Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PriscaZ schreef:Ik rijd als Z-ruiter (Zangersheide) met een Euroriding Luxor. Bevalt super!
(sorry, even een grapje tussendoor)
cavaletti schreef:maar hebben jullie dan ook dat je vroeger altijd een zadel wilde met een zo diep mogelijke zit en zo dik mogelijke kniewrongen omdat je dacht dat dat het beste en het fijnste was, terwijl ik nu merk dat hoe hoger je komt je eigenlijk het beste uit de voeten komt met weinig wrong en normale zit. graag jullie bevindingen
Akxxx schreef:KN symfonie
Kieffer Ulla Salzgeber
Hulsebos ultimate D
Passier PS
Voor elk paard een aangepast zadel, de hulsebos is mijn lievelingszadel. Echter te prijzig om er meteen 3 andere bij te nemen...mijn ouders zijn het beu om me te sponsoren.![]()
De passier PS ligt nu op mijn lichte tour paard, heeft geen wrong en een erg platte zit. Zit ook kei en kei hard maar hoe hoger je komt idd hoe beter je zit in een zadel zonder veel toeters en bellen. Al die modegrillen zoals de grote wrongen(kieffer ulla etc.) zijn voor ruiters die niet kunnen zitten, en die dus ook nooit onafhankelijk zullen leren zitten. Maargoed...wie ben ik, betweter?!
SylviaG schreef:Is er ook iemand die met luchtkussens rijdt?
Ben ik wel benieuwd naar!
Bitch schreef:Akxxx schreef:KN symfonie
Kieffer Ulla Salzgeber
Hulsebos ultimate D
Passier PS
Voor elk paard een aangepast zadel, de hulsebos is mijn lievelingszadel. Echter te prijzig om er meteen 3 andere bij te nemen...mijn ouders zijn het beu om me te sponsoren.![]()
De passier PS ligt nu op mijn lichte tour paard, heeft geen wrong en een erg platte zit. Zit ook kei en kei hard maar hoe hoger je komt idd hoe beter je zit in een zadel zonder veel toeters en bellen. Al die modegrillen zoals de grote wrongen(kieffer ulla etc.) zijn voor ruiters die niet kunnen zitten, en die dus ook nooit onafhankelijk zullen leren zitten. Maargoed...wie ben ik, betweter?!
Jij had toch een Anky gekocht laatst? Beviel die niet?
Sansje schreef:SylviaG schreef:Is er ook iemand die met luchtkussens rijdt?
Ben ik wel benieuwd naar!
Haha, ja ik. Wel pas sinds kort, maar ik vind het heerlijk rijden. Heel veel gevoel met je paard en het zit zalig. Het is net alsof je de rug een stuk beter kunt voelen en volgen.
Missouri schreef:Passier GG Extra, die ligt op Silly het mooist en zit echt heel fijn, tenminste niet zo'n badkuip waarin je gelijk je bekken breekt als-ie een keer bokt
Echt helemaal mijn zadel!
Op Justin ligt een Euroriding Diamant (of een Luxor, maar die is scheef getrokken) en die zit wel aardig al vind ik 'm vrij hard en een beetje te badkuiperig
Maar Justin is ook niet van mij en zijn baasje zit er zelf het fijnst in!
Op de Haf ligt een Londonkleurige Luxor, die zal ondanks die vreselijke mega-wrongen wel heel fijn zitten maar hij is op maat gemaakt voor de eigenares van 1.85 (en ik ben 1.61)
Trouwens, meneer Rutten kon meer dan fatsoenlijk Grand Prix rijden op het allersimpelste veelzijdigheidszadel ooit... zegt wel iets over zijn rijkunst
cavaletti schreef:maar hebben jullie dan ook dat je vroeger altijd een zadel wilde met een zo diep mogelijke zit en zo dik mogelijke kniewrongen omdat je dacht dat dat het beste en het fijnste was, terwijl ik nu merk dat hoe hoger je komt je eigenlijk het beste uit de voeten komt met weinig wrong en normale zit. graag jullie bevindingen