Ligt dit zadel goed op mijn paard ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jong17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-25 09:24

dresjoepie schreef:
Niet mailen maar bellen en heel snel! Zadel gaat ook niet aangepast kunnen worden op jou paard compleet ander model dan jou paard. Ik hoop heel erg voor je dat de fitter het zadel terug neemt. Heb je instructie die volgende x mee kan kijken als je zadels past?

Ja heb zadel pas sinds vrijdag dus moet wel gaan lukken dat ze het terugnemen, hoop ik !

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 09:25

Ik zal voor de ‘lol’ het zadel weer eens mee nemen naar stal vandaag en het ook weer eens even opleggen zonder iets er onder. Het lijkt precies hetzelfde als bij jou TS. :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 09:28

Balou_k schreef:
Ik zal voor de ‘lol’ het zadel weer eens mee nemen naar stal vandaag en het ook weer eens even opleggen zonder iets er onder. Het lijkt precies hetzelfde als bij jou TS. :(

Heeft jouw zadelmaker uitleg gegeven over waarom het zo hoog ligt? Het is lastig inschatten, maar je kunt er bijna twee armen onderdoor steken. Die keuze moet met een reden zijn, lijkt me?

Jong17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-25 09:31

_San87_ schreef:
Balou_k schreef:

Heeft jouw zadelmaker uitleg gegeven over waarom het zo hoog ligt? Het is lastig inschatten, maar je kunt er bijna twee armen onderdoor steken. Die keuze moet met een reden zijn, lijkt me?

Zadel moest nog inzakken, en moest met onderlegger rijden, ik heb gelijk aangegeven dat ik vond dat paard anders liep, ze waren met z’n tweeen en zei vonden het super liggen !

Jong17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-25 09:32

Balou_k schreef:

Ja vreselijk zoals het zadel ligt, misschien kan je een foto maken ?

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 09:36

Stal_Fiore schreef:
Hoe lang is dat geleden Charlot? Ik weet dat ze eerder problemen hebben gehad met een vorige leverancier met scheve zadels. Maar dat is opgelost met de nieuwe leverancier.

Ik haal dez quote uit een ander topic over het merk zadel er zijn dus meer problemen met scheve zadels

[HAR] Graziozo zadels

Jong17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-25 09:41

dresjoepie schreef:
Stal_Fiore schreef:
Hoe lang is dat geleden Charlot? Ik weet dat ze eerder problemen hebben gehad met een vorige leverancier met scheve zadels. Maar dat is opgelost met de nieuwe leverancier.

Ik haal dez quote uit een ander topic over het merk zadel er zijn dus meer problemen met scheve zadels

[HAR] Graziozo zadels

Ja heb ik ook als je het zadel op de rug ligt, is het scheef !

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 10:04

Jong17 schreef:
_San87_ schreef:

Zadel moest nog inzakken, en moest met onderlegger rijden, ik heb gelijk aangegeven dat ik vond dat paard anders liep, ze waren met z’n tweeen en zei vonden het super liggen !

Hmmm, ben benieuwd of de passers blind zijn.

Inzakken gebeurt inderdaad, maar dit zadel ligt nu al niet goed en zal met inzakken niet beter gaan liggen. De bobbelige kussens alleen al doen mij afvragen hoe de vulling aan de onderkant is.

Elisa2

Re: Ligt dit zadel goed op mijn paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 10:09

Nieuw zadel hoort ook niet zo ver in te zakken, voorkant ligt veel te hoog en achterkant te plat..kussens dragen niet en zwaartepunt ligt te ver naar achteren. Ik zou ook gaan voor zadel terug en geld terug. De hele (rare) pasvorm past niet bij het paard en ik vraag me af of die pasvorm uberhaupt wel op een paard past.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 10:28

Ik heb geen verstand van zadels vroeger had ik nog geen zadelpassers maar ik zie dat dit totaal niet past

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 10:35

Wat een drama.. heb je al betaald?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 10:37

En dat voor 4000 euro.. Bizar. Inderdaad vandaag gelijk bellen en aangeven dat het zadel echt niet past en dat je de koop wil ontbinden. Zelfs als ze het voor je aan willen passen zou ik hier geen vertrouwen meer in hebben..

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 10:46

Wauw wat slecht dit en dat voor 4000€

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 10:47

Het lijkt mij beter om de communicatie schriftelijk te houden. Zodat je altijd kunt bewijzen wat er gecommuniceerd is.

Wat naar zeg, dan denk je flink te investeren en een perfect zadel te krijgen en dan krijg je dit.

Misschien heb je hier wat aan?

