Zadel gestolen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 07:06

Mondy schreef:
Dus ts even op een rijtje zonder allerlei rand dingen en aannames:

Je zadel is dus bij de bijrijdster ?
Heb je daar wel of geen normaal contact mee ?
Zo ja dan zadel terug eisen/ophalen.
Zo niet dan aangifte doen.

Bijrijder is koper van het paard.

pmarena

Re: Zadel gestolen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 07:18

Ik ben ook wel benieuwd naar het verhaal van de bijrijder, of die een in haar ogen gegronde reden heeft om het zadel mee te nemen / er van uit te gaan dat ze het er bij kocht en het dus ook wil hebben daarom.

Vervelende situatie wel voor alle partijen zo...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 10:01

cobiie schreef:
Rocamor schreef:
Nog een paar extra vragen:
Je mag niet meer op de Haf rijden, toch?
Kun je nu zonder dat zadel nog rijden?
Kan het zijn dat de eigenaresse van de Haf het zadel mee naar huis neemt om te voorkomen dat je nog op de Haf rijdt?

Ze heeft nu toch geen dier om op te rijden? Haar andere dier is een shet.

ik zie dat mijn vraag onduidelijk over kan komen; ik bedoelde, kun je nog zonder zadel op de haf rijden / doe je dat ook.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 10:11

Die haflinger is niet meer van haar, ze heeft het dier verkocht en mag er niet meer op rijden.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 10:16

Tazzey schreef:
Die haflinger is niet meer van haar, ze heeft het dier verkocht en mag er niet meer op rijden.

Klopt, maar ik denk dat de vraag van Rocamor is of TS toch nog, ondanks dat ze geen toestemming heeft, kan rijden.
Het is speculatie natuurlijk, maar het zou kunnen zijn dat de nieuwe eigenaar van de haflinger het zadel meegenomen heeft om te voorkomen dat TS nog op haar paard rijdt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 10:56

pateeke schreef:
Tazzey schreef:

Klopt, maar ik denk dat de vraag van Rocamor is of TS toch nog, ondanks dat ze geen toestemming heeft, kan rijden.
Het is speculatie natuurlijk, maar het zou kunnen zijn dat de nieuwe eigenaar van de haflinger het zadel meegenomen heeft om te voorkomen dat TS nog op haar paard rijdt.

Dat zou kunnen, maar desalniettemin is dat zadel eigendom van ts en mag iemand anders het dus niet meenemen.Overigens heb ik al eerder geschreven dat constructies dat ex-eigenaren na verkoop van hun paard er nog op willen of mogen rijden of andere dingen mee doen in de praktijk vaak tot ruzie leiden.Verkocht=verkocht en dan is de koper de baas. Maar het zadel was niet meeverkocht, dat is dus nog van ts en mag niet door een ander worden ingepikt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 10:57

anjali schreef:
pateeke schreef:

Dat zou kunnen, maar desalniettemin is dat zadel eigendom van ts en mag iemand anders het dus niet meenemen.Overigens heb ik al eerder geschreven dat constructies dat ex-eigenaren na verkoop van hun paard er nog op willen of mogen rijden of andere dingen mee doen in de praktijk vaak tot ruzie leiden.Verkocht=verkocht en dan is de koper de baas. Maar het zadel was niet meeverkocht, dat is dus nog van ts en mag niet door een ander worden ingepikt.

Jij zegt dat dat zadel eigendom is van TS.

Hoe weet je dat?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 10:58

Lees openingspost…

Wat een vermoeiende topics zijn dit geworden met vooral sensatie zoekers die er graag dingen bij verzinnen. Bah

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:01

Kabayo schreef:
Lees openingspost…

Maar die is eenzijdig.

Gaf ik al eerder aan.

Ik lees normaal gesproken alles. Van openingspost tot eigen reactie. (Behalve bij topics die al jaren lopen, maar dat is hier niet)

Eerder in dit topic vroeg ik niet voor niets of de bijrijder bij de koop kan hebben begrepen dat het inclusief spullen is.

Maar daar is geen antwoord op gekomen.

Gebeurt nogal vaak dat als iemand zijn laatste rijdier verkoopt aan bijrijder, dat dat inclusief spullen is.
En als de kopende bijrijder niet beter weet dan dat dat de afspraak is,
Dan is er dus onduidelijkheid over eigendom en kunnen wij niet automatisch uitgaan van dat ts inderdaad eigenaar is
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 25-08-25 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:02

Misschien bijrijder even uitnodigen op bokt dan… staleigenaar ook maar gelijk. Is toch logisch dat je 1 kant hoort? :+ Zoveel bokkers voor TS die hun eigen versie van hun verhaal op bokt pleuren. Daar kraait niemand naar…

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:02

Kabayo schreef:
Lees openingspost…

Wat een vermoeiende topics zijn dit geworden met vooral sensatie zoekers die er graag dingen bij verzinnen. Bah

Ts heeft nog een topic lopen waarin zij ook problemen met iemand anders heeft. Ik heb het idee, ook als ik haar reacties zo lees, dat zij aan haar communicatie moet gaan werken. Als je met iedereen gezeik hebt ligt dat dan aan iedereen of aan jezelf?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:03

Kabayo schreef:
Misschien bijrijder even uitnodigen op bokt dan… staleigenaar ook maar gelijk. Is toch logisch dat je 1 kant hoort? :+ Zoveel bokkers voor TS die hun eigen versie van hun verhaal op bokt pleuren. Daar kraait niemand naar…

Ik wel.

