Kentaur dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cookaburra

Re: Kentaur dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:59

ik wil misschien ook een kentaur!
maar ik heb gehoord dat ze meestal scheef zijn?

ik heb zelf weinig verstand van zadels, maar ik wil nu echt een goed zadel aanschaffen voor mijn paard. maar ik loop gigantisch te twijfelen: moet ik een duur zadel van 1500 euro aanschaffen of zal een Kentaur ook voldoen? ik wil gewoon dat het goed ligt op haar rug zodat ze er geen last van krijgt en haar rug niet kapot rij. Maar ik krijg het benauwd als ik een duur zadel ga kopen en het ligt straks voor geen meter ofzo (oftewel: ik heb niet zoveel vertrouwen meer in zadelmakers ...)... ik weet niet wat ik moet doen! mijn paard heeft ook zo'n brede ribbenkast dat geen één zadel haar een beetje goed ligt tot nu toe, dus tweedehands zadels liggen in haar maat niet echt voor het oprapen.

maar ik hoor dus bijna geen negatieve verhalen over kentaurs en het zou mij wat centen kunne besparen!

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:21

Ik wil graag de Kentauer Penelopa misschien..

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:13

ik heb nog nooit gehoord dat kentaur scheef zou zijn. dit lijkt me ook een logisch gevolg van een niet goed opgevuld zadel.

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:03

Ik hoorde dat Kentauer een zusteronderneming is van Prestige... Dat zei iemand bij ons op stal zaterdag nog... De zadelmaker had haar ook die 2 merken naast elkaar laten zien, en volgens haar zagen ze er inderdaad precies hetzelfde uit. Maar ja, daar was ik niet bij, dus dat kan ik persoonlijk niet beoordelen...

Volgende week komt er een zadelmaker om springzadels (en vzh neigent naar spring) te passen. Hij raadt me dit merk in de winkel erg aan, maar het moet dan volgende week natuurlijk ook nog goed op Prisca passen...

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:06

Ik heb ook een kentaur zadel, ik vind het heerlijk zitten, je zit er echt in

Inca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:22

PriscaZ schreef:
Ik hoorde dat Kentauer een zusteronderneming is van Prestige... Dat zei iemand bij ons op stal zaterdag nog... De zadelmaker had haar ook die 2 merken naast elkaar laten zien, en volgens haar zagen ze er inderdaad precies hetzelfde uit. Maar ja, daar was ik niet bij, dus dat kan ik persoonlijk niet beoordelen...

Kentaur komt uit tsjechie, Prestige uit Italië. Mag je zelf de conclusie trekken .

Moniqueedgar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:12

Ik denk erover een kentaur andromeda aan te schaffen ,heeft iemand hier ervaringen mee??

ankem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 08:46

Zijn er ook lange mensen die met een Artemis rijden?
Voor mijn pas gekochte Fries heb ik een ander zadel nodig, mijn eigen ligt niet goed.
Ik ben nogal lang, heb lange benen en dan vooral de bovenbenen. In veel zadels kan ik die benen niet kwijt. Nu heb ik een 17,5 inch gepast, goed voor mijn achterwerk, maar voor de lange benen moet ik een 18 inch hebben, met extra lange zweetbladen.
Die is nu besteld en komt hopelijk aankomende week binnen.

Ik zoek een zadel met diepe, ondersteunende zit en flinke wrongen, i.v.m. dystrofiebeen rechts (heb ik minder controle over). Denk je dat dit zadel aan mijn wensen voldoet?

