Jelmer loopt tegenwoordig zo makkelijk de trailer in dat ik het nu wel doe. vooral met springwedstrijden of oefenspringen komt het vaak voor dat het plotseling inloopt door een aantal uitvallers, en dan is het erg fijn als je de tijd die je nog hebt kunt besteden aan losrijden in plaats van nog op te moeten zadelen. Daarbij is Jel thuis een stuk rustiger met opzadelen, en kan ik hem nu als ik op het vreemde terrein ben even rustig laten rondkijken en stappen en dan erop. Hij kan prima vaststaan, dat is het probleem niet, maar hij vreet de trailer op
Hij heeft al een keer bijna een lampje eraf getrokken, en vooral omdat het niet mag wordt het een errug fijn spelletje.. Mijn ouders loopt hij vrolijk omver als ik mijn zadel uit de achterbak van de auto moet halen, met alle risico's vandien. Tegen elkaar afgewogen vind ik het voor hem een stuk rustiger om vantevoren op te zadelen, en verkleind dat voor hem de risico's eigenlijk alleen maar. (En natuurlijk altijd een zadelhoes en deken erover, zodat er niks los hangt!)
[edit] en het scheelt een enorme stressfactor, je weet zeker dat je de belangrijkste dinge als zadel en hoofdstel bij je hebt. Dus niet dat neusriem nog netjes ingevet in de zadelkamer hangt
Het is voor Jel denk ik een opluchting dat ik daar niet meer over hoef in te zitten.
)