in pak papier voor je paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: in pak papier voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:44

We hebben hier extreem last van steekvliegen en gewone vliegen. o.a eikenbos en water en dat trekt heel erg aan. Mijn ene merrie draait er compleet van door en zou door het hek gaan. Met een vliegendeken en een orenkap gaat het goed. Doe ik geen orenkap op dan heeft ze binnen no time de ogen onstoken, door al die vieze vlieggen die erin gaan zitten. MMijn andere merrie heeft alleen een vliegenfrontriem erop en die trekt zich nergens wat van aan.

love_plien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:01

hey

Ik lees dat iedereen het een beetje onzinnig vind en meeloperij.
MAar daar ben ik het TOTAAL NIET mee eens. Mijn paard heeft ook nergens last van en heeft alleen een vliegenkap op. Het paard van de eigenaar van mijn stal daarintegen wel. Als haar paard zonder deken buiten staat zit ze onder de bulten, der ogen gaan ontsteken en ze word helemaal gek. Met der staart komt ze lang niet overal bij en moet je nagaan: Jij staat zelf de hele dag buiten, de vliegen zitten in je ogen, in je oren, overal op je lichaam. Met 1 arm (i.p.v. een staart) kan je lang niet overal bij, helemaal als je bedenkt dat je natuurlijk niet zomaar even kunt bukken... Volgens mij zou je er dan ook best een beetje geirriteerd van raken als je de hele dag bezig bent met het wegjagen van vliegen....
Dat paard van de eigenaar van mijn stal heeft een prima vliegendeken, van een goeie kwaliteit, er zitten geen gaten in er is genoeg ruimte overgelaten voor als het paard ze'n hoofd naar beneden doet om te eten.

Deze reaktie is zeker niet bedoelt om mensen aan of af te vallen, maar gewoon als mijn mening

XXX Pauline

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:50

maar als ik altijd goed begrepen help zo'n vliegendeken alleen als paarden in beweging zijn toch?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:10

Als mijn paard in de zomer geen vliegendeken met hals en buikflap om heeft, wordt ze letterlijk helemaal lek geprikt.

Mooi vind ik het ook niet, ik noem het altijd haar pyjama, maar daar gaat het bij deze dekens ook niet om. Van een steek krijgt Prisca altijd grote plakken en bulten onder haar huid, en dan bedoel ik ook echt grote... Zou niet kunnen rijden en zij zou de hele zomer niet naar buiten mogen... lijkt zo'n deken me toch een hele goede oplossing.