Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Welshcobfan schreef:Het is ook maar net of je waarde hecht aan een bepaald merk denk ik. Als je kieffer echt helemaal 'geweldig vind zal je je neus ophalen voor de goedkopere prijsklasse, puur vanwege de naam.
Karoliefje_ schreef:Doe mij maar een duurder en beter zadel
Snoevie schreef:Karoliefje_ schreef:Doe mij maar een duurder en beter zadel
duurder is lang niet altijd beter,vind ik....
Snoevie schreef:
duurder is lang niet altijd beter,vind ik....
Snoevie schreef:@ Nashke: dat ben ik met je eens,alleen niet dat een dure passier van bv 1500 automatisch beter is dan een Rossner van 700
Bitch schreef:Welshcobfan schreef:Dat een zadel schuift heeft niet altijd te maken met de pasvorm: het ene paard is ronder dan de andere en dus schuift het wat sneller.
Sorry, maar dit vind ik echt onzin.
Als je paard rond is, kan het zadel daar op aangepast worden, of je laat je paard afvallen ( zoals in mijn geval).
Een zadel wat schuift, past niet.
Maar dat hoeft niet te maken te hebben met de boommaat, dat kan zeer zeker opgelost worden door de vulling.
Alleen dat laatste is een investering, zeker als je het door iemand laat doen die de vakkennis zeer goed beheerst.
Supertje schreef:Daar ben ik het echter niet helemaal mee eens. Ik zou namelijk niet weten hoe je een zadel op mijn paard helemaal schuif-proof zou kunnen maken, of iemand moet er een andere rug op mijn paard monteren. Hij heeft practisch geen schoft, is behoorlijk rondgeribt en heeft een hele ronde rug met een verzonken ruggegraat. Maar belachelijk breed is hij overigens niet, er ligt gewoon een boommaat 31 op.
Paard laten afvallen zal moeilijk gaan, aangezien er bijna geen vet op zit.
Wat zou er dan aan de vulling aangepast moeten worden zodat het niet meer schuift? Ik kan namelijk niet zo 123 iets verzinnen om een zadel op een rond oppervlak helemaal stil te laten liggen.
Het schuiven is minimaal, maar wel altijd wat aanwezig.
Karoliefje_ schreef:Doe mij maar een duurder en beter zadel
Welshcobfan schreef:Karoliefje_ schreef:Doe mij maar een duurder en beter zadel
Heb jij je zadel zelf moeten betalen? ik wel, en dan kom je er snel achter dat echt een duur zadel niet mogelijk is. Maar waar ik helemaal ben achter gekomen: goedkoop is niet altijd slecht
Welshcobfan schreef:Karoliefje_ schreef:Doe mij maar een duurder en beter zadel
Heb jij je zadel zelf moeten betalen? ik wel, en dan kom je er snel achter dat echt een duur zadel niet mogelijk is. Maar waar ik helemaal ben achter gekomen: goedkoop is niet altijd slecht
Meetje22 schreef:Ben het met welshcobfan eens.
Voor sommige mensen is een duur zadel geen haalbare kaart en die moeten het met wat minder doen.
Ik kan er af en toe van kotsen hoe minderwaardig er op bokt gereageerd kan worden als je geen duur 'merk' zadel hebt.
Is het omdat je paard rijd ook zo dat je meteen duur moet doen.
Op die manier is het voor de minderbedeelde mensen niet te doen terwijl die net zoveel recht op plezier hebben.
En een goedkoper zadel verkloot heus niet een paardenrug,de manier waarop sommige rijden wel,daar blijf ik bij.
Ieder zn eigen keuze maar het is niet normaal dat er tegen mensen met een goedkoop zadel vaak meteen wordt geschreeuwd dat ze een paardenrug om zeep helpen en dat ze als ze niet duur kunnen betalen ze maar geen paard moeten nemen.
harnessmaker schreef:En ik heb een drie jaar oude Hulsebos liggen die ook uit elkaar gaat. Moet nw. boom in.
Dus uit elkaar en weer opbouwen tot "nieuw" zadel.
Moet bitch nog even bellen maar misschien wil ze er wel bij zijn om foto's te maken.
Edit: he gaat hier om wat info zodat je een beeld kan vormen hoe een zadel wordt gemaakt. Niet over wel of geen kwaliteit of andere bedoelingen.
Nashke schreef:mijn budget ligt ook maar op maximum 200€, maar geef me dan liever een tweedehands (al iets minder mooi uitziend) jc of wintec dan een nieuw(ja ziet er NOG mooi uit) zm-zadel.
Het kan me echt geen ruk schelen hoe het ding er uit ziet, maar ik wil wel kwaliteit (zeker voor mijn paard!!)