Dikke billen zoeken zadel!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 00:30

Dees schreef:
Avalanche schreef:
Ik ben bang dat dat heel lastig wordt. Je gaat een 18,5 inch nodig hebben en dat past niet op je paard.

Onzin. Met maatje 42/44 ben je echt niet aangewezen op 18,5 inch.

Ts, met mijn iets bredere achterwerk rijd ik op een Fryso Classic 18 inch op mijn haflinger.

Je budget is mogelijk wel wat krap. Je zou er een zadel mee kunnen kopen, maar houd ook rekening met een 150-200 euro om het zadel passend te maken op je paard.

Inderdaad. Er zijn zat merken die met deze kontsize in 17,5 inch passen. Enige wat dan niet past is het budget. Dan heb je 1500€ nodig ongeveer.

J0anieke

Re: Dikke billen zoeken zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 06:05

Ach nee joh, thorowgood heb je al voor 1000 ongeveer. Ik heb mijne bij een goede zadelpasser gekocht en als je een zadel kocht maakte zij hem ook nog op maat (juiste boom, vulling), bij de prijs in.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 07:52

Als jij fijn zit in de Cheyenne zadel en de zadel ligt goed op je haflinger waarom koop je dan geen goede 2ehandse Cheyenne zadel ? Bij Barefoot zadels heb je ook dressuur modellen en VZH zadels die je onder de 500 euro kan kopen.
Ik heb 2 tinkers die breed zijn en beide met korte ruggen waar ik jarenlang aan het tobben was geweest om een goed passende zadels te vinden , ik heb ook geen grote budget daarvoor. En sinds 2 maanden ben ik overgestapt naar boomloos zadel Barefoot Cheyenne, wat super goed op mijn beide tinkers ligt. Alleen vind ik de Cheyenne niet zo fijn omdat ik meer knie wrongen wil hebben en heb nu van Barefoot London en Cherokee gekocht, beide zadels onder de 500 euro.

Trexmex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 08:00

Zitten jullie niet op marktplaats? :D daar staan voldoende zadels op voor mijn budget, en dat is me dan ook gelukt. Kaal en weliswaar moet de zadelpasser ook nog komen. Maar dat ik met 1500 over de brug moet komen omdat ik ronde billen heb is natuurlijk uit de lucht gegrepen.

Trexmex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 08:02

jansje73 schreef:
Als jij fijn zit in de Cheyenne zadel en de zadel ligt goed op je haflinger waarom koop je dan geen goede 2ehandse Cheyenne zadel ? Bij Barefoot zadels heb je ook dressuur modellen en VZH zadels die je onder de 500 euro kan kopen.
Ik heb 2 tinkers die breed zijn en beide met korte ruggen waar ik jarenlang aan het tobben was geweest om een goed passende zadels te vinden , ik heb ook geen grote budget daarvoor. En sinds 2 maanden ben ik overgestapt naar boomloos zadel Barefoot Cheyenne, wat super goed op mijn beide tinkers ligt. Alleen vind ik de Cheyenne niet zo fijn omdat ik meer knie wrongen wil hebben en heb nu van Barefoot London en Cherokee gekocht, beide zadels onder de 500 euro.

Heb je de eerste berichten ook gelezen? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 08:04

Ik vind het bijzonder dat mensen denken een zadel even van marktplaats te kunnen halen en dat de zadelmaker het dan wel even passend maakt.. het gaat niet alleen om de inchmaat en boommaat he. Het gaat ook om de vorm van de boom. De vorm van de massimo boom paste bijvoorbeeld niet bij mijn haflinger. Op het oog leek het keurig te liggen maar zadelmaker gaf uiteindelijk aan dat dat veel gemaakte fouten zijn. En dat de vorm van de boom heel belangrijk is. Niet enkel de maat.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 08:06

Tessarex87 schreef:
jansje73 schreef:

Heb je de eerste berichten ook gelezen? ;)

Nee nog niet allemaal :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 08:08

Tessarex87 schreef:
Zitten jullie niet op marktplaats? :D daar staan voldoende zadels op voor mijn budget, en dat is me dan ook gelukt. Kaal en weliswaar moet de zadelpasser ook nog komen. Maar dat ik met 1500 over de brug moet komen omdat ik ronde billen heb is natuurlijk uit de lucht gegrepen.

Als jouw zadelpasser een kale boom heeft van het zadel dat je van marktplaats hebt om te kunnen passen dan kun je idd die gok wel nemen.
Anders zou ik me er niet aan wagen want je geeft een aardig bedrag uit terwijl je niet weet of het wel goed ligt.

Trexmex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 08:10

Mars schreef:
Tessarex87 schreef:

Als jouw zadelpasser een kale boom heeft van het zadel dat je van marktplaats hebt om te kunnen passen dan kun je idd die gok wel nemen.
Anders zou ik me er niet aan wagen want je geeft een aardig bedrag uit terwijl je niet weet of het wel goed ligt.

Mocht het voor geen meter liggen dan beland het zadel weer op marktplaats en gaat de zoektocht verder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 08:11

Dat kan een vrij dure grap worden :D

Maar je hebt dus geen flauw idee welke boomvorm enzo op je paard past? Dan weet je toch ook niet wat je zoekt?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 08:19

Dat hoeft geen dure aangelegenheid te worden.

