3 in 1 beenbeschermers t.o.v. bandages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:08

mememe schreef:
even een hele domme vraag maar oke het moet maar weer.
ik ben van plan springschoenen te kopen.
maar ik heb een keer gezine dat ze die springschoenen ook om de achterbenen hadden.
maar als ik kijk op een site waar ze te koop op staan dan zitten ze alleen om de voorbenen.
nou is dus mijn vraag kunnen ze ook om de achterbenen?

Het kan, maar wat heeft het nou eigenlijk voor zin? Met voor bescherm je al voor en achter.
Achter springschoenen doen vaak die top dressuurruiters en amazones, maar volgens mij is dat gewoon intressant doen..

stomphorst

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 02:03

Wil even reageren op de springschoenen voor en achter deze doen wij bij de dressuur voor en achter om bij de jonge paarden (soms ook bij de andere maar de een loopt de ijzers erzo af en de ander nooit) als ze net nieuwe ijzers hebben. Deze zitten dan nog niet echt vast en om te voor komen dat ze deze aantikken (en ze eraf gaan) doen we de springschoenen om want dan zetten ze hun benen net wat anders neer en ook vaak hoger. Dit is meestal maar een week ofzo tot de ijzers goed vast zitten. Ook wil even reageren op al die been bescherming wij wisselen veel en hebben van alles, maar het belangrijkste is toch dat je het goed gebruikt en na het rijden lekker afspoelt en dan lekker droog wrijft. Ik denk dat alles paarden en pony's daar nog het meeste dankbaar voor zijn.

cissy

Re: 3 in 1 beenbeschermers t.o.v. bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:44

Citaat:
En de neopreen 3 in 1 beschermers, hebben jullie zelf weleens iets van neopreen aangehad? Ik dus wel en dat is niet prettig

daarom hebben duikers een pak van neopreen, omdat het zo vervelend warm zit...

in de westernwereld rijdt bijna iedereen met de 3-in-1 beschermers rond omdat ze zo lekker rondom beschermen tegen aantikken (reiningruiters bijv)
Ik heb geloof ik 5 paar van die dingen en nog nooit last gehad van warmtestuwing of peesproblemen bij mn paard.

jufloontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:09

Skitter schreef:
Het kan, maar wat heeft het nou eigenlijk voor zin? Met voor bescherm je al voor en achter.
Achter springschoenen doen vaak die top dressuurruiters en amazones, maar volgens mij is dat gewoon intressant doen..

Ik heb met de SGW mijn paard ook wel rondom in de springschoenen gehad en dat is niet om interessant te doen hoor!
Tuurlijk heb je die er wel tussen zitten, maar dat heb je met alles!

Mijn paard wilde nog wel eens hele maffe sprongen maken en dan was ik blij dat ik het rondom in de bescherming had zitten. Zijn menig beschermertje gesneuveld!

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:22

in onkundige handen kunnen bandages vaak meer kwaad dan goed doen. verder worden paardebenen tijdens intensief werk warmer dan je zou denken. inpakken verergert dat. aan harde peesbeschermers zit het nadeel dat je ze te strak kan doen->nare witte strepen. gewoon vast doen is voldoende; je hoeft ze niet hard aan te trekken.
in de 3-in-1 beschermers van action zit gel, wat iets koelend werkt. dat wekt de indruk dat daarbij oververhitting minder snel zou gebeuren (maar is niet onderzocht bij mijn weten).
ondersteunen kun je een paardebeen alleen met gips!
succes allemaal!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:27

Jaan schreef:
dyaco schreef:
Heb ook een vraag aan de mensen hier ....
Ik heb wel eens gehoord dat bandages het paarden been zwakker maken omdat ze met bandages zo veel steun krijgen ?
Wie kan me hier mee over vertellen ?

ik ben het hier helemaal mee eens.
een meisje bij ons op de manege deed altijd
bandages aan, en de pezen van haar paard waren
helemaal verzwakt. Haar paard moest zelfs bandages
op stal dragen, omdat ze anders door haar benen zakte.
je kan best als je gewoon rijd gewoon niets aan de benen.
in het wild dragen paarden toch ook geen bescherming?
ze kunnen hier best wel tegen

maar je hebt ook wel paarden die dit nodig hebben.
bv mijn paard schuurt altijd met haar achterpoten
tegen elkaar en zo krijgt ze wondjes.
dan doe ik wel strijklappen aan.

en sommige zeggen dat bandages ondersteuning geeft en andere dan weer niet, maar waarom rijden jullie dan met dit? als het geen ondersteuning of bescherming geeft?

