een echt goede waterdichte regendeken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjafrane

Re: een echt goede waterdichte regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:11

en hoe zit het met het wassen van al deze dekens. Ik heb nu een bucas op bij mijn pony van 7 jaar die is nog water dicht. Ik zoek alleen nog een ongevoert regendeken voor haar.
Alleen vind het ook heel belangrijk dat je dekens ook makkelijk kan wassen. BIj welke kan dat.

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:14

ik vind weatherbeeta hele goede dekens, heb deze vroeger altijd op mijn pony gehad en lagen zeer goed. moet trouwens lachen om 1 reactie; dat als je eenmaal een deken om doet dat je deze om moet houden...bij ons op stal staan een paar paarden die de ene keer met deken en dan zo ineens weer zonder....dat was toch niet goed, want dan ontregel je toch de weerstand??????

verder succes met je zoektocht naar een goed deken!

Diana_Mabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:25

mable staat nu onder een bucas deken ik was ook altijd van af is af maar het weer is nu zo extreem dat ik er niet onderuit kom.

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:35

Diana_Mabel schreef:
mable staat nu onder een bucas deken ik was ook altijd van af is af maar het weer is nu zo extreem dat ik er niet onderuit kom.

ah arme mable

hoest met de beeb???

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:49

Dat ligt aan het weer als het s'nachts 15 graden is krijgt hij geen dek op, maar bij 6 graden doe ik er toch wel een op en vooral met al dat regen wat er valt.
Maar ja daar heeft ieder zijn eigen mening over (gelukkig maar)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:01

Citaat:
Daarnaast als een paard gewend is een deken op te krijgen, kan je die niet zomaar ineens zonder zetten omdat het eigenlijk niet goed zou zijn... dat geeft pas echt problemen.

maar dan valt toch de hele theorie weg wanneer je de ene keer wel een deken op doet en de andere keer niet omdat de ene dag het regent of wat kouder is??? naar mijn mening wanneer je een deken opdoet, moet je hem erop laten of helemaal geen deken meer opdoen.

maar goed ieder zijn eigen ding

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:05

ik kijk altijd naar mezelf

als het warm geweest is en de deken is af,dan wil je hem liever aflaten.
maar het is nu warm geweest,we hebben bijna bloot gelopen ,maar nu heb ik mijn dikke trui en dikke jas weer aan
dus waarom zou je bij een paard ,als het ineens veel kouder en erg nat is geen deken op doen??

wij hebben onze paarden weer s`nachts op stal staan en sommige zelfs dag en nacht binnen.
en als het aankomede week weer warmer word gaan de dekens af bij de paarden in de wei en de paarden van stal gaan weer naar buiten.

jij word toch ook niet ziek als je met koud weer een jas aandoet en bij warm weer geen jas?

of heb ik iets gemist waardoor het bij paarden schadelijk zou zijn?
--------------------------------------------------------------------------------------

mijn pony staat trouwens zonder deken overdag buiten en s`nachts op stal.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:12

mirgino schreef:
ik kijk altijd naar mezelf

als het warm geweest is en de deken is af,dan wil je hem liever aflaten.
maar het is nu warm geweest,we hebben bijna bloot gelopen ,maar nu heb ik mijn dikke trui en dikke jas weer aan
dus waarom zou je bij een paard ,als het ineens veel kouder en erg nat is geen deken op doen??

wij hebben onze paarden weer s`nachts op stal staan en sommige zelfs dag en nacht binnen.
en als het aankomede week weer warmer word gaan de dekens af bij de paarden in de wei en de paarden van stal gaan weer naar buiten.

jij word toch ook niet ziek als je met koud weer een jas aandoet en bij warm weer geen jas?

of heb ik iets gemist waardoor het bij paarden schadelijk zou zijn?
--------------------------------------------------------------------------------------

mijn pony staat trouwens zonder deken overdag buiten en s`nachts op stal.

ik snap je verhaaltje wel, maar dit is niet het punt waar het over ging
punt is dat op de vorige pagina wordt gezegd dat wanneer je een deken afdoet dat het verstandig is om deze dan niet meer om te doen of gewoon het deken erop laten. dit ivm de weerstand die je dan ontregeld zoals werd gezegd. dus waarom is het eerst niet goed en vervolgens word gezegd dat het wel kan....beetje tegenstrijdig bedoel ik ermee te zeggen

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:55

tja, als het nodig is gaat hij gewoon weer op.

en nooit gemerkt dat de weestand daardoor ontregelt is geweest.

