Diepe zit, de dikste kniewrongen erop. Ook bij lange ritten heel fijn.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Luckey schreef:KN Symphonie, heerlijk!!!
Ulfeino schreef:denk dat je er met zo'n vraag nog niet uitkomt, want iedereen is anders en vind iets anders belangrijk.
Daarnaast heeft iedereen een ander postuur en een andere houding, dus wat ik een geweldig zadel vind kun jij wel helemaal niets vinden.
Misschien kun je eens wat zadels van mensen uit je omgeving op je paard proberen, daar kun je dan ook wat langer op rijden en op je gemak bekijken en nog eens proberen zonder dat een vreemde je op je vingers zit te kijken.
Mijn ervaring is dat je heel erg aan je eigen zadel gewend bent en zodra je op een ander zadel gaat zitten voelt dat vreemd en meestal niet geweldig, je achterwerk en lichaam protesteerd tegen de andere vorm.
ik vind dat je pas na ongeveer een half uurtje kunt zeggen dit is wel iets of het is niets voor mij, je paard moet er nl. ook even aan wennen en pas als die zich ontspant kun je echt wat gaan rijden, stap, draf, galop, overgangen etc..
Als je zo verschillende zadels kunt proberen kun je ook ontdekken wat voor soort zadel jou het beste ligt en waar je paard het beste onder loopt.
Misschien is er zelfs een zadel bij waarvan je zegt dit is het helemaal zo'n zadel wil ik.
Heel veel succes.
P.S. ik heb een ainsley, vind het een erg prettig zadel met een gedwongen zit, nadeel ervan vind ik de gladde vrij harde zit.
mara_lover schreef:Ik heb een kiefer lusitano.
Met een hele diepe zit en hele dikke kniewrongen.
Zit echt heerlijk.