Wie rijdt er ook met de safestyle beugels???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Valesco_S

Re: Wie rijdt er ook met de safestyle beugels???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:54

Bij de Safestyle beugels kan je voet niet blijven hangen hoe je er ook afvalt.. achterover, voorover(bijv. als je paard ineens wijgert voor een hindernis) omdat er nerges een punt zit waar je voeten kunnen blijven halen.. bij de Quikouts kan dit wel.. omdat ze alleen open gaan als je via de zijkant valt.. maar eigenlijk zou je het eens moeten proberen.. je hangt je zadel op een bok en gaa eens achterover met je voet in de beugel hangen.. kijken of die open klikt. Maar als je er zelf tevreden mee bent vind ik het goed hoor.. Ik wil alleen maar laten zien dat het nog niet de allerveiligste beugel is..

Doeiidoeii

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 23:17

Als je met de safestyle rechtachterover/voorover of whatever valt dan heb je toch net zo veel punten als bij gewone beugels? De enige uitweg is de zijkant. En als jij naar de zijkant gaat dan klapt bij de quickouts de beugel ook open. Dus ik zie echt geen verschil. En ik ga toch echt geen beugels van 120 euro kopen om ze even uit te probere. Ik zou zeggen probeer zelf maar om in de quickouts te blijven hangen en laat dan maar zien hoe je in dezelfde situatie wel uit de safestyles komt. Want hoe je het ook draait of keer: bij de safestyle zit de opening ook aan de zijkant dus geen verschil met de andere veiligheidsbeugels.

Maar ja, we kunnen natuurlijk eeuwig doorgaan met deze discussie maar we worden het toch niet eens. Als je wetenschappelijk onderbouwde argumenten hebt (met bijv een filmpje erbij) waaruit blijkt dat alle andere veiligheidsbeugels niet veilig zijn maar de safestyles wel, dan zie ik dat graag hier verschijnen.

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 00:21

De quikouts heb ik zelf ook geprobeerd anders zou ik hier niet zeggen dat ze niet veilig zijn.. deze hebben wij natuurlijk eerst allemaal grondig getest zelf.
Als je achterover valt kun je niet in de safestyle beugels blijven hangen omdat de ophanging dan niet in de weg zit, en je daar dus ook niet achter kunt blijven hangen.

Ik zal zoeken naar filmpjes..

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 00:22

en ik zal ze is gaan voorstellen dat ze een probeersysteem in gaan stellen.. er zijn namelijk veel mensen die ze graag willen proberen maar het te duur vinden en ze daarom niet meteen willen kopen..

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 00:27

ik heb zelf quick outs en ze gelukkgi nog niet nodig gehad Lachen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 22:20

Ik vind de discussie die hier door de "verkopende" partij gevoerd word niet echt getuigen van verstand. Als ik zou twijfelen zou ik ze nu zeker niet meer kopen, blijkbaar hebben die beugels het nodig om zo aan geprezen te worden. Sommige produkten verkopen zichzelf gewoon niet..

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 22:40

Ik ben er echt nog steeds tevreden over.

Zag net iemand op Eurosport springen met deze beugels, hij had de open kant aan de buitenkant zitten. Zag er een beetje vreemd uit, maar het kan dus wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 23:27

mijn vader heeft er ook mee gereden en vind ze super. voor ons beide nooit geen andere meer!

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 00:19

Ymke: wat een klets dat ze aangeprezen moeten worden. Dat er mensen zijn die gewoon vragen over de beugels hebben en ik het zo netjes vind deze te beantwoorden hoef je niet te zeggen dat ze aangeprezen moeten worden. De beugels verkopen juist erg goed en veel ruiters vinden ze fijn en zijn er erg blij mee..

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 00:22

Bergje schreef:

Zag net iemand op Eurosport springen met deze beugels, hij had de open kant aan de buitenkant zitten. Zag er een beetje vreemd uit, maar het kan dus wel.

