Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marloezzke schreef:wat is er in jou ogen zo slecht aan....
RicardoOpa schreef:Dat het zadel krapper komt te liggen valt overigens wel mee, het zadel komt vooral hoger te liggen.
Jessbub schreef:Ja, snap daarom ook nier wat iedereen er toch zo slecht aan vind
Bitch schreef:RicardoOpa schreef:Dat het zadel krapper komt te liggen valt overigens wel mee, het zadel komt vooral hoger te liggen.
Dat ook, maar door die enorm interessant staande bontrand aan de voorkant, vernauw je de kamer toch al snel 2 á 3 cm in totaal. Dat noemen we normaal, een te klein zadel.....
RicardoOpa schreef:Mee eens.
Ook werd hier eerder gesproken over een gelpad niet zou doorademen. Kan ik me voorstellen.. Maar een zadel zelf doet dat toch ook niet?
harnessmaker schreef:RicardoOpa schreef:Mee eens.
Ook werd hier eerder gesproken over een gelpad niet zou doorademen. Kan ik me voorstellen.. Maar een zadel zelf doet dat toch ook niet?
Een leren zadel dus wel.... een leren schoen ademt ook
RicardoOpa schreef:
Als het "goed" is ligt die rand om het zadel heen en heeft verder dus geen invloed op de ligging van het zadel.
RicardoOpa schreef:
Ook op de plek van de kussens en de boom?
Kan het me eigelijk niet voorstellen :/
Precious20 schreef:RicardoOpa schreef:
Als het "goed" is ligt die rand om het zadel heen en heeft verder dus geen invloed op de ligging van het zadel.
En zelfs dan nog vernauwt het je zadel. Probeer het zelf eens uit, zou ik zo zeggen.
trutje schreef:Precious20 schreef:En zelfs dan nog vernauwt het je zadel. Probeer het zelf eens uit, zou ik zo zeggen.
Dat doe ik elke keer als ik rij weer
Precious20 schreef:trutje schreef:
Dat doe ik elke keer als ik rij weer
Dan vind ik het heel raar dat je zelf niet eens merkt dat je zadel krapper wordt. Steek je hand er maar eens onder. Doe dan het bontje er onder uit en doe hetzelfde. Als je dan geen duidelijk verschil voelt, scheelt er toch iets hoor![]()
Merrieveulen: heel goed uitgelegd! Je hebt trws ook helemaal gelijk!
Precious20 schreef:sarah1984 schreef:.... En om dan te zeggen dat ze een goed passend of op maat gemaakt zadel moeten kopen...niet iedereen heeft daar de middelen voor of zullen dat begrijpen/snappen.
Nu zal ik wel half Bokt achter me krijgen maar als je je geen passend zadel voor je paard kan permiteren dan hoor imo geen paard te hebbenIk zeg niet dat iedereen met een op maat gemaakt zadel moet gaan rijden maar je kan er op z'n minst toch wel voor zorgen dat je zadel de juiste boommaat heeft.
Zo'n bontje is eventueel een tijdelijk (!) lapmiddel. Als je zadel écht niet meer past en er ook niets meer aan gedaan kan worden: verkopen! En een ander (nieuw of tweedehands) passend zadel kopen.