Hackemore

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Re: Hackemore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:25

Haha! sommige reacties hahaha.

als ik het hier zo lees, dan is een hackamore, mits goed gebruikt, dus een veilig en volwaardig hoofdstel.
voor mijn fjord is het idd ook nodig om als het moet, iets te kunnen doen.
zij is weer 'bang' voor hondjes, en katten dat soort spul, met een trekker kan je zo om haar heen rijden geeft ze niks om Lachen

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:47

niemand andwoord op mijn vraag???? is hij moeilijk dan ofzo?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 01:08

nou ja, als je hem op de goede hoogte hangt, en normaal kunt rijden (normaal is imo altijd met zachte hand, dus op minimale hulpen), dan is een hackamore een prima vervanger voor een bit. ik vind het ook vriendelijker dan een bit, gewoon puur omdat het niet in de mond zit...
misschien moet ik er toch maar eens eentje aanschaffen...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 02:04

Qimm schreef:
Ik hou altijd een licht contact, eigenlijk bijna het zelfde als mét bit.
Yep, ik ook.
kelcy schreef:
ik kan misschien een hack lenen bij ons op stal om te proberen maar nu een blonde vraag zitten er nog verschil in maken of is een hack een hack en past op pony EN paard?
Ja, er zijn maten in.. Wist ik niet, maar kwam ik achter toen ik mijn nieuwe hack gekocht had, en de riempjes op de neus eigenlijk ietsje te kort zijn.. Er hingen er 2, een met lange riempjes, en een met kortere. Ik heb de kortere genomen, maar had beter de langere kunnen nemen. Aangezien ik hem ver van huis gekocht heb, heb ik geen mogelijkheid om hem te ruilen.. Het KAN wel, maar ik vind dat de bakstukken NET ietsje te dicht bij de ogen zitten... Wat vinden jullie? (even goede foto zoeken..)
Afbeelding
Let niet op mijn kop!! Tong uitsteken
Normaal rijd ik in de bak altijd met een bitje, en buiten met hack. Nu voor de foto's was ik met de hack in de bak gaan rijden Haha!
Dit was de 1e keer dat ik met de nieuwe hack reed, en ik had het keelriempje niet strak genoeg gedaan, daar hebik nu gaatjes bij gemaakt. Hij zit dus op deze foto te los, kun je goed zien aan de scharen, die iets te ver doorslaan.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:26

voor het mooie komt het bakstuk misschien ietsje hoog, maar echt storend vind ik het niet en ik denk ook niet dat het voor de inwerking een probleem zal zijn.

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 22:23

Allemaal bedankt voor jullie reacties,
Misschien ga ik er eerst even een van iemand lenen om te kijken of het goed werkt en of hij zich beter ontspant
Ik denk dat het neus breken wel mee valt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 00:31

Oud topic --> slotje Lachen