Volgens mij zijn dat andere beugels nml. met een klicksysteem.
Ik weet effe niet welk merk het is maar de springtop gebruikt in ieder geval andere dan de safestyle.
Laatst bijgewerkt door dollemina op 12-10-06 00:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Denniz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 00:47

Ik heb ze nog nooit geprobeert maar het lijkt me helemaal niks. Haha!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 02:04

ik wilde even een reactie geven op kaj. ik begrijp je helemaal dat je 120 euro veel te veel vind om een beugel maar even uit te proberen. maar ik vraag me af waarom het in iedere reply te vermelden dat ze te duur zijn, dat de quikouts het ook goed doen en dat er een lelijke/hinderlijke knop op zit?
ieder zo het zijne, maar ik denk dat we het na 2 berichtjes ook wel begrepen hadden. zoniet al na 1 berichtje!

groetjes samantha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 08:12

dollemina schreef:
Bergje schreef:

Volgens mij zijn dat andere beugels nml. met een klicksysteem.
Ik weet effe niet welk merk het is maar de springtop gebruikt in ieder geval andere dan de safestyle.

Klopt, dat zijn de freejumps
www.freejumpsystem.com

Die hebben net als wielrenners van die vaste klik dingen, maar die losklikken bij een val.
Daar zit (logischerwijs) ook de opening aan de buitenkant. Zoals bij alle saftey beugels, behalve de hier genoemde.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:46

juist dat is weer een nieuwer model.

Afbeelding

ze zijn wel erg prijzig ze komen als ik me niet vergis op 250,-
het systeem dat er in zit is erg duur vandaar de prijs.
dit is hetzelfde systeem als in de wielrensport gebruikt wordt.
wanneer je valt klik je eruit.

wel moet je dus ook het systeem onder je schoenen hebben.
leuk voordeel voor 20,- extra kun je dit laten plaatsen onder je nieuwe Petrie's, de niro boots, konigs, subirac en waarschijnlijk binnenkort ook cavallo.
er zijn ook speciale schoenen voor, met bijpassende chaps, maar dan wordt het heel prijzig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:48

Toch heeft het systeem op zich wel wat.
Ondanks dat ik ze persoonlijk lelijk vind, lijkt het me wel ideaal werken.
En zeker als je net als dat soort ruiters veel rijd.

Je bent nooit je beugels kwijt.
Maar bij een val, dus als het moet wel Lachen

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:17

jah dat wel.

ik vind ze ook echt lelijk, dat was ook het eerste wat ik zei tegen de vertegenwoordiger.

ik zie toch het voordeel er wel van in, je voet blijft super op zijn plaats, naar eigen smaak te verstellen (verder naar achter, juist ver voor aan de voet)
dus eigenlijk perfect.

maar goed, wel veelste duur, daarbij heb ik net nieuwe laarzen grrrrrr en ze zijn foeilelijk!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:19

marloezzke schreef:

wel moet je dus ook het systeem onder je schoenen hebben.
leuk voordeel voor 20,- extra kun je dit laten plaatsen onder je nieuwe Petrie's, de niro boots, konigs, subirac en waarschijnlijk binnenkort ook cavallo.
er zijn ook speciale schoenen voor, met bijpassende chaps, maar dan wordt het heel prijzig.

Oh gelukkig Bloos Ik vind die schoenen+ chaps echt walgelijk.. net motorlaarzen Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:21

ja echt he.
nee je kunt ze vanaf een maandje geleden onder je nieuwe laarzen/schoenen laten bouwen voor 20,- extra van de bovengenoemde merken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:29

Ik vind 20 euro niet echt zo duur.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:43

nee dat is niet heel erg duur, vind alleen de beugels zelf wel heel duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:45

Dat vind ik ook.
Maar rij je er meerdere paarden per dag mee, valt het ook wel weer mee Lachen
Nu weet ik natuurlijk niet hoe lang die beugels mee gaan, maar die quick-outs die ik heb zijn alweer meer dan 10 jaar oud en nog harstikke goed.

Als dat met die ook is, kosten ze als jaar prijs niet veel

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:49

nee dat is waar, maar menig ruiter hier op bokt rijden er meestal maar 1 per dag.

ze verwachten overigens wel dat ze goedkoper worden wanneer er meer van geproduceert kunnen worden, de productie ervan is nu nog erg laag, wanneer er duizende van gemaakt worden is het natuurlijk een heel stuk goedkoper.
bron:vertegenwoordiger freejump/eurostar europa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:50

Dat klopt, hier op bokt rijden de meeste er maar 1 of 2.
Maar laat de grote jongens ze idd maar flink kopen, zodat het voor ons ook aantrekkelijk word Lachen

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:54

juist ja Haha!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:58