Qimm schreef:Ik hou altijd een licht contact, eigenlijk bijna het zelfde als mét bit.
Yep, ik ook.
kelcy schreef:ik kan misschien een hack lenen bij ons op stal om te proberen maar nu een blonde vraag zitten er nog verschil in maken of is een hack een hack en past op pony EN paard?
Ja, er zijn maten in.. Wist ik niet, maar kwam ik achter toen ik mijn nieuwe hack gekocht had, en de riempjes op de neus eigenlijk ietsje te kort zijn.. Er hingen er 2, een met lange riempjes, en een met kortere. Ik heb de kortere genomen, maar had beter de langere kunnen nemen. Aangezien ik hem ver van huis gekocht heb, heb ik geen mogelijkheid om hem te ruilen.. Het KAN wel, maar ik vind dat de bakstukken NET ietsje te dicht bij de ogen zitten... Wat vinden jullie? (even goede foto zoeken..)

Let niet op mijn kop!! 
Normaal rijd ik in de bak altijd met een bitje, en buiten met hack. Nu voor de foto's was ik met de hack in de bak gaan rijden 
Dit was de 1e keer dat ik met de nieuwe hack reed, en ik had het keelriempje niet strak genoeg gedaan, daar hebik nu gaatjes bij gemaakt. Hij zit dus op deze foto te los, kun je goed zien aan de scharen, die iets te ver doorslaan.