Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 09:39

Jaloersie misschien?
Ik rijd ook een duur paard, er hangen dure spullen omheen en ik heb zelf ook alleen maar dure spullen. So what? Ik ben 15 jaar en ik kan zeggen dat ik ALLES zelf heb gekocht en er keihard voor gewerkt heb. Ik ken maar weinig mensen van mijn leeftijd in mijn omgeving die zelf voor hun geld werken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 10:28

dan kan je toch ook extra trots zijn en moet je negeren wat anderen zeggen.
ik ga ook mijn eigen paard kopen,maar wel op eigen kracht.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 10:56

Mosh schreef:
Jaloersie misschien?
Ik rijd ook een duur paard, er hangen dure spullen omheen en ik heb zelf ook alleen maar dure spullen. So what? Ik ben 15 jaar en ik kan zeggen dat ik ALLES zelf heb gekocht en er keihard voor gewerkt heb. Ik ken maar weinig mensen van mijn leeftijd in mijn omgeving die zelf voor hun geld werken.

Maar wat voor werk kun je als 15 jarige doen waarvan je èn en een duur paard kun kopen èn dure spullen?
Ik neem aan dat je daar jaaaaren voor gespaard hebt!

Ik heb zelf ook mijn eigen paard en spullen moeten betalen, maar ik was al 18 en heb toch veel op afbetaling moeten kopen (lening bij m`n ouders Haha! !)

Begrijp me astjeblieft niet verkeerd, ben niet jaloers, heb respect voor de mensen die er hard voor werken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 10:57

Wat voor de een duur is, is voor de ander natuurlijk niet duur Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 10:58

ja dat is ook waar.
de een vind een zadel van €800 duur,iemand anders draait zn portemonnee er niet voor om

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:19

Goed, toegeven het paard wat ik rijd is niet door mezelf betaald. Maar álles daarvoor gebruikt wordt wel. Houd er ook even rekening mee dat ik nog op school zit en het minimum jeugdloon € 3,50 per uur is. Meer krijg ik ook niet. Dus reken maar uit Lachen Ik vind het grappig dat mensen er maar meteen van uitgaan dat je alles van pappie en mammie krijgt. En de een geeft veel geld uit aan paardenspullen, de ander aan dure kleding.. het is maar net hoeveel waarde je er aan hecht Knipoog

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:21

Mosh schreef:
Goed, toegeven het paard wat ik rijd is niet door mezelf betaald. Maar álles daarvoor gebruikt wordt wel. Houd er ook even rekening mee dat ik nog op school zit en het minimum jeugdloon € 3,50 per uur is. Meer krijg ik ook niet. Dus reken maar uit Lachen Ik vind het grappig dat mensen er maar meteen van uitgaan dat je alles van pappie en mammie krijgt. En de een geeft veel geld uit aan paardenspullen, de ander aan dure kleding.. het is maar net hoeveel waarde je er aan hecht Knipoog

Oke gaat misschien niet helemaal om waar dit topic over gaat, maar wel over dure spullen voor je paard Haha!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:54

Vreeeeemd topic dit maar vooruit.. Lachen

Ik voel hier een soort: veel geld -> duur paard -> dus dure spullen en dus arme mensen -> goedkoop paard -> dus goedkope spullen-sfeer hangen Bloos

Laat ik mezelf even als voorbeeld nemen Clown

Mijn ouders hebben genoeg geld, maar ik kreeg geen paard van hen, ik kon hoog en laag springen. Ik ben dus zelf gaan sparen en ben na een tijd aan mijn huidige paard gekomen (jong paard, mooi papier en overdosis springtalent waar ik me geen raad mee weet maar dat terzijde) dit paard kostte me toen al mijn spaargeld, ik ben student dus behoor niet tot de rijkere bevolkingsgroep Clown Maar... omdat ik heel zuinig op dit beest ben en dus ook het beste voor hem wil heeft ie wel de duurste dekens (Weatherbeeta) en Passier hoofdstelletjes en straks twee compleet op maat gemaakte nieuwe Stübben zadels. Maar mijn paard en alles daarom heen is door mijzelf betaald, niet door mijn ouders Lachen

Waarom? Niet omdat ik rijk ben maar omdat ik graag spaar voor goede dingen voor mijn paard Lachen

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:07

Een goed zadel is een zadel dat PAST. Voor de ene is dat een minder duur zadel, voor de ander een duur zadel.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:25

haha, mijn paard loopt ook rond met het beste spul. Maar ja, daar heb ik dan ook zelf voor gespaard. Passier dressuurzadel, en en BR springzadel, stubben hoofdstelletje en alleen maar dekens van Horseware en Eskadron. Waarom? Omdat dit spul veel beter past, en ook veel langer meegaat!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:06

Mijn Haf loopt met wintec enzo, onze kwpn loopt met passier enzo, maar het is gewoon maar wat goed past.