Ik vraag heel vaak door naar feitelijke gegevens.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:09

Vlinder84 schreef:
Thanx voor de tips. Volgens mij komt ze dinsdag weer. Dus dan zorg ik dat ik er ben;)

Ts gaat morgen met haar praten. Laten we dat gewoon even afwachten

Verder blijft ik bij het advies van Dees. De enige juiste reactie in dit hele topic in mijn ogen

Hopelijk horen we nog hoe het afloopt :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:10

@FemkeTweety: ts vertelt in dit topic dat het HAAR zadel is dat gestolen is. Dat geloof ik dus. Ik ken verder ts en haar omstandigheden niet. Sommige anderen hier kennelijk wel (?) en die zijn tegen ts en trekken wat zij zegt in twijfel. Maar ik ga er dus vanuit dat het zo is als ts zegt ,en ja, dergelijke rare situaties komen in de paardenwereld voor.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:54

Ongeacht van wie het zadel is, feit is dat het zadel nu bij de bijrijder is. Dus om dat terug te halen zal je moeten kunnen bewijzen dat het zadel van jou is, want anders belt ze eenvoudig zelf de politie, doet aangifte van diefstal en kan wss nog de staleigenaar inroepen als getuige als het een beetje meezit.

Dus:
1) is er een koopovereenkomst met beschrijf? Ik lees van niet?
2) is er een schriftelijke communicatie (sms, mail, whatever) waarin de vraagprijs is vernoemd en staat daarin iets vermeld over spullen?
3) heb jij een bankuittreksel van het bedrag dat de bijrijder je gestort heeft? Staat daar iets in de beschrijving van paard+spullen oid en heb je daar op gereageerd indien incorrect?
4) zijn er (behalve het zadel) nog spullen expliciet wel of niet in de koop inbegrepen?
5) heb jij nog een factuur van het zadel of ander bewijs van eigenaarschap? Facturen van Herstelling, navulling, controle?

Daarbuiten - wat is de reden dat er opeens zulk conflict tussen jullie is als je eerst nog 1x per week mocht rijden? Waren er duidelijke afspraken tussen jullie? Is er daarbij ooit iets gecommuniceerd, bvb qua kosten die veroorzaakt zijn en het zadel als compensatie wordt vermeld oid?

En - compleet los van de kwestie - jullie zouden je allebij moeten schamen om op een paard te rijden met een zadel waarvan je zelf letterlijk zegt dat het niet past. Schande.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 13:06

anjali schreef:
pateeke schreef:

Ik ben het met je eens dat de nieuwe eigenaar van de haflinger niet het recht heeft het zadel mee naar huis te nemen als dit niet aan haar verkocht is. Neemt niet weg dat er mensen zijn die zoiets toch doen om wat voor reden dan ook.
De beste oplossing is nog altijd om eerst een gesprek aan te gaan, rustig, zonder de ander aan te vallen, naar elkaar te luisteren en gewoon face to face. Als dat niet mogelijk is of niets oplost, kan je nog altijd naar de politie wegens diefstal, maar dan ga je inderdaad moeten kunnen aantonen dat het jouw zadel is en de ander het onrechtmatig mee naar huis genomen heeft.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 13:28

Moderatoropmerking:
Ook hier het verzoek om te stoppen met speculeren

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 16:27

Moderatoropmerking:
De berichten worden verwijderd omdat het horen van verhalen geen ervaringen uit de eerste hand zijn en omdat er meerdere moderatoropmerkingen staan waarin gevraagd wordt om alleen te reageren als je advies voor de topicstarter hebt
Hierbij dan ook het verzoek om de moderatoropmerkingen niet meer te negeren.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 19:22

Moderatoropmerking:
Dit topic wordt weer geopend. Graag ontopic blijven, niet op de man spelen en persoonlijke vetes buiten Bokt uitvechten

Steven198007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 08:51

Moderatoropmerking:
Bericht is verwijderd omdat het niet aan de Boktregels voldoet

Steven198007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 08:53

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet aan de Boktregels voldoet

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 08:58

@Steven, hoe is jouw rol in dit verhaal

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 09:00

Dahlia85 schreef:
@Steven, hoe is jouw rol in dit verhaal

En wat is de reden dat je een bokt-account aangemaakt hebt?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 09:11

Steven198007 schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het aan de Boktregels voldoet

Hoe weet je dat?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 09:54

Ik heb zomaar het vermoeden dat Steven geen Steven is maar de nieuwe eigenaresse van de haflinger.