Chantalla schreef:
Oh, wat staat dat mooi!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
germie schreef:Op Ebay staan er wel heeeeeel veel vrijwel nieuwe paddle zadels te koop voor rond de 900 euro. Dat zegt me genoeg. Ik vind ze mooi, maar denk dat ze toch niet bevallen.
beetje zonde om te laten hangen dan zeg maar)
(of ben ik de enige met die afwijking om thuis te komen met nog een dekje, een nieuw hoofdstel terwijl ik er al paar heb, veel te dure cap/laarzen/kleding terwijl voor minder geld er uitermate goede wat meer basic opties zijn
) dieseltje09 schreef:-ingekort-
Maar goed is dat niet beetje “probleem” van de hele ruitersport? Alles willen hebben en achteraf maar zelden gebruiken of denken voor veel minder had er ook een meer dan prima alternatief geweest(of ben ik de enige met die afwijking om thuis te komen met nog een dekje, een nieuw hoofdstel terwijl ik er al paar heb, veel te dure cap/laarzen/kleding terwijl voor minder geld er uitermate goede wat meer basic opties zijn
)
Waidida schreef:dieseltje09 schreef:-ingekort-
Maar goed is dat niet beetje “probleem” van de hele ruitersport? Alles willen hebben en achteraf maar zelden gebruiken of denken voor veel minder had er ook een meer dan prima alternatief geweest(of ben ik de enige met die afwijking om thuis te komen met nog een dekje, een nieuw hoofdstel terwijl ik er al paar heb, veel te dure cap/laarzen/kleding terwijl voor minder geld er uitermate goede wat meer basic opties zijn
)
Ik denk dat dat een algemene ziekte is van de maatschappij, we worden ook alsmaar overspoeld met 'dit moet je hebben!' 'dit gaat jouw leven echt veranderen!' waardoor we heel veel kopen. En ik trap er zelf zeker ook wel eens in hoor. Maar je hebt toch al vaker iets gekocht waarvan je achteraf denkt: ja, dat had ik eigenlijk niet nodig.
Ik denk dat de influencers met hun 200 dekjes ook ons idee van wat normaal is een beetje verstoren.
Voor kleding kan ik je volgen, ik denk niet dat ik nog bovenkleding van paardenmerken ga kopen, ze zijn allemaal belachelijk duur en ik wil liever iets dat ik in het dagelijks leven ook nog kan dragen.
Voor lederwaren volg ik je half, de lederkwaliteit van de hoofdstellen in de hogere prijsklasses is vaak wel beter dan die van 30 euro van agradi ofzo. Maar dat lijkt me dan wel weer logisch.
dieseltje09 schreef:Absoluut maar ik met mijn koopziekte stond dus pasgeleden te kijken naar een nieuw Passier hoofdstel terwijl ik niet zo lang geleden nog een PS of sweden had samen gesteld… nodig? Nope? Was ie mooi; absoluut![]()
Maar met laarzen zelfde, petries van 1200€ of een kep italia van 1000€ lijkt de norm terwijl het ook echt met minder “fancy” meer dan uitstekend zou kunnen zonder in te leveren op kwaliteit (ok je levert dan alleen wel in op glitters haha)
Ik vind het dus vooral ideaal dat ik met 1 zadel straks 3 paarden kan rijden, scheelt toch ruimte in de kast
Maartje_M schreef:Ik ben denk ik de uitzondering want ik gebruik mijn paddle dus wel veel. Maar ik heb ook geen zadels waar ik zelf goed op kan zitten nu dus het is of de bbp of de paddle. Ik heb hem gekocht om mijn paard mee in te rijden maar daar moesten eerst nog wat andere dingen aangepakt worden voor we zo ver zijn. In de tussentijd gebruik ik hem op de haflinger die wel een zadel heeft maar waar mijn lijf niet mee om kan gaan of op mijn paard waarvan ik na haar blessure het zadel verkocht omdat ik er nooit meer op zou kunnen maar dat bleek dus niet waarIk vind het dus vooral ideaal dat ik met 1 zadel straks 3 paarden kan rijden, scheelt toch ruimte in de kast
Maartje_M schreef:die snap ik ook niet, dan koop je toch eerder een barebackpad voor de variatie?
of mensen die eigenlijk wel zonder zadel willen rijden, maar niet durven en dan zo'n tussenoplossing hebben gekocht. En achteraf dan ingezien dat het toch geen voordeel had
ik heb juist niet het idee dat ze mega veel tweedehands langskomen, maar wellicht kijk ik ergens anders.
ik heb het voor 1 type dekjes (die ik alleen wil onder een bepaalde prijs) en voor de rest wil ik gewoon spul waar praktisch ook noodzaak voor is.
want ik noem het gekscherend mijn barbiepaardenzadeltje, maar met het proefrijden zat het wel heerlijk en liep pony er heerlijk onder weg. mooney schreef:Paddle is volgens mij oorspronkelijk ook echt specifiek de Signum paddle, de Union noemen ze een barebackpad. Ze schemeren over het algemeen ergens tussen een barebackpad met kussens en een boomlooszadel qua categorie zou ik zeggen (maar ik ben geen expert), met het uiterlijk dat redelijk op een zadel lijkt. Paddle is oorspronkelijk ook gewoon een samenvoeging van (bareback)pad en saddle.
Waidida ik heb glad leer, ik vond suede minder mooi en niet zo praktisch met rijden met regen. Al heb ik hem sowieso niet genomen voor hoe het eruit zietwant ik noem het gekscherend mijn barbiepaardenzadeltje, maar met het proefrijden zat het wel heerlijk en liep pony er heerlijk onder weg.