waarom aansnoerneusriem?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:49

Ik heb een aansnoerneusriem omdat ik het mooi vind en ja die zit op het strakste gaatje. Alles van dat hoofdstel op het strakste gaatje aangezien een Kieffer full voor mijn paard met niet al te klein hoofd toch nogal ruim viel. Op dit gaatje zit de neusriem gewoon "aan" (geen 2 of 3 vingers ruimte, maar ook geen zweetafdruk na het rijden) en gaat soepeltjes dicht.

Kimdj19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:20

Wat een verhalen allemaal zeg. Ik rij nu bijna 14 jaar paard en heb op ik weet niet hoeveel verschillende paarden gereden en heel veel zonder aansnoerneusriem en daar kan ik dus wel op rijden. ik heb al vanaf mijn 8 ste een eigen paard en de vorige eigenaar heeft nooit zo goed met haar gereden en daarom is ze gewoon stug in der mond en ze doet gewoon af en toe haar mond op. Zo een aansnoerneusriem heeft zo zijn voordelen. Ik snoer m niet echt aan ofzo. Ik heb nog een paard van 3 en die heb ik zelf zadelmak gemaakt met een gewone neusriem. Dus ga nou niet vertellen dat ik niet kan rijden. Ik word hier zo moe van . Mensen die atijd alles beter weten. Het ene paard is gewoon anders als het andere en dressuur is weer wat anders als western. Ik zou zeggen geef pas commentaar op iemand en zijn paard als je diegene goed kent en een keer op het paard hebt gereden.... dan praten we verder goed??

VoOdOo_lOvE

Re: waarom aansnoerneusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:37

ikke schreef:
Jawel, maar als je 'm flink aansnoert, dan kan ie z'n bek niet meer open en dan camoefleer je dus je gebrek aan rijkunst op een mooie manier......

Nee daar zit je helemaal fout,dat heeft er niets mee te maken!

VoOdOo_lOvE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:40

Kimdj19 schreef:
Wat een verhalen allemaal zeg. Ik rij nu bijna 14 jaar paard en heb op ik weet niet hoeveel verschillende paarden gereden en heel veel zonder aansnoerneusriem en daar kan ik dus wel op rijden. ik heb al vanaf mijn 8 ste een eigen paard en de vorige eigenaar heeft nooit zo goed met haar gereden en daarom is ze gewoon stug in der mond en ze doet gewoon af en toe haar mond op. Zo een aansnoerneusriem heeft zo zijn voordelen. Ik snoer m niet echt aan ofzo. Ik heb nog een paard van 3 en die heb ik zelf zadelmak gemaakt met een gewone neusriem. Dus ga nou niet vertellen dat ik niet kan rijden. Ik word hier zo moe van . Mensen die atijd alles beter weten. Het ene paard is gewoon anders als het andere en dressuur is weer wat anders als western. Ik zou zeggen geef pas commentaar op iemand en zijn paard als je diegene goed kent en een keer op het paard hebt gereden.... dan praten we verder goed??

Helemaal mee eens

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:41

Tuurlijk wel

een heleboel mensen die het daarvoor doen.
Dan kan hij zijn mond niet meer open, weg rt probleem (denken ze dan)
Rt oplossen is een kunst, maar het kan wel degelijk. En het hoort ook.

En na een paar honderd paarden onder mijn kont gehad te hebben, durf ik dat hard te beweren en ga daarom ook volledig met ikke mee

VoOdOo_lOvE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:42

ikke schreef:
Wirobelgje schreef:
@ikke: je sarcasme wordt niet door iedereen opgevangen

Dat was me al duidelijk
Ik zal eens lekker bot zijn:
Als je echt niet zonder neusriem kunt, dan kun je niet rijden!
En dan bedoel ik dat bij een opgeleid paard, wat gewoon weet wat er van hem/haar verlangd wordt.

Je mag dat altijd eens proberen bij mjin verzorpony,elk paard is anders,t is niet omdat jouw paard dat niet nodig heeft dat andere dat ook niet nodig hebben! In de toekomst zal je vast nog wel met een paard rijden met zulke neusriem

VoOdOo_lOvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:47

ikke schreef:
Laat ik het anders stellen:
Als je een aansnoerneusriem nodig hebt om aan te snoeren, dan heb je een ernstig probleem. Gezien de grote hoeveelheid permanente afdrukken van neusriemen in paardenhoofden, heb ik zo mijn twijfels over de rijkunst van deze gebruikers...............
Maar niemand zegt hier toch dat ze hem aansnoeren? Dat ding heeft trouwens een andere naam(die ben ik nu wel zelf vergeten mrja ) Dat hoeft ook helemaal niet.

VoOdOo_lOvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:50

ma_rie_tje schreef:
waarom gaat men er van uit hier op bokt dat een aansnoer neusriem ook echt aangesnoerd wordt?

Oke, ik heb ook een aansnoer, en ja mijne zit op het strakste gaatje.
Maar dat wil toch neit zeggen dat die strak hoort te zitten?
Ik heb er zelf 2 gaatjes bijgemaakt, en nu rij ik op het strakste gaatje (en dan kunnen 6 vingers tussen)

Maar ja, iedereen gebruikt die dingen op de manier waarop zij vinden dat juist is. Dus verandere kan dat toch niet, van ze vinden dat het op de vorrecte manier gebruikt wordt....

