Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Alane schreef:En wat gebeurd er met de kussens met deze temperatuur?
lucht ( 80 % stikstof en 20 % zuurstof, ja opgezicht want wist het niet meer zeker) heeft bepaalde eigenschappen als het warmer wordt, daarnaast heeft zuurstof dusdanig kleine moleculen dat die zelfs langzaam door rubber (denk aan autobanden) naar buiten dringen waardoor de spanning van banden lager wordt, met alle gevolgen van dien (denk aan je fietsband als daar te weinig lucht op zit) het verschil hoeft maar minimaal te zijn om een grotere reactie te voelen.
En wat is/zijn de eigenschappen van het gebruikte schuim?rubber ?
Want ook dat schuim reageerd op verschillen in temperatuur.
Skipper schreef:Kan je spanning ook niet controleren als je zelf het bijpassende pompje erbij hebt?
unamie schreef:dat is zo weinig dat het te verwaarlozen is
bovendien is de spanning van een auto of fietsband véél groter dan in flair
het is daarom ook niet vergelijkbaar
ik heb trouwens nooit iets gemerkt van verminderde/veranderde spanning.. bij alle 4 de zadels niet
Alane schreef:en hoe hoog of laag is de spanning dan in een flair kussen? want de eigenschappen van lucht en het schuim veranderen niets of je dan wel of niet veel spanning hebt.
Alane schreef:Waarom zo'n domme smiley erbij?
Ik stel enkel vragen en als je er geen antwoord op weet reageer dan niet. Iets gebruiken is niet gelijk ook er alles van af weten.
Als je niet weet wat of hoe hoog de spanning is hoe wil je dan weten dat die veel lager is als bij een autoband?
Alane schreef:Soms krijg je een verkeerde indruk als je iets ziet of probeerd omdat je niet weet wat je te zien krijgt
Alane schreef:Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vragen.
alane schreef:Heb jij je wel eens verdiept in de eigenschappen van schuim? wat het doet en wat het niet doet onder bepaalde omstandigheden?
Alane schreef:oke, heb dan even 2 dingen door elkaar gehaalt Cair en Flair....
Blijft dus de eigenschap van lucht over.
Alane schreef:Als je geen vragen kunt beantwoorden en dus niet weet wat er precies gebeurd of kan gebeuren als je dat systeem onder je zadel laat bouwen, waarom gebruik je het dan?
Alane schreef:Hoe weet je nu of jouw zadel geschikt is om flair eronder te laten zetten, en dan bedoel ik niet domweg eronder laten bouwen maar of het bij je boom past bij sommige bomen zitten er speciaal daarvoor ontworpen kussen onder zodat de balans optimaal gewaarborgd is, kun je daar ook zo flair onder laten zetten?
Alane schreef:Juist je laat het aan je autodealer over, en je gaat ook niet naar een andere dealer om er een andere motor in laten zetten
unamie schreef:Alane schreef:Juist je laat het aan je autodealer over, en je gaat ook niet naar een andere dealer om er een andere motor in laten zetten
wel als ie niet bevalt
Alane schreef:vreemd antwoord, als ik je andere reacties elders lees....
Alane schreef:Als je geen vragen kunt beantwoorden en dus niet weet wat er precies gebeurd of kan gebeuren als je dat systeem onder je zadel laat bouwen, waarom gebruik je het dan?
Hoe weet je nu of jouw zadel geschikt is om flair eronder te laten zetten, en dan bedoel ik niet domweg eronder laten bouwen maar of het bij je boom past bij sommige bomen zitten er speciaal daarvoor ontworpen kussen onder zodat de balans optimaal gewaarborgd is, kun je daar ook zo flair onder laten zetten?
Unity schreef:Voor de liefhebbers:
ik heb nogsteeds een KN met Flair er in te koop.
Zeer goede staat!!
unamie schreef:@Skipper
je hoeft niet zo te schreeuwen![]()
heb 2 vraagjes voor Arie![]()
welke (merk/type) bomen zijn niet/minder geschikt voor het in bouwen van flair
en welke merken/types zijn juist wel geschikt