De kwpn loopt met ANKY pads enzo, maar m'n hafje loopt ook in scapa Tong uitsteken

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:39

Meestal als je een duur/luxe paard koopt kan je ook een duur/luxe zadel betalen, en doe je dat dan ook Knipoog

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:40

onze shet loopt ook in scapa Nagelbijten / Gniffelen

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:43

Als je het geld er voor hebt, waarom zou je dan niet voor de kwaliteit van de beste merken gaan? Lachen

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:59

Leuke stelling Haha! Ik denk niet zo zeer dat het aan de prijs verhouding te maken heeft, soms vraag ik mij wel eens af waar mensen met dure paarden op zouden bezuinigen, sommigen doen dat toch op tuigage. Daarintegen ken ik ook mensen met "goedkope" paarden waarvan het zadel net zo duur, of zelfs duurder was dan het paard.

Elk paard verdient iets goeds, mijn paarden hebben wel degelijke tuigage etc. Maar als ik kan kiezen uit een hoofdstel van 50, 150 of 500 euro, dan ga ik toch voor de middenmoot en kies ik 150 euro Haha!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:05

ik zeg gewoon.... voor ieder paard moet een goed passend zadel zijn, waar de ruiter ook fijn op kan zitten.. je kan zo'n zadel kopen voor 200 maar ook voor 2000 euro!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:09

ik zag een mooie 2e hands kieffer voor €300,als het goed past heb je daar ook een prima merk aan voor weinig geld

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:14

mijn zadel was 100 euro goedkoper dan mn pony, maar die pony is inmiddels onbetaalbaar geworden voor anderen Tong uitsteken..

Ik ben het er niet meteen mee eens, wat wel zo is; duur paard veel spullen.. dan hebben ze een apart springzadel/dressuurzadel en andere dure spullen (tenminste dat is wat mij opvalt)

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 01:41

het is maar wat luxe voor jezelf betekent.
Voor mij betekent luxe: bv een zadel die perfect past op je paard zijn rug,waar ik goed inzit, en met deftige kwaliteit leer.Kortom: leeftijd,uiterlijk,merk,kleur heeft voor mij niets met luxe te maken.
Voor sommige betekent luxe: Een merkplaatje, een hip kleurtje, een splinternieuw model enz...

En dan heb je nog een groep die graag beiden combineert.. So what?
Alleen jammer dat er nog altijd mensen zijn waar uiterlijk enz belangerijker is dan de ligging van het zadel op het paard. Maar die groep lijkt me redelijk klein. En als dat dan gebeurt is het ook dikwijls uit onwetendheid denk ik..

Dus ik snap niet waarom ik jaloers zou moeten zijn ofzo?
'Zij' zouden eerder jaloers moeten zijn op mij Knipoog Want ik heb een super kwaliteit tweedehands zadeltje op de kop kunnen tikken voor 120€ Waar zij misschien nieuw het tienvoud voor betaald hebben Haha!

Zo zie je ook maar dat met een klein budget je ook een luxe zadel kunt kopen! kwestie van heeeeeel goed zoeken, geduld hebben, niet het eerste de beste kopen, en niet te kieskeurig zijn over hoe het ding eruit ziet. En WEL hoe het op je paard past en voor jezelf. Vork

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 01:55

Gaat in mijn ogen niet helemaal op.
Mijn paard was in mijn ogen niet superduur, maar wellicht vele malen duurder dan een ander voor een paard uit zou willen geven.
Terwijl fanatieke wedstrijdruiters misschien hun neus weer zouden optrekken voor haar.
Ik heb er dan ook voor gespaard.
Ik heb onlangs ook een nieuw zadel voor haar gekocht. Mijn jc vzh was na járen trouwe dienst wel aan vervanging toe.
Ik heb nu een dressuurzadel van een goed merk, vond het wel ontzettend veel geld, maar kreeg ook nog korting.
Ik verwacht dat dit zadel heel wat jaartjes meegaat, veel langer dan een zadelmarkt zadel.
Dus wat dat betreft heb ik het ervoor over om langer met mijn oude spul door te rijden om door te sparen voor goed degelijk nieuw spul, dan keer op keer nieuwe dingen aanschaffen en genoegen moeten nemen met goedkoper, maar ook kwalitatief minder spul.
Maar een ander deelt die mening wellicht niet, prima

