bestfit schreef:orsini schreef:Hoi allemaal
Ik zit met een probleem. Mijn paard heeft laatst vastgelegen in stal en is daarom onlangs behandeld (rechtgezet). Nu moet ik weer gaan opbouwen, vooral rechtuit rijden, maar nu stuit ik dus op het volgende:
Mijn zadel lag niet helemaal goed, iets overvult in het midden en de kussens waren iets te hard. Een zadelmaker erbij laten komen, die heeft hem helemaal recht gemaakt in zijn winkel (dus nog niet op het paard gepast) en vervolgens is hij langsgekomen om het zadel op het paard op maat te maken. Dit laatste is dus niet gebeurd.. hij zei dat het zadel geod lag zoala hij hem had gemaakt. (raar zonder paard???)
Nu ben ik er dus opgegaan en het zadel schuift onwijs naar rechts aan de achterkant. Tevens zijn de kussens achter nog steeds veels te hard waardoor mijn paard zijn rug wegdrukt. Nu kan ik dus niet rijden met dit zadel terwijl ik juist nu moet gaan opbouwen. probleem 1
ik heb een rekening gehad maar nog niet betaald omdat ik er niet tevreden mee ben. Nu wil ik eigenlijk ook niet dat deze zadelmaker nogmaals aan mijn zadel gaat zitten prutsen en breng hem liever bij iemand anders. Maarja dat kost ook weer meer geld. Nu is mijn vraag, wat zouden jullie doen in dit geval met de rekening van de andere zadelmaker?? Ga echt niet het gehele bedrag betalen want mijn zadel is nu slechter dan het eerst was.
thanx voor de hulp!
Vreemd dat een zadelmaker een zadel ongevraagd zadel scheef maakt en er ook nog geld voor vraagd.Dat is wel een heel raar verhaal.Want als dit verhaal van jou waar is is deze zadelmaker toch wel een bedrieger.
Nu ik er zo overdenk zie ik een gelijksoortig praktijk geval. Ik ben nl ook zadelmaker.
In dit speciale geval kregen wij te horen dat na aflevering van een zadel waaraan wij gewerkt hadden nu door deze werkzaamheden het zadel ineens scheef op het paard ging liggen.
Dus de klaagster was zo deskundig dat ze zeker wist dat het scheef liggen kwam omdat wij aan het zadel hadden gewerkt.
Wij hadden het zadel scheef gemaakt.
Dit verhaal gaat als volgt:
Op een zekere dag in augustus worden wij gebelt door een dame die bij ons geen klant is.
Ze verteld ons een zielig verhaal over een paard wat gevallen was en daardoor helemaal scheef was. Door deze val moest het paard behandeld worden en ze zou door de dierenarts weer geheel recht gemaakt worden.
Dit koste allemaal veel geld en dit had deze dame niet.Maar ja de gezondheid van haar paardje was toch wel heel belangrijk dus zou er wel een oplossing komen.
Maar gelukkig nu was alles weer goed en mocht ze weer voorzichtig gaan rijden.
Vooral rechtuit rijden anders zou het paard weer scheef worden en het zadel moest op advies van de dierenarts gecontroleerd worden bij een goede zadelmaker, en dat waren wij.
Tijdens dit gesprek gaaf deze dame al vrij snel het bevel dat wij direct naar stal moesten komen om het zadel te controleren want ze wilde nu eindelijk ook wel eens rijden.
Toen deze dame verteld dat wij meer klanten hadden en er de eerste week geen tijd was om naar stal te komen.Toen was het even stil.
Om de stilte de verbreken hebben wij toen aan geboden als zij het zadel naar de werkplaats zou brengen wij het zadel GRATIS zouden controleren en zouden bekijken of er zaken in het zadel zouden zitten die nu of in de toekomst mogelijk problemen voor het paard konden geven.
Dat was nu eens een service en geheel gratis.
Op de vraag of het paard ooit problemen met het zadel had gehad kwam er het kwade antwoordt, wat denk je wel niet ik laat het zadel regelmatig opvullen.
Toen van onze kant de vraag, als je paard nooit problemen met het zadel heeft gehad en altijd goed is op gevuld waarom moeten dan wij op stel en sprong naar stal komen om je zadel te controlerem!!!!!
Weer even stil. Nou ze zou wel zien wat ze deed.
Tot onze verbazing enkele uren later toch een dame in de werkplaats met een zadel en het verzoek dit te controleren.
Belofte maakt schuld dus wij het zadel gecontroleerd.
Conclusie:De vorige opvulbeurten verdienden geen schoonheids prijs.
Kussen over de gehele lengte overvuld en te hard, maar schijnbaar had het paard daar nooit last van gehad althans volgens de melding van de eigenaar.
Het oplossen van dit probleem kon alleen als wij de gehele kussen vulling zouden vervangen.
Een kostelijk karwei en hiervoor was eigelijk geen geld.
In het midden aan beide zijden door amateuristisch opvullen een bult van 10 cm lang en 1,5 cm hoog.
Hier moest het paard hinder van ondervinden of zou het volgens ons zeker gaan krijgen.
Deze moesten er uit.
Aan de voorzijde van het zadel de gebruikelijke scheefheid. Kleine ingreep om dit te veranderen.
Maar het ergste was dat alle 4 de singelstoten geheel versleten en levensgevaarlijk waren.
Deze moesten vervangen worden.
Hebben toen geadviseerd binnen het budget wat er was de singelstoten te vervangen en de bulten uit het zadelkussen te halen. De voorzijde symetrische maken zouden wij tegen en kleine vergoeding gelijk doen.
En na al het slechte nieuws was er ook nog goed nieuws wij konden dit werk binnen enkele dagen doen omdat dit door de zadelmaker gedaan worden die niet gespecialiseerd was in gehele kussen
opvullingen.
Na enkele dagen gebeld dat zadel klaar was en dat dit op gehaald kon worden.
Ja maar!!!!! dat kwam toch wel slecht uit, de dame had niet zoveel tijd en ze wou toch zo graag gaan rijden.
Wij laten ons overhalen het zadel op stal af te leveren als wij in de buurt van haar stal zouden komen.
Tevens bieden wij aan het zadel dan nog even op het paard te controleren. Wij zouden hiervoor 20 euro vergoeding vragen.
Zadel gepast en kwamen tot de conclusie omdat zadel nooit problemen had gegeven het zadel goed genoeg was en er geen reden zou zijn om te veronderstellen dat het paard problemen van het zadel zou krijgen.
Maar de dame zelf was niet aanwezig, weer geen tijd en stuurde zonder ons medeweten een bijrijder.
En natuurlijk ook geen geld. Dame wist dat er contact afgerekend moest worden.
Dan maar rekening gestuurd in de hoop dat er betaald zou worden.
NOOT en dit is belangrijk in dit deel van het verhaal.
Wij hadden maar minimaal aan het zadel kussen gewerkt, 80 % van het dragende kussen deel was nog het orginele kussen van voor dat wij het zadel ter reparatie aangeboden kregen.
De ligging kon door onze werkzaamheden dan ook niet veranderd zijn.
Dit is het eerste deel van het verhaal.
Wordt vervolgd.