Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Jawel, maar als je 'm flink aansnoert, dan kan ie z'n bek niet meer open en dan camoefleer je dus je gebrek aan rijkunst op een mooie manier......
Kimdj19 schreef:Wat een verhalen allemaal zeg. Ik rij nu bijna 14 jaar paard en heb op ik weet niet hoeveel verschillende paarden gereden en heel veel zonder aansnoerneusriem en daar kan ik dus wel op rijden. ik heb al vanaf mijn 8 ste een eigen paard en de vorige eigenaar heeft nooit zo goed met haar gereden en daarom is ze gewoon stug in der mond en ze doet gewoon af en toe haar mond op. Zo een aansnoerneusriem heeft zo zijn voordelen. Ik snoer m niet echt aan ofzo. Ik heb nog een paard van 3 en die heb ik zelf zadelmak gemaakt met een gewone neusriem. Dus ga nou niet vertellen dat ik niet kan rijden. Ik word hier zo moe van. Mensen die atijd alles beter weten. Het ene paard is gewoon anders als het andere en dressuur is weer wat anders als western. Ik zou zeggen geef pas commentaar op iemand en zijn paard als je diegene goed kent en een keer op het paard hebt gereden.... dan praten we verder goed??
ikke schreef:Wirobelgje schreef:@ikke: je sarcasme wordt niet door iedereen opgevangen
Dat was me al duidelijk![]()
Ik zal eens lekker bot zijn:
Als je echt niet zonder neusriem kunt, dan kun je niet rijden!
En dan bedoel ik dat bij een opgeleid paard, wat gewoon weet wat er van hem/haar verlangd wordt.
ikke schreef:Maar niemand zegt hier toch dat ze hem aansnoeren? Dat ding heeft trouwens een andere naam(die ben ik nu wel zelf vergeten mrjaLaat ik het anders stellen:
Als je een aansnoerneusriem nodig hebt om aan te snoeren, dan heb je een ernstig probleem. Gezien de grote hoeveelheid permanente afdrukken van neusriemen in paardenhoofden, heb ik zo mijn twijfels over de rijkunst van deze gebruikers...............
ma_rie_tje schreef:waarom gaat men er van uit hier op bokt dat een aansnoer neusriem ook echt aangesnoerd wordt?
Oke, ik heb ook een aansnoer, en ja mijne zit op het strakste gaatje.
Maar dat wil toch neit zeggen dat die strak hoort te zitten?
Ik heb er zelf 2 gaatjes bijgemaakt, en nu rij ik op het strakste gaatje (en dan kunnen 6vingers tussen)
Maar ja, iedereen gebruikt die dingen op de manier waarop zij vinden dat juist is. Dus verandere kan dat toch niet, van ze vinden dat het op de vorrecte manier gebruikt wordt....
AstraGirlie schreef:daarom is een aansnoerneusriem ook uitgevonden, om eens extra te kunnen aansnoeren
Ir111 schreef:Op de site van Divoza lees ik dit:
Brede dressuurneusriem met gespsluiting, die extra stevig aangetrokken kan worden. Zachtgevoerd.
Ze noemen het geen aansnoer maar een Bonfire neusriem. Die we lekker stevig kunnen aantrekken.
Ter compensatie issie gelukkig zacht gevoerd...
Kimdj19 schreef:Nou ik blijf bij mijn uitspraak. Mijn paard is 17 jaar ze is altijd verkeerd gereden en nu gaat het steeds beter. Niet omdat ik haar aansnoer maar omdat ik nu heel goed les krijg.Ik vind het mooier en het heeft voordelen. Ze kwijlt niet, schuimt niet en heeft geen afdruk op haar hoofd. Dus ik blijf m gebruiken. Mijn discussie is hopelijk hier gesloten.
ikke schreef:Jawel, maar als je 'm flink aansnoert, dan kan ie z'n bek niet meer open en dan camoefleer je dus je gebrek aan rijkunst op een mooie manier......
Kimdj19 schreef:Nou ik blijf bij mijn uitspraak. Mijn paard is 17 jaar ze is altijd verkeerd gereden en nu gaat het steeds beter. Niet omdat ik haar aansnoer maar omdat ik nu heel goed les krijg.Ik vind het mooier en het heeft voordelen. Ze kwijlt niet, schuimt niet en heeft geen afdruk op haar hoofd. Dus ik blijf m gebruiken. Mijn discussie is hopelijk hier gesloten.
runningkawa schreef:Ik denk dat Ikke dat ook niet goed zal vinden.