Sommige mensen willen wanhopig van hun zadel af. Hebben zulke beroerde foto's.
Dat je het zeker weten daarna voor hetzelfde of zelfs meer kwijt kan.

Toen ik een zoektocht had bij mijn brede paard. De merken die wel op de warmbloeden pasten zoals kieffer passier enz niet op mijn brede paard. Heb ik diverse zadels gehad om te proberen.
Ja heb wel genoeg verstand van passen of een zadel echt niet past of redelijk netjes.
Die echt niet paste ging direct marktplaats weer op.
De redelijk netjes reed ik een paar keer mee of ik het ook wat vond.
En zo ja mocht dan de zadelpasser komen om mijn bevinding te controleren.
Maar heb daar geen kosten aan gehad onder de streep.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 08:28

Voor mijn brede tinker met korte rug had ik een massimo dressuur 2, 18 inch past prima, ook bevestigd door zadelmaker.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 08:38

Ik heb een wintec dressuur hart (nieuwste variant) 17,5" op mijn hele korte Spaanse. Zelf ook niet super slank en wil prima. De oudere varianten waren de kussens langer, tenminste op mijn vorige korte Spaanse paste een wintec niet maar wel.een prestige Venus met Franse kussens. Beide brede schoft.

Maar zie dat je al misschien wat hebt.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 09:07

Hier ook dikke billen, zelfde maat, die prima in een trekker true talent passen. En dat zadel ligt prima op de korte rug van m'n fjord. Op MP zijn die wel van ongeveer jouw budget te vinden. Misschien dan even voor de zekerheid laten bijstellen door een zadelpasser met verstand van semi-boomloze zadels.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:47

karrij schreef:
Weet niet waar je woont, maar ik ben super fijn en eerlijk geholpen bij de Country Mill in Nijkerk. Ze hebben zoveel verschillende 2de hands zadels, echt super veel
Ik ben destijds geholpen door Bert, je moet wel even geduld hebben want hij is druk, hij adviseert je echt eerlijk!

Moet wel zeggen dat je budget niet heel hoog is, een goed zadel kost nu eenmaal goed geld.

Hij vond ons budget van 1300,- al te weinig voor dressuur zadel met wrong

Ze vragen ook eerst naar je budget en gaan daar niet perse overheen, maar 500 is niet veel.

Succes in je zoektocht

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 16:11

Tessarex87 schreef:

Ik denk dat men bedoelt dat het probleem zeker niet je billen zijn, maar je (erg) beperkte budget voor een passend zadel voor een niet-standaard paardenrug :') Maar hopelijk heb je de juiste boommaat/inchmaat te pakken en kan je zadelmaker iets met de Massimo! :j :j

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 17:01

Tessarex87 schreef:

Ik zit heel erg veel op marktplaats!
Echter een zadel zou niet een ding zijn dat ik daar koop.
Ik hou van tweedehands en vooral de prijs daarvan, maar zadels vind ik te groot risico op gebreken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 17:12

Je hoeft ze ook niet 200 km verder te zoeken :)

Heel vaak mag je passen als je snel terug brengt.

Of het moet zijn dat jezelf totaal geen zicht hebt of een zadel nog goed is en of het past.
Maar eigenlijk zou dat best een beetje basis kunde mogen zijn.. :o

Als je dan een tijdje rond kijkt en prijzen weet. En je kunt er een kopen die netjes is en niet voor de hoofdprijs raak je die als de zadel passer dan toch zegt;niet doen.
Zo weer voor hetzelfde geld kwijt.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:05

Tja hier ook 2e hands had er zelf een en zadel maker gewoon mijn wensen gegeven incl butget en een super fijn zadel incl aanpassen rond de 350.. ( oké burgerlijken en singel moesten nog komen)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:21

Burgerlijken? Eng zadel :)) Of anders een onderdeel dat nieuw voor me is :+

Trexmex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 19:40

Afbeelding

Tadaaa! Super blij mee, morgen passen, super nieuwsgierig.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:46

Huh, koop je een zadel zonder eerst te passen? Wat nou als ie niet past? Zo krijg je hem zelf niet verkocht...zonde van je geld...of moet je zakken in vp, zo kost het alleen maar meer geld?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:51

Waarom zou je moeten zakken in prijs? Een 2e hands zadel is waarde vast. Tenminste wel in dagen. Of je moet nu zelf teveel hebben betaald. Maar daar ben je zelf bij :+

Trexmex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 19:53

Ik heb absoluut niet teveel betaald, en daarom deze dus gekocht zonder te passen inderdaad omdat ik hem zeker weten weer kan verkopen voor wat ik er minimaal voor heb betaald. Daarnaast komt er eerst een zadelpasser aan te pas als er kleine aanpassingen gedaan moeten worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:56

Precies.

Zo heb ik mijn 2 Massimos ook.
Heb ook eens dit model gehad. Paste mijn paard goed. Maar vind zelf de vzh fijner zitten dus deze weer verkocht. Zonder verlies.
En deze trail lopen goed betreft verkoop.

Hopelijk bevalt hij je en past hij. Fijne zadels. :j