Toch nog iemand die slim is

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:52

Voodoo
je kunt ook alles quotes in 1 bericht zetten

Of alles wat je graag wilt zeggen in 1 bericht kwijt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:53

Op de site van Divoza lees ik dit: Brede dressuurneusriem met gespsluiting, die extra stevig aangetrokken kan worden. Zachtgevoerd.

Ze noemen het geen aansnoer maar een Bonfire neusriem. Die we lekker stevig kunnen aantrekken.
Ter compensatie issie gelukkig zacht gevoerd...

VoOdOo_lOvE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:54

ja maar k vind het handiger zo

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:01

daarom is een aansnoerneusriem ook uitgevonden, om eens extra te kunnen aansnoeren. Ik gebruik een ander hoofdsel met een gewone neusriem meestal, en die zit dan nog los eraan. Ik vind ook dat als je de mond van je paard moet toesneren, er toch its mis is met die zachte communicatie tussen het bit en je handen. Of het paard heeft lichamelijke problemen. Ik wordt er altijd beetje pissig van, ruiters te zien met zo'n paard die enorm toegesnoerd loopt te kwijlen.

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:02

ik heb een paard met twee hoofdstellen in met aansnoerneusrien en een zonder en eerlijk gezegd merk ik helemaal geen verschil maar ook hier word er niet echt aangesnoerd....op stage heb ik wel dat de neusriemen strak moeten zitten maar ook niet super strak een vinger past er denk ik tussen...

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:06

AstraGirlie schreef:
daarom is een aansnoerneusriem ook uitgevonden, om eens extra te kunnen aansnoeren

Ja, dat snap ik. Ik ben alleen verbaasd dat er echt reclame mee gemaakt wordt. Ik bedoel, stel je voor dat er geadverteerd wordt voor een zweep waarmee je extra geniepig kunt slaan... Terwijl dat in mijn ogen hetzelfde is als de mond van je paard stevig dichtsnoeren...

EDIT: en er dan nog bij zetten dattie lekker zacht gevoerd is... Nogal ironisch...

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:36

Vind ik ook...

Kimdj19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 08:55

Nou ik blijf bij mijn uitspraak. Mijn paard is 17 jaar ze is altijd verkeerd gereden en nu gaat het steeds beter. Niet omdat ik haar aansnoer maar omdat ik nu heel goed les krijg. Ik vind het mooier en het heeft voordelen. Ze kwijlt niet, schuimt niet en heeft geen afdruk op haar hoofd. Dus ik blijf m gebruiken. Mijn discussie is hopelijk hier gesloten.

Kimdj19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 08:58

Ieder heeft heeft een eigen rij stijl en ieder heeft z'n eigen mening. Ik luister naar mijn instructrice en jij luistert naar die van jou.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 09:04

Ir111 schreef:
Op de site van Divoza lees ik dit:
Brede dressuurneusriem met gespsluiting, die extra stevig aangetrokken kan worden. Zachtgevoerd.

Ze noemen het geen aansnoer maar een Bonfire neusriem. Die we lekker stevig kunnen aantrekken.
Ter compensatie issie gelukkig zacht gevoerd...

Als het niet zo triest was zou het best grappig zijn...

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 09:29

Precies!

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:26

Kimdj19 schreef:
Nou ik blijf bij mijn uitspraak. Mijn paard is 17 jaar ze is altijd verkeerd gereden en nu gaat het steeds beter. Niet omdat ik haar aansnoer maar omdat ik nu heel goed les krijg. Ik vind het mooier en het heeft voordelen. Ze kwijlt niet, schuimt niet en heeft geen afdruk op haar hoofd. Dus ik blijf m gebruiken. Mijn discussie is hopelijk hier gesloten.

Kwijlen en schuimen heeft niets met de neusriem te maken.
Een paard dat schuimt ontspant en knabbelt op het bit.

En als je paard niet beter loopt met een aansnoerneusriem, maar doordat je goed les hebt, snap ik niet waar jij dan in dit topic een probleem van maakt?

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:33

ikke schreef:
Jawel, maar als je 'm flink aansnoert, dan kan ie z'n bek niet meer open en dan camoefleer je dus je gebrek aan rijkunst op een mooie manier......

Hoezo bevooroordeeld
Een normale neusriem kan je toch ook veelste strak aantrekken..?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-06-06 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verwijderen van ongepaste smileys die niet sfeer bevorderend zijn en niet van toepassing

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:34

Ik denk dat Ikke dat ook niet goed zal vinden.

DeadxStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:37

Kimdj19 schreef:

Kwijlen is inderdaad niet juist, maar als een paard schuimt is dat juist een teken van ontspanning en is daar dus niets mis mee..
En dat heeft inderdaad niets met de neusriem te maken, maar met het kauwen op het bit bijvoorbeeld..
Daar gaat een paard van schuimen.

DeadxStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:38

runningkawa schreef:
Ik denk dat Ikke dat ook niet goed zal vinden.

Nee dat snap ik wel, maar ze zegt het op een onwijs neerkijkende manier zeg maar..
Alsof alle ruiters dat doen die met een 'aansnoer'neusriem rijden..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:41

Zo lees ik zijn post niet.

Ik lees het als, dat er vast ruiters zijn die het wel makkelijk vinden om zo rijkundige fouten te verstoppen.

En ja dat gaat makkelijker met een aansnoerneusriem, want dan is aansingelen echt makkelijker (helaas)
Als je niet oplet zelfs al perongeluk

En als zelfs divoza het aansingelen promoot...