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:25

Achja... belangrijkste is dat de spullen passen, of ze nou veel gekost hebben of niet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:47

mee eens Ineke2

je kan nog zo'n goede Stubben gekocht hebben(is een prima merk,daar niet van!)als ie niet past is het niks waard

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:13

Miss_Maya schreef:
Als je jou een luxe paard kan veroverloven , kan je jou ook een luxe zadel veroorloven .
En je ziet nou toch niet luxe paarden met een wintec zadeltje *Grinnik*

En toch heb ik ergens gelezen dat Isabelle Werth gewoon met haar eigen Wintecje rijdt Haha! Haha!
En DIE rijdt pas dure paarden....

Ik kreeg een haflinger van mijn ouders, een hoofdstel en een (zomer) deken. Zadel moest ik zelf betalen. Het werd een merkloze VZH zadel, maar ja, ik was ook maar 15 met een krantenwijkje, stalgeld moest ik ook gewoon zelf betalen. Brokken en zaagsel net zo.
Toch had ik tig dekjes en beenbescherming genoeg, later ook een luxere hoofdstel, allemaal zelf betaald. Nieuwe luxe zadel kon ik helaas echt niet betalen.

Daarna kochten mn ouders een ander paard, maar niet per se voor mij. Hij was gewoon voor de verkoop, ik mocht hem wel opknappen, wat ik natuurlijk niet erg vond Lachen
Maar ja, hij was 1.80, dus deken etc had ik niet voor hem. Ook allemaal zelf gekocht, als ik les wou, zelf betalen, nieuwe zus, nieuwe zo, allemaal zelf betaald. Alleen voor hem betaalde ik niet echt de onderhoud.

Toen die verkocht werd, kreeg ik ee deel van het geld, maar dat was helaas niet veel.
Beest werd verkocht aan een ontzettend goeie ruiter, loopt nu 3 x in het Z (spr,dres,cross) is nu te koop voor zo'n 15.000 euro Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Ik heb nu een mooie Stubben dressuurzadel, zelf betaald, en die gaat straks waarschijnlijk gewoon op een Hafje liggen hoor Haha!
Wel moet ik zeggen dat ik ook van dure spul hou, maar best arm ben....dan maar sparen he..

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:35

Skitter schreef:

Toch had ik tig dekjes en beenbescherming genoeg, later ook een luxere hoofdstel, allemaal zelf betaald. Nieuwe luxe zadel kon ik helaas echt niet betalen.

Sorry dat ik hierop inhaak, maar dat vind ik dus raar. Waarom wel tig dekjes en beenbeschermers (ze kunnen er toch maar 1 tegelijk op/om?) en geen goed/luxe zadel?

Kijk, ik heb nu ook geen duur zadel, sterker nog, ik heb nog nooit zo'n goedkoop zadel gehad. Maar dit zadel ligt en past perfect en ik kan er ook nog een fijn opzitten. Stel dat ik toch een duurder zadel had moeten kopen omdat deze niet paste zouden die dekjes/beenbeschermers echt moeten wijken (zegt die-hard setjesfan Haha! )

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:41

Mosh schreef:
Jaloersie misschien?

Zolang je zelf hard gewerkt hebt voor je spullen vind ik dat je daar trots op mag zijn. Maar heb je alles van papa en mama gekregen ben je een verwend nest.

Ik heb ook altijd vanaf mn 14de hard gewerkt voor mn eigen spullen, heb bv zelf tv gekocht, computer betaald en laptop gekocht, hier heb ik zelf altijd hard voor gewerkt.

Maar om ook ff in te gaan op topic. Mijn 2 tuigpaarden (wel bekende afstammingen) zijn ook niks waard, veel te oud enzo, maar heb er wel een kiefferzadel op.
Denk dat het zadel nieuw bijna net zo veel waard is als mijn paarden.