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:57

mirgino schreef:
tja, als het nodig is gaat hij gewoon weer op.

en nooit gemerkt dat de weestand daardoor ontregelt is geweest.

ok, maar dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:03

ik snap je verhaaltje wel, maar dit is niet het punt waar het over ging
punt is dat op de vorige pagina wordt gezegd dat wanneer je een deken afdoet dat het verstandig is om deze dan niet meer om te doen of gewoon het deken erop laten. dit ivm de weerstand die je dan ontregeld zoals werd gezegd. dus waarom is het eerst niet goed en vervolgens word gezegd dat het wel kan....beetje tegenstrijdig bedoel ik ermee te zeggen
===================================================================

volgens mij maakt het voor de weerstand niets uit.

en kan je gewoon een deken op doen,ook al is het midden in de zomer en regent het pijpestelen.

mijn DA vertelde dat verhaal wat ik hierboven gezet heb.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:05

mirgino schreef:

volgens mij maakt het voor de weerstand niets uit.

en kan je gewoon een deken op doen,ook al is het midden in de zomer en regent het pijpestelen.

mijn DA vertelde dat verhaal wat ik hierboven gezet heb.

maar waarom word er dan gezegd eerst dat het slecht is en vervolgens maakt het niet uit....

naiade

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:16

mariska1989 schreef:
Wij hadden bij ooteman gehaald; super pasvorm voor maar 60 euro, ook geen druppeltje water doorlatend

deze heb ik ook voor onze pony's, erg fijne dekens.
daarvoor had ik de pagony lite maar vond het geen fijne dekens, zo stuk en niet waterdicht, werden heel klam er onder en paarden stonden te rillen.

voor pas en naad heb ik een bucas, super fijn vind ik die, vooral erg sterk.

weatherbeeta heb ik vroeger voor mijn 1e ponytje gehad, vond ze wel erg fijn maar nu de laatste jaren pas weer beetje betaalbaar.

heb ook een rhino, maar die is gevoerd dus niet ideaal voor nu.

pagony tiger dekens vind ik ook erg fijn maar gaan wel snel stuk dus niet voor slopers.

Paradiso

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:47

Misschien kunnen jullie mij helpen...
Mijn paard heeft een oud wondje thv het dekenbontje bji zijn schoft. Hji heeft net 2 dagen met zijn regendeken, HH maat 195 nogevoerd ,op gestaan en het wondje is licht rozig. Niet open, maar iets geirriteerd.
Ik zit nu te denken aan een regendeken met halve of hele hals... Zou dit het schuren daar beperken?
Graag jullie mening. Gr Suus
(PS. Paard staat nu zonder deken maar zal bij hevige regen of straks in de herfst weer een deken opmoeten)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 08:52

ik had ook de HH en de mijne heeft ook een open schoft ervan.
nu was ik gisteren bij de ruitersportzaak hier en die had dekens liggen van QHP, die waren in de aanbieding, 65 euro ongevoerd.

deze deken was hoger, die sluit hoger bij de hals en volgens mij liggen ze dan dus beter op de schoft.

ik heb geen idee of een hele of halve hals verschil uitmaakt, ik denk zelf dat t te maken heeft met hoe breed je dier in de schouders is.
als ze daar breed zijn, en ze staan met het hoofd laag dan gaat de deken daar trekken en drukt zo op de schouder

liefste heb ik een regendeken van S&K die zitten bij de mijne het mooiste, zijn alleen iets duurder

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:42

Mijn merrie heeft afgelopen najaar haar hele schoft kapot gehad op de plaats waar dat voorste bontje zit.
Ik heb er een uiteindelijk een deken opgelegd die ´anders´ (net niet in de wond) lag en dat scheelde al een stuk.
Nu heeft ze een poos zonder gestaan en is het gewoon weer netjes genezen.

Deken met hele hals zou niet zo snel doen, ik vind dat een beetje té, volgens mij scheelt het in bewegingsvrijheid én de manen worden daar niet beter op.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:54

Ik heb Rambo's in ongevoerd en een 200grams/medium wug, de halve hals laat ik er na het wassen afhalen want de manen schuren er vanaf, was al zo bij vorige paard toen zeiden ze dat het door het model paard kwam, nu bij nieuwe paard precies hetzelfde en ze heeft echt andere model. Dus geen wug meer voor mij, heb wel voor winter eventueel te gebruiken losse hals gekocht die eraan geklikt kan worden met haken (via elastiek). Verder voor winter een 300gr HH met gladde voering. Rambo's zijn zeer slijtvast ook met spelende weide/paddock genoten

gr_roos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:29

Paradiso schreef:
Misschien kunnen jullie mij helpen...
Mijn paard heeft een oud wondje thv het dekenbontje bji zijn schoft. Hji heeft net 2 dagen met zijn regendeken, HH maat 195 nogevoerd ,op gestaan en het wondje is licht rozig. Niet open, maar iets geirriteerd.
Ik zit nu te denken aan een regendeken met halve of hele hals... Zou dit het schuren daar beperken?
Graag jullie mening. Gr Suus
(PS. Paard staat nu zonder deken maar zal bij hevige regen of straks in de herfst weer een deken opmoeten)

Mijn pony heeft het ook gehad, zat zelfs vuil in/bij.
Ik heb de sluitngen van mijn dek laten verplaatsen zodat ie niet meer zo ver naar achter kan zkken.
Ik had ook nog een WUG, die is niet helemaal waterdicht meer,maar die heeft hij van de winter ook even omgehad tot zijn schoft er weer netjes uitzag.

Na het verplaatsen van de sluitingen heb ik geen last meer gehad.

_Angelique_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:09

Ik heb een ongevoerde regendeken bij Ooteman gekocht, en hij bevalt me prima.
Hij past goed en heeft nog geen water door gelaten.
Deze is het:
Afbeelding