Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Diana_Mabel schreef:mable staat nu onder een bucas deken ik was ook altijd van af is af maar het weer is nu zo extreem dat ik er niet onderuit kom.
Citaat:Daarnaast als een paard gewend is een deken op te krijgen, kan je die niet zomaar ineens zonder zetten omdat het eigenlijk niet goed zou zijn... dat geeft pas echt problemen.
mirgino schreef:ik kijk altijd naar mezelf![]()
als het warm geweest is en de deken is af,dan wil je hem liever aflaten.
maar het is nu warm geweest,we hebben bijna bloot gelopen ,maar nu heb ik mijn dikke trui en dikke jas weer aan![]()
dus waarom zou je bij een paard ,als het ineens veel kouder en erg nat is geen deken op doen??
wij hebben onze paarden weer s`nachts op stal staan en sommige zelfs dag en nacht binnen.![]()
en als het aankomede week weer warmer word gaan de dekens af bij de paarden in de wei en de paarden van stal gaan weer naar buiten.
jij word toch ook niet ziek als je met koud weer een jas aandoet en bij warm weer geen jas?
of heb ik iets gemist waardoor het bij paarden schadelijk zou zijn?
--------------------------------------------------------------------------------------
mijn pony staat trouwens zonder deken overdag buiten en s`nachts op stal.
mirgino schreef:tja, als het nodig is gaat hij gewoon weer op.
en nooit gemerkt dat de weestand daardoor ontregelt is geweest.
mirgino schreef:
volgens mij maakt het voor de weerstand niets uit.
en kan je gewoon een deken op doen,ook al is het midden in de zomer en regent het pijpestelen.
mijn DA vertelde dat verhaal wat ik hierboven gezet heb.
mariska1989 schreef:Wij hadden bij ooteman gehaald; super pasvorm voor maar 60 euro, ook geen druppeltje water doorlatend
Paradiso schreef:Misschien kunnen jullie mij helpen...
Mijn paard heeft een oud wondje thv het dekenbontje bji zijn schoft. Hji heeft net 2 dagen met zijn regendeken, HH maat 195 nogevoerd ,op gestaan en het wondje is licht rozig. Niet open, maar iets geirriteerd.
Ik zit nu te denken aan een regendeken met halve of hele hals... Zou dit het schuren daar beperken?
Graag jullie mening. Gr Suus
(PS. Paard staat nu zonder deken maar zal bij hevige regen of straks in de herfst weer een deken opmoeten)