in te gaan, ik moet er niet aan denken wat voor een gevolgen het kan hebben als er een los gaat. En bij de training geen bandages, ik vind dat de paarden er slappe benen van krijgt en de oplopende temperatuur onder een bandage is ook veel te hoog ( meer kans op blesures).

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 00:35

ik gebruik beiden
als ik tijd heb meestal bandages ( vind het wel leuk als men paard er mooi bijloopt Tong uitsteken )
en anders peesbeschermers

bij Vitus gebruik ik wel meestal peesbeschermers vooraan, want hij durft wel eens regelmatig aantikken en dat geeft soms wel eens lelijke wondjes

bij de anderen, hangt het dus gewoon af van hoeveel tijd ik heb, ik besteed liever iets meer tijd aan de training dan aan het aandoen van bandages