Oehhh achterpoten moet natuurlijk achterbenen zijn.

Verder ben ik het helemaal met Remember eens!

Zelf heb ik betere ervaringen met bandages en dan met peesjes en andere beschermers. Mijn paard heeft drukplekken gekregen van peesjes, en daardoor probeer ik zoveel mogelijk met bandages te rijden, ik vind peesjes sinds dien niet echt maar super.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:33

Ik ben zelf ook van de bandages, vanwege al genoemde voordelen. De hele gekke paarden rij ik wel met peesjes vanwege de extra bescherming.
Ik gebruik ook vaak springschoenen rondom: paard dat regelmatig tegen de wand slaat, jonge slungels die geen notie hebben waar ze hun benen moeten laten in het werk, oudere paarden die de appuyementen leren en even het overzicht op de achterbenen kwijt zijn.... als ik soms mijn springschoenen eraf haal ben ik toch weer blij dat ik het heb gedaan. Die kroonrandwonden zijn ellendige wonden en genezen zo ontzettend langzaam!
En als extra voordeel dat Skitter het interessant vind staan (geintje he Skitter )

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 16:17

Urielle schreef:
Ik ben zelf ook van de bandages, vanwege al genoemde voordelen. De hele gekke paarden rij ik wel met peesjes vanwege de extra bescherming.
Ik gebruik ook vaak springschoenen rondom: paard dat regelmatig tegen de wand slaat, jonge slungels die geen notie hebben waar ze hun benen moeten laten in het werk, oudere paarden die de appuyementen leren en even het overzicht op de achterbenen kwijt zijn.... als ik soms mijn springschoenen eraf haal ben ik toch weer blij dat ik het heb gedaan. Die kroonrandwonden zijn ellendige wonden en genezen zo ontzettend langzaam!
En als extra voordeel dat Skitter het interessant vind staan (geintje he Skitter )

Haha

Oke het kan wel nuttig zijn, maar ik zelf doe het nooit, heb geen reden voor, en alleen voor is al genoeg.
En je hebt heus wel mensen die het wel doen om intressant te zijn, zoals op wedstrijden al die Z + paarden, tijdens de prijsuitreiking..en DAN 4 kant in de springschoenen..beetje overdreven vind ik het dan...

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 23:09

En dan ook nog met een bontrandje he!

Sinds kort heb ik al mijn beenbescherming de deur uit gedaan. Mijn paard heeft peesproblemen en ik merk gewoon dat het het beste voor haar is om helemaal niks om te hebben met rijden. Dan is er ook geen kans op oververhitting en alle gevolgen van dien.

Manowar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 00:21

interessante info allemaal!

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:29

dierfysio schreef:
in onkundige handen kunnen bandages vaak meer kwaad dan goed doen. verder worden paardebenen tijdens intensief werk warmer dan je zou denken. inpakken verergert dat. aan harde peesbeschermers zit het nadeel dat je ze te strak kan doen->nare witte strepen. gewoon vast doen is voldoende; je hoeft ze niet hard aan te trekken.
in de 3-in-1 beschermers van action zit gel, wat iets koelend werkt. dat wekt de indruk dat daarbij oververhitting minder snel zou gebeuren (maar is niet onderzocht bij mijn weten).
ondersteunen kun je een paardebeen alleen met gips! Knipoog
succes allemaal!

Misschien moeten we dan maar de paardenbenen in gaan gipsen!
Denk wel dat je hier spectaculair beenwerk mee krijgt. Haha!

Ik gebruik eigenlijk vanalles.
Peesbeschermers, 3 in 1, bandages..
Gewoon na het rijden lekker beentjes afspuiten. Knipoog