Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
porscherider schreef:Ik denk dat die conclusie een beetje te kort door de bocht is, MSQuincyTE.
mariz schreef:En dit is natuurlijk de grootste onzin die er bestaat.er bestaat geen goed zadel...
elk zadel belemerd het paard in zijn beweging...
....
MSQuincyTE schreef:Dit is niet kort door de bocht dit is de waarheid over zo wel western als engelse zadels van ZM
roxiie schreef:xkusssx schreef:me 2... maar ben ook wel heel nieuwschierig naar hoe
een duur bijv kieffer zadel eruit ziet als die helemaal
"gesloopt" is.... Dussee... wie durft?
Dat zou ik idd ook wel eens willen weten..
DubbelDun schreef:Overigens wordt hier veel de naam van ZM gescandeerd, maar vergeet niet dat er talrijke winkels met soortgelijke 'kwaliteit' zijn.
Op EA wordt nu al veelvuldig geroepen dat iets NIET bij ZM vandaan komt, terwijl de kwaliteit net zo bagger is.
porscherider schreef:MSQuincyTE schreef:Dit is niet kort door de bocht dit is de waarheid over zo wel western als engelse zadels van ZM
En waar baseer je dit op? Alleen op basis van dit topic? Of heb je zelf ervaring met álle zadels van ZM?
Er zijn nl. merken bij ZM die ook in andere zaken worden verkocht, zoals Merovech en Ascot. Wat ik al zei: met een beetje opletten kun je er best een leuk zadeltje halen.
Cer schreef:Wat ik niet zo goed begrijp is dat mensen genoeg geld hebben om een paard te kopen, om de stalhuur te betalen, en dan willen beknibbelen op iets wat ze dagelijks op de rug van het paard leggen en waarschijnlijk intensief gebruiken. Dan kan dat kleine beetje extra voor een goed zadel er toch ook wel vanaf? Dat zijn echt de verkeerde bezuinigingen imo.
Van engelse zadels heb ik geen verstand, maar je kan op zn minst rvs spijkertjes gebruiken en je metaal mooi afwerken...
Sisco4life schreef:Ik vind het wel kort door de bocht Wat er al eens eerder is gezegd : het zijn verschillende leveranciers en verschillende kwaliteiten.
Sisco4life schreef:Net zoals niet alle Aseperientjes van Bayer zijn is ook niet elk slecht zadel van Zadelmarkt. Alleen wordt die naam vaak gebruikt voor kwalitatief slechte zadels. Zadelmarkt heeft (jammer genoeg) niet het alleenverkooprecht op dit soort zadels. Zoals ik al in een eerdere post heb gemeld.En trouwens, hoe weet je nou zo zeker dat het een zadelmarkt zadel is?
Klik eens in de link in mijn onderschrift en neem de tijd om ALLES te lezen en de foto's te bekijken.Citaat:Ik vind dat heel veel mensen op bokt bevooroordeeld zijn over zadelmarkt zadels. Van wie heb je die wijsheid? Veel van jullie zijn het er over eens dat ze nooit een zadel van zadelmarkt zouden kopen omdat de kwaliteit slecht is. Als je er nooit een heb gehad, kent hem alleen maar van het plaatje, dan kan je er niet over oordelen. Dan kan je alleen maar met de stroom meepraten.
ladyF schreef:Het grote gevaar is dus ook dat ze er niet slecht UITZIEN, maar het van binnen wel zijn. Soms zelfs ronduit GEVAARLIJK !!Ik ben helemaal niet voor of tegen zadelmarkt maar zo slecht ziet het er niet uit hoor. Zo'n zadel zit rond de 100 euro. Dan krijg je ook geen écht merk of iets dergelijks.
Wat me opvalt is dat ze een houten boom (flexibel) gebruiken wat goed is en lang niet alle zadels hebben dat.