Mijn haf heeft drukplekken van de barefoot

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Mijn haf heeft drukplekken van de barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:32

Wat vervelend! Dan hoop je dat een boomlooszadel uitkomst zal bieden en dan heb je dit...

Ik vind het ook best bizar dat witte plekken zo snel kunnen komen. Ik heb ook een tijdje boomloos gereden, en mijn merrie haar huidje reageerde niet echt fijn op het zadel/ pad. Ze kreeg een kleine drukking (een kleine zwelling). Dat is echter al een tijd terug, ze i nu licht weer van vacht aan het verwisselen, maar gelukkig nog geen witte haartjes te zien...

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 13:26

Hallo,

ik wil graag ook even reageren!
ik heb ook een haflinger met een erg gevoeling huidje. Waar snel witte haren op komen.
(Heb ook al een hele tijd getopt met mijn tuig voor aangespannen rijden)
Nu zie ik bij mij ook witte plekjes verschijnen op de gedeelte waar de beugelophanging zit.
Maar hij is nu in de rui dus dan is ie toch al wat gevoeliger voor witte haren.

Vorig jaar reed ik met een breed thorrowgood zadel. Toen hij in de rui kwam ondekte ik ook vage drukplekken (zijn inmiddels weer verdwenen.)

Overgegaan naar een barefoot met psychopad dit ging kei goed tot aan je raad het al de rui.
De haren onder de beugelophanging waren ook elke keer verward net of het inderdaad schuurplekken zijn van het dekje.
heb nu een tijdje gereden met een mattesdekje (van wol), ik dacht dat schuurt minder dan het materiaal van de psychopad, met zelfgemaakte inlages erin van hetzelde schuimrubber erin als de barefoot alleen dan dikker. je ziet dan nog dat de haren door elkaar zitten op de plek van de beugelophanging.

Dus??? drukplek of schuurplek???? allebei niet goed
Daarom ben ik toch eens verder gaan kijken naar andere boomloze zadel!! ik kwam uit op de ghost deze beloofd geen drukplekken bij de singelophanging en beugelbevestiging. Ik wil ook graag andere beugels gaan kopen. Heb al enige onderzoek gedaan en ik kom uit op een aantal beugelsystemen moe nog even kiezen wat ik zelf fijn vind, maar ik denk dat ik voor de gpg beugels wil gaan. je heb ook nog de flexrides/ EZ beugels en bij de Ghost zit een apart schokdemppertje naar das ongelooflijk duur.

Ik blijf dit topic even volgen.. bedankt voor het aanhoren van mijn verhaal....
Viktor

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 13:29

viktor00 schreef:
psychopad
Haha! Knipoog

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 16:53

sorry foutje!! Physiopad!!