Paradox_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:00

zo te horen zijn er een hoop goede zadeltjes ik zelf heb een kunststof is niet zo zwaar voor mijn 3-jarige Paradox

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 16:39

ik ben van plan de penelope tweedehands te kopen. Ben benieuwd hoe hij zit, ik zoek er nl eentje met diepe zit en behoorlijk wat wrong en deze werd aangeraden. Nu hopen dat hij ook op mn paard past (want aangezien ik hem uit nederland meeneem en paard in belgie staat), het is een 17.5 inch met medium boom, nu ligt er een wintec pro dress op mn paard, met de gewone (ook medium denk ik) boom erin. en die ligt goed, is ook niks aangepast moeten worden en ligt mooi recht (dus valt niet voor of achterover). Dus ik hoop dat die ook past. Ben er echt benieuwd naar, volgende week ga ik hem normaal halen.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 19:24

Ik heb, wegens niet passen op mijn paard, waarschijnlijk binnenkort een goed Kentaur dressuurzadel te koop... Misschien hier mensen die interesse hebben?!

**reclame verwijderd, daar kun je EA voor gebruiken Knipoog **
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-07-06 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekoop artikel verwijderd.

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:15

Ik had op mijn vorige paard een Knetaur Artemis liggen. Vind het een heelrijk zadel. Helaas heb ik 'm moeten verkopen omdat deze te krap werd voor mijn nieuwe paardje. (de boommaat dan). Ik heb hem altijd 1 x per week met een beetje zadelzeep schoon gehouden en 1 x per half jaar flink in het vet gezet. Ik heb deze 3 jaar gehad en toen ik hem inruilde zag ie eruit als nieuw. Heb hem in al die tijd 1 x moeten laten bijvullen. Was er altijd zeer tevreden over. Hij bleef echt heel mooi.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:41

Nog een vraagje. Ik las op de kentaur website dat je dus verschillende wijdtes hebt van voorbomen. En dat die ook eenvoudig kunnen verandert worden door de zadelmaker.
zie hier citaat:
Iron braces of front chambers are available in sizes (widths) - 1 (small), 2 (medium), 3 (wide), 4 (extra wide). It is possible to change the iron brace if necessary. This exchange can be done by each saddler who have some experience with saddle reparations.
Ik ben nl van plan een 2de hands te kopen. Stel nu mijn voorboom wordt ietsje te smal of is het (ik rijd met een jong paard wat nog kan veranderen), dan zou dit wel handig zijn. Maar zijn er mensen die er ervaring mee hebben?

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 00:09

bij een (goede) zadelmaker is dit idd gewoon (tot op zekere hoogte) te veranderen. Ik heb hier geen ervaring mee met kentaur, maar wel met andere zadels.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:48

Ik heb zelf een kentaur dressuur zadel.
Nergens problemen mee hoor, ben erg blij met het zadel Ja

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 18:52

ik heb net een kentaur penlope gekocht.. ziet er idd erg mooi uit. en ik ben er dan ook erg tevreden mee! en als ik jullie er zo over hoor.. denk ik dat ik er nog heel veel plezier mee ga hebben!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:40

eindelijk, eindelijk... Gisteren een paar zadels geprobeerd bij de zadelmaker oa de kentaur penelopa en medea II. Maandag komt de zadelmaker passen op mn paard en dan kijken we wel wat er het best bij hem past. vond de medea iig heel leuk zitten, beide eigelijk

dollie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:24

Welk dressuurzadel van kentaur heeft de MINST diepe zit.
Ben op zoek naar een zadel met een lekkere onafhankelijke zit.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:45

als ik jouw was zou ik ze eens allemaal uitproberen. Of toch de types die je kunt passen

Brittje_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:11

Ik ben een andalusier PRE weet iemand of zo'n Kentaur Penelope zou kunnen passen?

Ahryah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:40

Beetje oud topic :=

Ik heb een kentaur penelope voor mijn merrie. Is niet een erg kort zadel dus als jou Andalusier een korte rug heeft denk ik niet dat het wat word.
Verder zou het wel het goede model zijn voor bredere paarden, mijn merrie is ook erg breed en past bijna niks aan zadels.
Ik zelf ben er niet zo tevreden over, of dat door mijn zadelmaker komt, het merk, of dat ik een maandagochtend model heb gekregen weet ik niet.
Naar hij ligt iedere keer na 3/4 weken niet goed meer en ik twijfel of ik niet een scheve boom heb gekregen.