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -ontbinden

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 11:14

Het zadel lijkt veel te smal. En als je het aansingelt, hoe blijft dan de achterkant liggen? Daar heb ik ook nog m'n twijfels over.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 11:46

Dit moet een maatwerk zadel zijn? Ik kan het haast niet geloven… Dit is aan alle kanten te krap, een te smalle boom/kopijzer kúnnen ook niet inzakken want die bepalen de pasvorm. Dus die moeten juist vorm houden, kussens kunnen wat zakken en het leer gaat zich wat om je paard vormen. Maar nooit zodanig dat een veel te krap zadel ineens gaat passen.
Alsof je schoenmaat 38 hebt, een maat 34 schoen aantrekt en de schoenmaker zegt dat je ze even in moet lopen :\

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 12:02

moonfish13 schreef:
Zoooo dat is beroerd voor dat geld!!! :

Nou, inderdaad! -O-

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 12:06

4000 euro, vaag advies, extra pads en een niet goed liggend zadel. Klinkt meer als geld klopperij dan een degelijk product willen verkopen.

Direct bellen en stel je verzekering op de hoogte! Je hebt betaald voor iets wat niet deugd.

Snap echt niet dat ze met 2 zeggen dat het goed ligt. Een zadel moet zonder pad gewoon goed op je paard liggen. B-)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 12:11

Alleen dat ze met 2 man komen is al vreemd. Dat is toch harstikke duur voor een service die door 1 persoon gedaan kan worden.. Of het moet iemand zijn geweest die meeloopt maar anders vind ik dat al raar.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 12:15

Ts als ik je een tip mag geven; snel handelen.

Mijn zus heeft ook een niet passend zadel aangesmeerd gekregen. De zadelpasser bleef de afspraak vooruit schuiven, de tweede keer ook en vervolgens kon ze niets meer omdat er te veel tijd tussen zat en omdat geen enkele zadelpasser een onafhankelijke beoordeling durft of wil geven.

Vervolgens kreeg ze ook nog twee rekeningen om het zadel 'passend' te maken met wederom consult en reiskosten terwijl de afspraak zogenaamd steeds vooruit werd geschoven omdat de zadelpasser in de buurt moest zijn. Het zadel was al betaald en deze rekeningen kwamen daar dus nog bovenop terwijl het zadel nooit gepast heeft en niet passend te maken is. Ook met de geschillencommisie en het juridisch loket kwam ze hier niet vanaf.

In theorie heb je rechten, maar dit in praktijk voor elkaar krijgen valt vies tegen.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 12:20

Zadel is te smal en volgens mij is de boom ook veel te rond voor jouw paard. Als de voorkant zakt door een bredere boom, komt de achterkant omhoog van de rug af.

Dit gaat echt niet passen op dit paard...

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 12:37

Als ze niet binnen 24 uur reageren op mail dan zou ik er een aangetekende brief uitgooien.
je beugelriemen hangen al niet recht naar beneden, dat is al een punt wat je als onervaren/leek kunt zien.
Succes,

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 12:46

-O- nou dat is echt een van de meest beroerde "maatzadels" die ik ooit heb gezien. Heeft de "passer" het zadel persoonlijk zien liggen?en de hobbels bobbels en knobbels ook kunnen verklaren?

Zadel terug geld terug en heel snel ergens anders heen gaan

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 12:51

Elisa2 schreef:
Nieuw zadel hoort ook niet zo ver in te zakken, voorkant ligt veel te hoog en achterkant te plat..kussens dragen niet en zwaartepunt ligt te ver naar achteren. Ik zou ook gaan voor zadel terug en geld terug. De hele (rare) pasvorm past niet bij het paard en ik vraag me af of die pasvorm uberhaupt wel op een paard past.

Ja, heel raar model zadel... Kan geen rug bedenken waar dit wel goed op ligt.

Wat balen voor zo'n berg geld.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 12:55

Als je tijd hebt TS, zet dan eens het zadel op de grond (op een dekentje).

Met de lepel tegen je benen aan. Recht tegen je benen, zodat je van boven recht het kussenkanaal in kijkt. Zitten de kussens er identiek onder?
zijn ze beiden even dik?
Ligt de een verder naar buiten ivm de ander?
Moet je het zadel dus wel recht onder je leggen
Kun je evt foto's maken?

En dan het zadel nog eens neerleggen maar dan met de zitting naar boven zodat je er van voor opkijkt.
Zie je dan een draai in je zitting?
Is ie links en rechts op de schouder even dik gevuld?
Zitten die vullingen op dezelfde manier aan het zadel genaaid?